بازدید 5099

رمزگشایی از معمای جنایت در مسافر پذیر شخصی

کد خبر: ۱۱۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 18 May 2023

با دستگیری مردی که دوستش را در یکی از مسافرپذیرهای شخصی غیرمجاز به قتل رسانده بود، از یک پرونده جنایی دیگر در مشهد رمزگشایی شد.

به گزارش خراسان، عصر چهاردهم اردیبهشت بود که جسد خون آلود جوان 35 ساله ای در یکی از مسافرپذیرهای شخصی در خیابان دانش مشهد کشف شد و بدین ترتیب تحقیقات جنایی با حضور قاضی ویژه قتل عمد در منزل مذکور ادامه یافت.

بررسی های مقدماتی حکایت از آن داشت که مرد جوان درون یکی از اتاق های مسافرپذیر شخصی با واردآمدن ضربات سنگ و تکه ای از آسفالت به قتل رسیده است و سپس عامل یا عاملان جنایت تلاش کرده اند تا جسد را درون چاه فاضلاب داخل حیاط بیندازند که به دلیل قطر کم دهانه چاه موفق به انجام این کار نشده اند.

ادامه تحقیقات سرنخ ها را به سوی زنی کشاند که اتاق های غیربهداشتی و کثیف این منزل را به مسافران اجاره می داد اما این زن در پاسخ به سوالات قاضی دکتر صادق صفری گفت که مقتول را نمی شناسد و اتاق را به 3 نفر دیگر اجاره داده است! و آن ها نیز صبح روز حادثه اتاق را تخلیه کرده اند!  

هنگامی که زن میان سال با دستور قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با شماره تلفن مسافران تماس گرفت، گوشی آن ها در داخل اتاق محل وقوع جنایت زنگ خورد و مشخص شد که گوشی مذکور به جوان 35 ساله (مقتول) تعلق دارد. به همین دلیل این زن میان سال در مظان اتهام قرار گرفت و بازداشت شد.

از سوی دیگر، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) تحقیقات گسترده ای را با راهنمایی های مقام قضایی برای رمزگشایی از این معمای جنایی آغاز کردند و برای شناسایی قاتل یا قاتلان به رصدهای اطلاعاتی پرداختند.

واکاوی کارآگاهان بیانگر آن بود که خودروی پژوی مقتول نیز سرقت شده است، بنابراین آن ها به ردیابی خودرو پرداختند و به اخباری دست یافتند که نشان می داد خودروی مذکور در مسیر تردد در محور مشهد – چناران و در نزدیکی پیچ ساغروان واژگون شده است. به همین دلیل کارآگاهان بلافاصله این ماجرا را پیگیری کردند تا از سرنوشت راننده آن اطلاعاتی به دست آورند چرا که راننده پژو در مظان اتهام قتل قرار داشت.

پیگیری کارآگاهان از پلیس راهور و اورژانس مشخص کرد که راننده پژو مردی لاغراندام و حدود 48 ساله بوده که تصویر یک عقاب با بال های باز را روی گلویش خالکوبی کرده است و بعد از واژگونی خودرو به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شده است. با این سرنخ مهم، بی درنگ کارآگاهان وارد عملیات شدند و به طرف بیمارستان طالقانی حرکت کردند، اما راننده خودرو با رضایت کتبی و شخصی از مرکز درمانی گریخته بود. در عین حال بازبینی دوربین های مداربسته، چهره متهم به قتل را برای کارآگاهان نمایان کرد و آن ها با استفاده از فناوری های نوین پلیسی موفق شدند هویت راننده فراری را به دست آورند.

از سوی دیگر، گروهی از کارآگاهان، زن 22 ساله معتادی را زیر چتر اطلاعاتی خود گرفته بودند که طبق اظهارات شاهدان محلی و متصدی مسافرپذیر، همراه دو مرد دیگر بوده است که تصویر وی نیز در دوربین های ترافیکی مشخص شد. بررسی های میدانی حاکی از آن بود که زن جوان همسر صیغه ای متهم به قتل فراری است، بنابراین احتمال ارتباط پنهانی آن ها با یکدیگر وجود داشت به همین دلیل، زن 22 ساله، با دستور قاضی ویژه قتل عمد مشهد، لحظه به لحظه و به طور نامحسوس ردیابی می شد تا این که بالاخره سرنخ هایی از قرار ملاقات وی و متهم به قتل فراری در یکی از مسافرپذیرهای متروکه به دست آمد و صبح روز گذشته کارآگاهان در یک عملیات ضربتی و هماهنگ وارد این مسافرپذیر شخصی در بولوار وحدت شدند و حلقه های قانون را بر دستان هر دو نفر بستند.

بررسی های مقدماتی نشان داد که زن معتاد نقشی در جنایت ندارد بنابراین وی با صدور قرار قانونی آزاد شد و مرد 48 ساله به شعبه ویژه جنایی دادسرا انتقال یافت. وی که روز گذشته در برابر میز عدالت ایستاده بود ابتدا سعی کرد خود را بی خبر از ماجرای جنایت در مسافرپذیر شخصی نشان دهد به همین دلیل مدعی بود که مقتول را نمی شناسد، اما وقتی به تماشای صحنه هایی از جنایت خود نشست که روی صفحه نمایشگر نقش بست دیگر نتوانست حقیقت را کتمان کند. در این حال وی با خونسردی کم نظیری به رمزگشایی از این معمای جنایی پرداخت و گفت: من و آن جوان از سال ها قبل دوست بودیم ولی او (مقتول) همه اموال مرا صاحب شده بود و به من هم جوابی نمی داد. پول خرید خودروی پژویی را که او سوار می شد، من پرداخت کرده بودم. از طرف دیگر منزلم را به او اجاره داده بودم اما آن را تخلیه نمی کرد.

روز حادثه وقتی به همراه همسر صیغه ای ام به مسافرخانه شخصی رفتیم با او جر و بحث کردم که ناگهان چاقو کشید و من هم با سنگی که پشت در اتاق بود ضربه ای به سرش زدم و سپس تکه آسفالتی را از بیرون آوردم و با آن ضربات دیگری به سرش کوبیدم. قصد داشتم جسد را درون چاه فاضلاب داخل حیاط بیندازم ولی بعد از آن که سنگ های اطراف دهانه چاه را برداشتم تازه فهمیدم که قطر دهانه آن خیلی کم است، با وجود این، تلاش کردم تا پیکر او را درون چاه رها کنم که موفق نشدم و خودم به همراه همسر صیغه ای ام سوار پژو شدیم و از آن جا گریختیم!...

با توجه به این که هنوز زوایای پنهان دیگری در این ماجرای جنایی وجود دارد، وی با دستور قاضی دکتر صفری، در اختیار کارآگاهان اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا کنکاش های بیشتری درباره ابعاد دیگر این جنایت صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی