بازدید 8243
بسته ویدیویی «تابناک»

بزرگ‌ترین حمله نظامی به لندن / تصاویر نادر از آیت الله طالقانی / قوی‌ترین خودرو‌های ضدگلوله جهان / چگونه موبایل زندگی شما را کنترل می‌کند؟ / هنگ کنگ از زاویه دیگر

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸ 16 May 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

بزرگ‌ترین حمله نظامی به لندن

بلیتس که از کلمه بلیتسکریگ به معنای جنگ برق آساست می‌آید، توسط رسانه‌های بریتانایی برای توصیف حملات هوایی آلمان علیه بریتانیا استفاده می‌شد. هدف این حملات، شهر‌های بریتانیا در سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۴۱ بود که سعی داشت، با اعمال فشار اقتصادی برای نابودی توان جنگی بریتانیا، آن کشور را مجبور به تسلیم کند. از هفتم سپتامبر ۱۹۴۰ کمی بیش از یک سال پس از شروع جنگ لندن توسط نیروی هوایی آلمان سیستماتیک بمب‌باران شد و این بمب‌باران، ۵۶ روز از ۵۷ روز بعد از این تاریخ پیاپی ادامه داشت. بیش از یک میلیون خانه در لندن نابود شد یا آسیب دید و بیش از ۴۰۰۰۰ غیر نظامی که تقریبا نیمی از آن‌ها در پایتخت بودند کشته شدند.

 


تصاویر نادر از آیت الله طالقانی

پس از بدرود حیات آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ یک مستند درباره این روحانی مبارز پخش شد. این مستند که حاوی تصاویری نادر است را در «تابناک» می‌بینید.

 


قوی‌ترین خودروهای ضدگلوله جهان

افراد مهم در سراسر جهان، برای جابجایی‌ها و سفرهای خود از خودروهای ضدگلوله و زرهی استفاده می‌کنند. ضمن اینکه خودروهای زرهی، استفاده گسترده‌ای در ارتش‌های جهان دارند. در این ویدیو، شما شاهد ده مورد از بهترین و قوی‌ترین خودروهای زرهی خواهید بود که مشخصات آنها برای شما شرح داده خواهد شد. ویدیو بسیار جذاب و خودروهای شگفت‌انگیز هستند؛ این ویدیو را از دست ندهید.

 

 

چگونه موبایل زندگی شما را کنترل می‌کند؟

در برخی دانشگاه‌های آمریکا درسی ارائه می‌شود به نام «طراحی متقاعد کننده» که به دانشجویان یاد بدهند، از روانشناسی ترغیبی استفاده کنند تا تکنولوژی طراحی نمایند که مردم را متقاعد به استفاده با یک روش خاصی بکند. هدف طراحی گوشی‌ها و ابزارک‌ها این است که شما وقت بیشتری در آن صرف کنید. وقتی به شبکه‌های اجتماعی می‌روید، چند لحظه طول می‌کشد تا نوتیفیکیشن شما بارگذاری شود. این طراحی برای ایجاد حالت انتظاری در شماست که شما را به آنجا علاقه مند می‌کند. آیا این اخلاقی است؟ کرییستان هریس، کارمند سابق گوگل این را اخلاقی نمی‌داند و خواستار برگشت اخلاق به طراحی شرکت‌های تکنولوژی شده است که با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید.

 

 

هنگ کنگ از زاویه دیگر

«هُنگ کُنگ / Hong Kong» شهری است جزیره‌ای در جنوب چین و به عنوان منطقه‌ای خودمختار که از مهم‌ترین بازار‌های مالی و تجاری آسیا و جهان به‌ شمار می‌رود. هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود و در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست. منطقه هنگ کنگ، یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. منطقه هنگ‌کنگ چهارمین منطقه در جهان از نظر تراکم جمعیت به‌ شمار می‌آید. مید-لِولز، نام اعیان‌نشین‌ترین منطقه هنگ‌کنگ است. پیش از این، تصاویری از هنگ کنگ را در تابناک تماشا کرده‌اید و اکنون هنگ کنگ را از زاویه‌ای دیگر با کیفیت ۴K در تابناک می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی