بازدید 3405

برای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی چه باید کرد؟

در مدارس غیردولتی انتخاب خدمات فوق‌برنامه درسی تابستانی و مکمل ابلاغی کاملاً اختیاری بوده و دریافت هرگونه وجهی تحت این عنوان در هنگام ثبت‌نام ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 18 May 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس دستورالعمل ابلاغی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعم از مدارس دولتی و غیردولتی آغاز شده و قرار است جز در موارد استثناء، تا ۳۱ مردادماه به پایان برسد.

ثبت‌نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی از نهم اردیبهشت ماه آغاز شده و به استناد ماده ۲۹ آیین‌نامه اجرایی مدارس، حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول دبستان شش سال تمام است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم با رعایت ضوابط و مقررات از اول تیرماه شروع می‌شود و ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم نیز پس از صدور نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی و با تأکید بر رعایت اولویت‌های تعیین‌شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره‌ای انتخاب رشته به‌منظور بهره‌برداری و تکمیل ظرفیت اسمی کلاس‌ها با رعایت مفاد بخشنامه‌های مربوطه و همچنین راهکارها و سیاست‌های توسعه متوازن رشته‌ای با رویکرد توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در دوره دوم آموزش متوسطه صورت می‌پذیرد.

نحوه ثبت‌نام مدارس غیردولتی آموزش از راه دور و وابسته با مقررات خاص نیز به این شرح است:

مقررات ثبت‌نام در مدارس غیردولتی

۱- مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام مجاز به اخذ شهریه مصوب برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش هستند.

- انتخاب خدمات فوق‌برنامه درسی تابستانی و مکمل ابلاغی کاملاً اختیاری بوده و دریافت هرگونه وجهی تحت این عنوان در هنگام ثبت‌نام ممنوع است.

- برای تعیین شهریه مصوب و شهریه مکمل، دستورالعمل تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به شماره ۳۰۰/۱۰۶ مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۲ ملاک عمل است.

۲- مدارس غیردولتی ملزم به نصب پوستر نرخ شهریه مصوب شهریه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه درسی و مکمل و شهریه تابستانی ابلاغی به‌صورت مجزا به همراه رئوس کلیه فعالیت‌ها در محل ثبت‌نام هستند.

- مدیران مدارس غیردولتی موظف‌اند هنگام ثبت‌نام قطعی و پس از ابلاغ شهریه با ورود به سامانه مشارکت‌های مردمی به آدرس www.mosharekatha.ir نسبت به انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش‌آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل‌شده را چاپ و پس از مهر و امضاء به ولی دانش‌آموز تحویل و نسخه دوم را پس از امضای ولی دانش‌آموز جهت بررسی و نظارت در آموزشگاه نگهداری کنند.

- قراردادهای ثبت‌نام قطعی به‌صورت الکترونیکی و از سامانه مذکور انجام می‌شود و قرارداد دستی فاقد اعتبار است.

- ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در سامانه سیدا انجام می‌شود، اما به‌منظور ثبت‌نام نهایی و دریافت قرارداد شهریه می‌بایست مشخصات دانش‌آموزان در سامانه مشارکت‌ها نیز ثبت شود.

۳- مرجع رسیدگی به هرگونه تخلفات مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی از مقررات، شورای نظارت استان است.

۴- درصورتی‌که هنگام ثبت‌نام، شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ابلاغ نشده باشد، شهریه مصوب سال تحصیلی قبل مبنای توافقات مالی طرفین است.

۵- به استناد مصوبه بیست و یکمین و بیست و دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی، برگزاری هرگونه آزمون برای پذیرش دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و پایه هفتم در مدارس غیردولتی ممنوع است.

۶- مدارس غیردولتی می‌توانند با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه ناحیه بدون اخذ وجه برای آزمون ورودی پایه دهم از طریق آزمون ورودی یا مصاحبه اقدام کنند.

مقررات ثبت‌نام در مدارس آموزش از راه دور

۱- ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره اول و دوره دوم متوسطه مدارس آموزش از راه دور بر اساس مفاد آیین‌نامه آموزشی به شیوه نیم سالی واحدی انجام می‌شود.

۲- الگوی تعیین شهریه مدارس آموزش از راه دور سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مطابق دستورالعمل ابلاغی ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ است.

مقررات ثبت‌نام مدارس وابسته

ثبت‌نام در مدارس وابسته به سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی تابع اساسنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وابسته مصوب ۷۹۴ جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و مقررات عمومی آموزش و پرورش است.

 طبق اعلام رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، اگر پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی انجام می‌شود مطابق با شهریه سال گذشته است و هنوز افزایش شهریه‌ای اعلام نشده است. شهریه سال تحصیلی آتی مدارس غیردولتی در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل