بازدید 3989

چگونه بلیط هواپیما باحال بخریم

در مطلب پیش رو شما با برخی از کارهایی که باعث می‌شود بلیط پروازی که با سلیقه و جیب شما سازگاری بیشتری دارد آشنا شوید، پس تا انتها با ما باشید. 
کد خبر: ۱۱۷۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 20 May 2023

بلیط هواپیما و پروسه خرید آن شاید در نگاه اول آسان و راحت باشد. اما وقتی وارد چرخه تصمیم گیری و خرید بلیط میشویم همه چیز تغییر می‌کند. تفاوتی ندارد که سفر شما داخلی است یا خارجی، در هر حال باید مراحل تهیه بلیط طی شود. در این بین تهیه یک بلیط هواپیما باحال می تواند سختی پروسه خرید را کم کند. از نظر شما بلیط هواپیما باحال چه ویژگی دارد؟ ارزان قیمت است یا خدمات خاصی را برای مسافران در نظر می گیرد؟ با ما باشید تا در ادامه به شما بگوییم که چطور یک بلیط هواپیما باحال بخریم.

چگونه بلیط هواپیما باحال بخریم

ویژگی های یک بلیط پرواز باحال

بلیط پرواز باحال در نگاه اول شاید بلیطی باشد که قیمت پایینتری دارد. برای مثال تفاوتی نمی کند که شما تحت چه عنوانی دنبال یک بلیط ارزان یا به عبارتی باحال باشید. اینکه سفر شما تفریحی، تحصیلی، دیدار دوستان و خانواده و یا حتی برای درمان باشد، فرقی ندارد. این مهم است که ما بتوانیم با هزینه‌ای کمتر بلیط هواپیمای خود را تهیه کنیم.

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم گاهی اوقات تهیه بلیط هواپیما آن‌هم از نوع ارزانتر واقعا پیچیده است. ضمن اینکه گاهی اوقات اولین پیشنهاد همان قیمت پایین تر خواهد بود. البته برای انتخاب یک بلیط مناسب بهتر است که انواع مختلف بلیط های هواپیما را بشناسید تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

باید به این مهم هم اشاره داشته باشیم که امکان بالایی وجود دارد که یک بلیط هواپیما دلخواه بسته به بودجه شما هم تعیین شود و بسیاری از افراد هستند که برای آن‌ها یک بلیط هواپیما فرست کلاس با یک ایرلاین مطرح مانند امارات یا قطر می تواند بسیار باحال و دلچسب باشد که واقعا اگر از حق نگذریم حتما اینگونه هم است. بلیط های هواپیما در حالت کلی به دسته های بلیط سیستمی، بلیط چارتری و یک نوع محبوب به نام بلیط لحظه آخری تقسیم بندی می شوند. دانستن تفاوت این سه دسته از بلیط های هواپیما، انتخاب را برای شما راحت تر می کند.

·      بلیط چارتری

بدون شک اگر تا امروز بارها از هواپیما استفاده کرده باشید، نام بلیط چارتری را هم نشنیده اید. البته در بیشتر موارد این بلیط ارزان ترین بلیط نسبت به سایر بلیط ها به حساب می آید. اما واقعیت امر این است که قیمت آن کاملاً متغیر بوده و ارزان بودن آن همیشگی نیست. البته شاید شنیده باشید که برخی از شرکت‌ های هواپیمایی نسبت به سایرین قیمت پایین تری دارند. علت این موضوع هم به مقدار تخفیفی که روی بلیط های متنوع چارتری ارائه می‌شود، بستگی دارد. در اصل بلیط چارتری یک نوع پیشنهاد به حساب می‌ آید که آژانس های مختلف هواپیمایی برای تهیه بلیط پرواز به شما ارائه می کنند.

در این آژانس ها اغلب اوقات تمامی صندلی ها و یا تعدادی از آنها، پیش خرید می شوند. یعنی آژانس ها صندلی ها را با قیمت‌ های تعیین شده خود به فروش می رسانند. در فصل هایی که مسافرت کمتر انجام می شود و خلوت تر هستند، این قیمت ها به شدت کاهش پیدا می کند. ناگفته نماند که اگر بلیط چارتری را دقیقاً در لحظه آخر و دقیقه ۹۰ انتخاب کنید، بدون شک ارزان تر هم خواهد بود که همان نوع محبوب بلیط هواپیما لحظه آخری است. اما در فصل هایی که مسافرت زیاد است و پرواز ها همیشه شلوغ هستند، رزرو بلیط هواپیما آن هم به صورت چارتری به شدت افزایش پیدا می کند. به عبارتی بلیط های چارتری براساس تقاضای مسافران قیمت خود را تعیین می کنند. یعنی هر چه تقاضا زیاد تر باشد، قیمت آن هم بالاتر می رود.

·      بلیط سیستمی

درمقابل بلیط های چارتری، بلیط سیستمی قرار دارند که قیمت آنها یکسان بوده و در اصل شرکت های هوایی این قیمت ها را تعیین می کنند. این که سفر شما گردشگری، تفریحی، درمانی یا هر نوع دیگری باشد تفاوتی ندارد. بر همین اساس اگر به واسطه وبسایت های فروش بلیط هواپیما مانند الی گشت، بلیط سفر هوایی خود را تهیه کنید، بلیط شما سیستمی است و در تمام سایت ها با همین قیمت عرضه می شود. برای تهیه این حالت کافی است که شما به نوعی بلیط خود براساس روز و ساعت مشخص کنید.

البته نکته مهمی که در تهیه این بلیط ‌ها باید به آن اشاره شود این است که اگر بلیط خود را سیستمی تهیه کردید، باید بدانید که در تمام آژانس ها قیمت یکسان است. به عبارتی شما به هیچ عنوان برای تهیه این نوع بلیط ها دچار سردرگمی میان قیمت های متنوع نخواهید شد. بر همین اساس شما بلیط خود را از یک آژانس هواپیمایی یا یک شرکت هواپیمایی خاص تهیه می کنید و مطمئن خواهید بود که این قیمت، یک قیمت کاملاً یکسان برای پرواز شما در آن بازه زمانی است.

·      بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری تعریف مشخصی دارد. همانطور که از نامش هم می‌توان حدس زد، بلیطی است که به بهایی کمتر در لحظات آخر قبل از پرواز به فروش میرسد. اگر نگران نیستید که پرواز خود را از دست بدهید یا با استفاده از تور مسافرتی قصد سفر ندارید، می توانید از این بلیط‌ ها استفاده کنید. البته خرید این بلیط ها ریسک بالایی دارد و گاهاً شما نمی توانید برای پرواز خود یک بلیط مناسب پیدا کنید. با تمام این تفاسیر، بلیط های لحظه آخری ارزان تر از بقیه هم‌نوعان خود هستند. معمولاً در دسته بلیط های سیستمی قرار می گیرند و در ۲۴ ساعت آخر قبل از پرواز ارائه می شوند. شاید جالب باشد که بدانید این بلیط ها شبیه حراج های آخر فصل هستند.

دانستن تفاوت بلیط سیستمی با بلیط چارتری برای خرید بلیط پرواز باحال

با توجه به تعریف های انجام شده بلیط چارتری و سیستمی برای شما مشخص شد. بدون شک باید متوجه شده باشید که این دو بلیط تفاوت های زیادی با هم دارند. بلیط های چارتری در هر حال قابلیت استرداد ندارند و برای تمام سنین با یک قیمت کاملاً یکسان ارائه می شوند. اما بلیط های سیستمی به راحتی حتی یک ساعت قبل از پرواز قابل کنسل شدن هستند. ضمن اینکه  قسمتی از هزینه بلیط را می توانید دریافت کنید.

همچنین بلیط های سیستمی فارغ از اینکه برای تور، گردشگری، تحصیل، درمان یا مهاجرت انتخاب می شوند، برای هر رده سنی قیمت متفاوتی دارند. یعنی قیمت این بلیط ها برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان یکسان نیست. اما در تهیه بلیط های چارتری شما ممکن است برای همه سنین یک قیمت را پرداخت کنید یا باز امکان دارد که نوزادان و کودکان متغیر باشند. بر همین اساس توصیه می‌کنیم اگر تصمیم به سفر با کودکان خود داشتید، بلیط های سیستمی بهترین انتخاب هستند. همان بلیط های باحالی که همه ما برای یک سفر جذاب به آن ها احتیاج خواهیم داشت.

با توجه به این نکات می‌توانیم بلیط پرواز هواپیما دلچسب و باحالی را تهیه کنیم.

چگونه بلیط هواپیما باحال بخریم

فصل سفر، ‌یکی از فاکتورهای مهم در باحال بودن تهیه بلیط هواپیما

برای تهیه بلیط های متفاوت هواپیما فاکتور مهم دیگری که باید به آن اشاره شود فصل های پر تردد و کم تردد سفر هستند. این فاکتور برای تهیه بلیط، رزرو تور و هرگونه اقدام لازم برای سفر، تاثیر فراوانی دارد. برخی از فصل ها شلوغ و پرتردد هستند که به آنها "های سیزن" یا (High Season) می گوییم. آب و هوای معتدل، برخورد با تعطیلات یا زمان حراج های فصلی، از جمله دلایل تردد بالا در این فصول هستند. به همین دلیل برای سفر در این فصل ها باید بهای بیشتری را پرداخت کنید. ضمن اینکه قیمت بلیط چارتری با بلیط سیستمی در این فصول مشخص، هیچ تفاوتی به هم ندارد یا تفاوت آن‌ها اندک است.

در مقابل برخی از فصل ها هم به دلایل مختلف مانند آب و هوا، تردد کمتر در مقصد، تعطیلات کم و بسیاری موارد دیگر، هزینه کمتری را برای تهیه بلیط به شما تحمیل خواهند کرد. به این فصول "لو سیزن " یا (Low Season) گفته می شود. به همین دلیل به راحتی میتوانید خرید اینترنتی بلیط هواپیما را با قیمت مناسبی انجام داده و مقصد سفر خود را کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه انتخاب کنید. این گزینه هم یک فرصت هوشمندانه برای تهیه بلیط باحال هواپیما بحساب می آید.

بهترین راه برای خرید بلیط هواپیما

تا این قسمت انواع بلیط های ارائه شده در سیستم هواپیمایی کشور را شناخته اید و بدون شک انتخاب برای شما آسان شده است. نکته مهمی که در مورد خرید بلیط هواپیما باید به آن اشاره کنیم این است که در بین بلیط های ارائه شده، بلیط های سیستمی مطمئن و امن هستند. اما گاهی اوقات بلیط های چارتری انتخاب عاقلانه‌تری به نظر می رسند. شرکت یا آژانس چارتر کننده در انواع مسیرها تعدادی از بلیط ها را خریداری می کند و آنها را تدریجا به فروش می رساند. این بلیط ها زیر قیمت هستند و شما با تهیه آنها می توانید هزینه های سفر خود را تا جایی که امکان داشته باشد کم کنید.

خصوصاً در طول مدت زمانی که تقاضا برای تهیه بلیط مسیرهای مختلف کم باشد و شما قصد سفر با تور مسافرتی را نداشته باشید، فروشنده برای اینکه بلیط ها را به راحتی عرضه کند، آنها را تحت عنوان چارتر به شما ارائه خواهد کرد. در قسمت تفاوت های بلیط های سیستمی و چارتری هم تفاوت این دو دسته از بلیط ها را برای شما شرح دادیم. البته ممکن است بلیط های سیستمی از نظر شما مناسب تر باشند اما در حالت کلی با در نظر گرفتن شرایط سفر، می توان گفت کدام دسته از بلیط ها اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر هستند.

بهترین راه برای رزرو بلیط هواپیما باحال

برای خرید یک بلیط باحال فاکتورهای زیادی دخیل هستند. به عبارتی شما نمیتوانید تنها به خرید بلیط بسنده کنید و تعداد نفرات، مقصد، آژانس مورد استفاده، خطوط هوایی انتخاب شده، روز و فصل سفر را نادیده بگیرید. در این بین یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه شود این است که برخی از فصل ها برای سفر کاملاً پرتردد بوده و برخی از فصل ها تردد پروازی و حمل و نقل کمتری در آن ها انجام می شود. ضمن اینکه همانطور که در مورد بلیط های چارتری و سیستمی برای شما شرح دادیم فاکتورهای متعددی در خرید اینترنتی بلیط هواپیما و تهیه یک بلیط باحال دخیل هستند. اینکه در یک دسته سن افراد اهمیت داشته و هزینه ها بر اساس سن آن ها متفاوت است و در دسته دیگر شما با هزینه های کمتری می توانید بار سفر خود را ببندید. به عبارتی بهترین راه برای رزرو بلیط هواپیمای باحال این است که شما شرایط خود را بسنجید و بعد از آن برای خرید بلیط اقدام کنید.

به نقل از الی گشت: رزرو آنلاین بلیط هواپیما از بهترین ایرلاین های هواپیمایی یکی از بخش‌های مهم خرید بلیط هواپیما برای سفر هوایی است. معمولا وقتی که مبدا، مقصد و تاریخ سفرتان را در الی گشت مشخص می‌کنید، تمامی پروازهایی که در آن تاریخ در مسیر مورد نظر شما وجود دارد به شما نشان داده می‌شود ولی قیمت‌ها برای مسیر یکسان می‌تواند با هم متفاوت باشد، دلیل این تفاوت به نوع سیستمی یا چارتری بودن بلیط و ایرلاینی که پرواز با آن انجام می‌شود به شدت وابسته است.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای اینکه بتوانید سفری بسیار راحت و دلچسب با هواپیما داشته باشید و از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کنید، حتما و لطفا مقاله سیر تا پیاز مسافرت با هواپیما را از تیم مجله گردشگری الی گشت را مطالعه کنید و در صورت سوال، در آن صفحه بپرسید تا کارشناسان eligasht بهترین و تخصصی ترین جواب را برای شما ارسال کنند.

کلام آخر: سایت الی گشت به آدرس eligasht.com، آژانس مسافرتی‌ای که بلیط های هواپیمای باحالی را در اختیار شما برای هر سلیقه‌ای قرار می‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی