بازدید 2359

سند تحول احزاب در حال تدوین است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سند تحول احزاب در نشست مشترک با خانه احزاب تدوین و در اختیار آن‌ها قرار داده شده است تا با همکاری احزاب تکمیل شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 19 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدرضا غلامرضا روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها در مشهد، گفت: امسال نشست‌های مشترک با احزاب داشته و به دنبال ارتقای نقش و عملکرد احزاب هستیم.

وی از تعامل معاونت سیاسی وزیر کشور با خانه احزاب خبر داد و گفت: بر طبق نشست‌های برگزار شده با خانه احزاب، اعلام آمادگی کردیم تا با سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین نشست داشته باشیم که فعلاً فقط با یکی از فراکسیون‌ها نشست داشته ایم.

معاون وزیر کشور شمار احزاب ملی و استانی کشور را ۱۳۴ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این سند قرار است در خانه احزاب مورد بررسی قرار گیرد و به‌عنوان یک سند مشترک منتشر و به عنوان یک سند و منبع برای فعالیت احزاب باشد.

وی گفت: به عنوان نمونه در تدوین دستورالعمل برگزاری تجمعات نقطه نظرات خانه احزاب را لحاظ کرده ایم و همین تعامل در سایر بخش‌ها تداوم خواهد یافت.

غلامرضا همچنین گفت: در گذشته ۷۵۰ هزار عامل اجرایی در برگزاری انتخابات مشارکت داشتند که به صورت زنجیره‌ای از بخشداران تا مدیران کل سیاسی استانداری‌ها در آن مشارکت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب هیأت‌های اجرایی برعهده فرمانداران و بخشداران است، مطابق آسیب شناسی که سال قبل تهیه شده بود، اگر فرماندار و یا بخشداری اعمال نفوذ کند، نیازمند دستورالعمل انتخاب اعضای هیأت اجرایی برای جلوگیری از اعمال نفوذ هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وقتی مردم ببینید اعضا هیأت اجرایی افراد شایسته ای هستند برای مشارکت و حضور در انتخابات ترغیب می‌شوند.

معاون وزیر کشور بیان داشت: دستورالعمل انتخاب اعضای هیأت‌های اجرایی برای نخستین بار در تاریخ انتخابات در دولت سیزدهم در حال تدوین است و هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

غلامرضا اضافه کرد: در بررسی صلاحیت‌ها توسط هیأت اجرایی یک دستورالعمل نیز برای تأیید صلاحیت نامزدها و قانونمند کردن بررسی صلاحیت‌ها توسط مراجع چهارگانه است که هفته آینده نهایی خواهد شد.

وی بیان داشت: قبلاً در قانون تحقیقات محلی یکی از شاخص‌های تأیید صلاحیت نامزدها بود که مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در این دوره از انتخابات مطابق دستورالعمل هیأت‌های اجرایی، علاوه بر استعلام از مراجع چهارگانه قانونی، هیأت‌های اجرایی صلاحیت نامزدها را بر اساس تحقیقات محلی نیز احراز می‌کنند.

وی با اشاره به تعامل خوب با شورای نگهبان، افزود: قرار است آئین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان نیز با همکاری مجلس خبرگان تهیه شود.

اجلاس ۲ روزه معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با حضور معاون سیاسی وزارت کشور که از دیروز در مشهد در حال برگزاری است؛ امروز پنجشنبه پایان می‌یابد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست