بازدید 3737
۱

بازدید اون و دخترش از ماهواره جاسوسی کره شمالی

کیم جونگ اون به همراه دخترش از مقدمات پرتاب اولین ماهواره جاسوسی نظامی کره شمالی بازدید و بر «اهمیت راهبردی این ماهواره در پس زمینه تقویت دسیسه‌های امپریالیست‌های آمریکایی» تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 17 May 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عکسی از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دخترش توسط دولت کره شمالی، منتشر شده است که آن دو را در حال بازدید از آژانس هوافضای این کشور نشان می دهد، در این تصویر، کیم، یک ماهواره جاسوسی نظامی تمام شده را مورد بررسی قرار داده است که به زودی به فضا پرتاب می‌شود.

 

رسانه‌های دولتی کره شمالی نوشتند این تصویر سه‌شنبه در جریان بازدید از آژانس هوافضای کره شمالی ثبت شده و کیم جونگ اون، شناسایی فضایی را برای مقابله با ایالات متحده و کره جنوبی بسیار مهم توصیف کرده است.

به خبرنگاران مستقل اجازه داده نشد تا این رویداد را پوشش دهند و محتوای این تصویر به طور مستقل قابل تأیید نیست.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه گفت که کیم در سفر روز سه‌شنبه یک «برنامه اقدام آینده» نامشخص را برای آماده‌سازی برای پرتاب ماهواره تصویب کرد.

کره شمالی تاریخ دقیق برای پرتاب را که به گفته برخی تحلیلگران ممکن است در چند هفته آینده باشد، اعلام نکرده است.

این پرتاب از فناوری موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند که توسط قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است، اگرچه آزمایش‌های موشکی و فضایی قبلی توانایی کره شمالی برای ارسال ماهواره به فضا را نشان داده است.

با این حال، سوالات بیشتری در مورد توانایی این ماهواره وجود دارد. برخی از تحلیلگران کره جنوبی می گویند ماهواره نشان داده شده در عکس های رسانه دولتی کره شمالی بسیار کوچک و به طرز خام طراحی شده است تا از تصاویر با وضوح بالا پشتیبانی کند. عکس هایی که رسانه های کره شمالی از پرتاب های موشکی گذشته منتشر کردند، وضوح پایینی داشتند.

این دیدار اولین حضور عمومی کیم در حدود یک ماه پس از بازدید قبلی از مرکز هوافضا در ۱۸ آوریل بود که رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند که ماهواره ساخته شده است.

کیم گفت که دستیابی به یک ماهواره جاسوسی برای تلاش‌های او برای تقویت دفاع از کشور به عنوان «ایالات متحده آمریکا» ضروری است.

وی افزود: امپریالیست ها و شرورهای دست نشانده کره جنوبی، تحرکات خود را علیه شمال تشدید می کنند و باید برای آن آماده باشیم.

او ظاهراً به گسترش رزمایش های نظامی مشترک بین ایالات متحده و کره جنوبی و گفتگوهای متحدان در مورد تقویت استراتژی های بازدارندگی هسته ای برای مقابله با تهدیدات کره شمالی اشاره می کرد که از آغاز سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰۰ موشک آزمایش کرده است.

«کیم دونگ یوب»، استاد مطالعات کره‌ شمالی دانشگاه سئول گفت: گام بعدی در آماده سازی پرتاب موشک کره شمالی، یا «برنامه اقدام آینده» که توسط رسانه دولتی کره شمالی گفته شد، می تواند نصب ماهواره بر روی موشک فضایی سه مرحله ای باشد.

وی ادامه داد: بسته به نحوه آماده سازی کره شمالی، پرتاب می تواند در اواسط ژوئن (خرداد ماه) انجام شود، اگرچه پیونگ یانگ ممکن است این رویداد را به سالگردهای مهم ایالتی که در ماه ژوئیه، سپتامبر یا اکتبر (تیر، شهریور، آذر) برگزار می شود، زمان بندی کند.

ماهواره‌های جاسوسی از جمله سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته‌ای هستند که کیم جونگ اون، قول توسعه آن را داده است. موارد دیگری که در فهرست آرزوهای او قرار دارند عبارتند از موشک های بالستیک قاره پیما با سوخت جامد، زیردریایی های هسته ای، موشک های مافوق صوت و موشک های چند کلاهک.

کره شمالی برخی از این تسلیحات را در ماه‌های اخیر آزمایش کرده است، از جمله اولین آزمایش پروازی یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد در ماه گذشته، صورت گرفت اما کارشناسان می‌گویند کره شمالی ممکن است به زمان و پیشرفت‌های فنی بیشتری برای عملکرد این سیستم‌ها نیاز داشته باشد.

در پاسخ به برنامه های کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی نظامی، ارتش ژاپن ماه گذشته به سربازان دستور داد تا رهگیرهای موشکی را فعال کنند و آماده شوند تا قطعات ماهواره را که ممکن است در خاک ژاپن سقوط کند، ساقط کنند.


 
 
 
khabaronline.ir/xk2Yx
برچسب‌ها
کیم جونگ اون
نظر شما

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
«اهمیت راهبردی این ماهواره در پس زمینه تقویت دسیسه‌های امپریالیست‌های آمریکایی»

اینو اوشون فرمودن یا ترجمه شماست؟

در هر صورت بفرمایید که یعنی چه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر