بازدید 2754

دستگیری فرمانده ارشد القاعده در لبنان

نیروهای امنیتی لبنان فرمانده ارشد القاعده را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 21 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی ال بی سی لبنان گزارش داد که نیروهای امنیتی لبنان یکی از رهبران ارشد گروه تروریستی القاعده و بنیانگذار هسته لبنانی آن را دستگیر کردند.

گفته شده این ستیزه جوی ارشد القاعده روز جمعه در شهر دیر عمار در شمال شرق شهر طرابلس در شمال دستگیر شده است.

همزمان با تشدید شرایط اقتصادی، اوضاع امنیتی در لبنان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. سال گذشته نیز منابع لبنانی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور یک گروه ۸ نفره از تروریست‌های داعش را که از آمریکای لاتین مدیریت می شده است، بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند این تروریست‌ها را در چند عملیات در «بقاع غربی» واقع در جنوب غرب لبنان، دستگیر کنند. بر همین اساس، یک منبع امنیتی اعلام کرد که در این گروه تروریستی، سه عضو جزء نفرات اصلی داعش بوده‌اند که برای حمله به مقرهای ارتش لبنان و چند هدف دیگر در این کشور برنامه‌ریزی کرده بودند، پنج عضو دیگر نیز جزء افرادی بوده‌اند که عناصر داعشی آنها را برای انجام مأموریت جذب کرده بودند.

به نوشته الاخبار، اکثر این تروریست‌ها تابعیت لبنانی داشته‌اند؛ اما یکی از آنها فرد مهاجری بوده است که در آمریکای لاتین سکونت داشته است.

بر اساس این گزارش، عضو اصلی و ساکن آمریکای لاتین با یکی از دوستان خود در لبنان که عضو گروه تروریستی داعش بوده است، از طریق شبکه اجتماعی «تلگرام» ارتباط برقرار کرده و از او خواسته است تا گروهکی برای انجام عملیات علیه ارتش لبنان و سایر بخش‌های لبنان انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی