بازدید 8442

امروز تعیین آخرین تیم صعودکننده به لیگ برتر ۲۳

کد خبر: ۱۱۷۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 23 May 2023

امروز (سه‌شنبه) هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران برگزار خواهد شد تا تکلیف شانزدهمین تیم حاضر در فصل آینده لیگ برتر مشخص شود. شمس آذر قزوین از سه هفته قبل تکلیف صعودش را مشخص کرده و حالا منتظر است ببیند که از بین سه تیم استقلال خوزستان، فجرسپاسی و سایپا کدامیک لیگ برتری خواهند شد تا پازل لیگ برتر فصل آینده تکمیل شود.

در جدول رده‌بندی، اوضاع استقلال خوزستان بهتر از سایر تیم‌هاست و تیم رده پنجمی خیبر با وجود فاصله سه امتیازی با استقلال خوزستان، به دلیل نتایج رو در رو، شانس صعود به لیگ برتر را ندارد. استقلال خوزستان ۵۴ امتیازی است و فجر با ۵۳ و سایپا با ۵۲ امتیاز در تعقیب این تیم هستند.

 

لسترسیتی ایران، در سودای بازگشت به قله فوتبال

استقلال خوزستان با هدایت سیروس پورموسوی توانسته بر خلاف سال‌های قبل نتایج خوبی را در لیگ یک ثبت کند و حالا تنها ۳ امتیاز با بازگشت به لیگ برتر فاصله دارد. آن‌ها پیش از آغاز لیگ دسته اول، هزینه‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک مدعی صعود انجام دادند و حالا وقت آن رسیده که از آن هزینه‌ها جواب بگیرند. علی وزیری‌پناه بهترین گلزن و تاثیرگذارترین بازیکن فعلی آبی‌های خوزستان است و هواداران تیم خوزستانی در دیدار امروز برابر آرمان‌گهر در خانه، حساب زیادی روی او باز کرده‌اند.

آبی‌های خوزستان خیلی زودتر می‌توانستند صعود خود را به لیگ برتر قطعی کنند اما تساوی بد موقع مقابل چادرملو و شکست برابر چوکای سقوط کرده، کار را برای شاگردان پورموسوی به روز آخر کشاند. آن‌ها در حالی در خانه میزبان آرمان گهر رده سیزدهمی هستند که در بازی رفت، با احتساب ۲ بر صفر این تیم را شکست دادند و نسبت به مدعی دیگر صعود کار راحت‌تری دارند زیرا باید در خانه و با حمایت هوادارانشان به دیدار حریف بروند.

 

فجر به دنبال آسانسور رسیدن به لیگ برتر

کاکوهای شیرازی در راه رسیدن به رده دوم تنبل بودند و در هفته سی و دوم که آبی‌های خوزستان استراحت داشتند، می‌توانستند با برد برابر شهرداری آستارا به رده دوم برسند اما تساوی بدون گل، دست انداز بزرگی برای لیگ برتری شدن این تیم بود. تیم شیرازی با هدایت مهدی رجب‌زاده، نتایج خوبی در این فصل گرفته و هدفش بازگشت به لیگ برتر است.

آن‌ها فصل پیش از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کردند و با درخشش بازیکنانی چون احمد زنده‌روح به فکر رسیدن به بالاترین سطح فوتبال ایران هستند. فجر با ۵۳ امتیاز در رده دوم است و امتیاز از دست دادن تیم‌ خوزستانی فرصت مناسبی برای رسیدن به لیگ برتر است. آن‌ها در هفته پایانی کار سختی دارند زیرا باید به مصاف مس شهر بابک بروند که در خانه، سخت می‌بازد و سخت گل می‌خورد. بازی رفت دو تیم در شیراز با تساوی یک بر یک همراه شد و حالا باید دید شاگردان رجب زاده می‌توانند با ۳ امتیاز از شهر بابک به خانه برگردند یا خیر؟

 

نارنجی‌پوشان به دنبال معجزه

سومین تیمی که شانس صعود به لیگ برتر را دارد، سایپاست؛ تیمی که سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته و حالا در تکاپوی بازگشت به لیگ برتر است. نارنجی‌پوشان تا نیمه‌های راه با هدایت محمود فکری در مسیر صعود به لیگ برتر بودند اما پس از تساوی ۲ بر ۲ با استقلال خوزستان و درگیری با کادر مدیریتی باشگاه، فکری جایش را به مهدی حسینی‌نسب داد تا او با تفکراتش راهی برای رسیدن این تیم به لیگ برتر پیدا کند.

سایپایی‌ها کار سختی برای صعود دارند زیرا نه تنها باید منتظر شکست استقلال خوزستان و امتیاز از دست دادن فجر باشند، بلکه باید برابر استقلال ملاثانی قرار بگیرد که هم توانسته یقه استقلال خوزستان را بگیرد و هم فجر را. این تیم با ۵۱ امتیاز در رده چهارم است و در بازی رفت برابر استقلال ملاثانی با تساوی بدون گل متوقف شد.

 

در صورت برابری امتیازات کدام تیم لیگ برتری می‌شود؟

در صورت برابر شدن امتیازات استقلال خوزستان با هر کدام از دو تیم دیگر، موضع بالاتر از ان تیم خوزستانی است. آبی‌ها در چهار بازی رو در رو برابر فجر و ساپیا به تساوی رسیده‌اند و اگر امتیازشان با هر کدام برابر شود، تیم خوزستانی از تفاضل گل بیشتری بهره می‌برد. اکنون در جدول رده‌بندی لیگ یک، تفاضل گل استقلال خوزستان ۲۱+، فجرسپاسی ۱۶+ و ساپیا ۴+ است. در صورت تساوی استقلال خوزستان و امتیاز از دست دادن فجر، سایپا باید با اختلاف حداقل ۱۸ گل استقلال ملاثانی را ببرد تا صعود کند!

با وجود این که فجر در هر دو بازی رو در رو موفق شده سایپا را شکست دهد اما با توجه به شرایط جدولی، این برتری تیم شیرازی خیلی به دردشان نمی‌خورد زیرا در صورت مساوی شدن امتیازهای سایپا و فجرسپاسی، استقلال خوزستان قطعا به لیگ برتر صعود خواهد کرد. دلیل آن هم این است که امتیاز سایپا و فجر در حالی مساوی می‌شود که فجر شکست بخورد و سایپا به تساوی برسد، در این زمان شاگردان پورموسوی به دلیل امتیاز بیشتر حتی با وجود شکست برابر آرمان گهر به لیگ برتر صعود خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل