بازدید 3575

راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی

در این مقاله قصد داریم به بررسی راه‌هایی برای تعمیر ماشین ظرفشویی بپردازیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید به راحتی مشکلات ماشین ظرفشویی خود را شناسایی کنید و با استفاده از روش‌های مناسب باعث افزایش عمر و کارایی این وسیله مهم در آشپزخانه شوید.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 15 May 2023

راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی

امروزه بیشتر افراد از ماشین ظرفشویی برای راحتی کار‌های خود در منزل استفاده می‌کنند و آن را یکی از وسایل مهم در آشپزخانه می‌دانند. اما نباید از خرابی ماشین ظرفشویی غافل شد به این خاطر که ممکن است با خرابی این وسیله شما به زحمت بیفتید و ناچار جلوی سینگ ظرفشویی ساعت‌ها به شستن ظرف‌ها بپردازید.

با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی یک وسیله مهم در آشپزخانه‌ها محسوب می‌شود باید به حفظ و نگهداری آن دقت بالایی داشت. در این مقاله قصد داریم به بررسی راه‌هایی برای تعمیر ماشین ظرفشویی بپردازیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید به راحتی مشکلات ماشین ظرفشویی خود را شناسایی کنید و با استفاده از روش‌های مناسب باعث افزایش عمر و کارایی این وسیله مهم در آشپزخانه شوید.

نشانه‌های خرابی در ماشین ظرفشویی

به گزارش مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی اس پی یار، مشکل در شستشو یا کثیف ماندن ظرف‌ها ممکن است نشانه خوبی در ماشین ظرفشویی نباشد. به همین خاطر اگر این وسیله به خوبی کار نمی‌کند بهتر است به فکر رفع و تعمیرظرفشویی باشید. اما برخی از این مشکلات مانند موارد زیر می‌تواند عمومی باشد و بتوانید به راحتی آن را در خانه رفع کنید.

راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی

شنیدن صدا‌های عجیب

وجود صدای عجیب در ماشین ظرفشویی باید شما را نگران کند. بعد از شنیدن صدا‌های عجیب بهتر است که مخزن را بررسی کنید شاید قطعه‌ای در درون آن باعث مسدود شدن و ایجاد صدا شده باشد.

خرابی هیدروستات ماشین ظرفشویی

آلودگی و کثیفی داخل ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث خرابی هیدرؤسات شود. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم ظرف‌ها قبل از قرارگیری در سبد عاری از آلودگی باشد یا تا زمان جمع شدن ظرف‌ها برای شستشو آن را داخل سبد قرار ندهید.

علت خرابی هیتر ماشین ظرفشویی

حواستان را جمع کنید دمای ماشین ظرفشویی را به درستی تنظیم کنید. در غیر این صورت با خرابی هیتر ماشین ظرفشویی مواجه می‌شوید. اگر دمای هیتر بیش از حد بالا یا پایین باشد. این قطعه خراب می‌شود و نیاز به تعمیر هیتر ماشین ظرفشویی دارد.

قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

اگر بعد از قرار‌گیری ظرف‌ها داخل ماشین ظرفشویی درب آن به درستی قفل نمی‌شود بهتر است که مطمئن شوید که هیچ چیز جلوی بسته شدن درب آن را نمی‌گیرد.

اتمام کار و باقی ماند آب در ماشین ظرفشویی

در این مواقع بهتر است که لوله‌های آب را بررسی کنید به این دلیل که استفاده از آب نامناسب ممکن است باعث عدم شستشو شود. همچنین باقی ماندن رسوبات در داخل لوله‌ها ممکن است که باعث گرفتگی شود. با تمیز کردن آن می‌توانید به راحتی این مشکل را حل کنید.

با رعایت برخی موارد می‌توانید از بروز برخی از مشکلات و تعمیر ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید. در صورت بروز خرابی و نیاز به تعمیر بهتر است که تعمیرکاران مجرب استفاده کنید.

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

  • در این موارد توصیه می شود دستگاه را دوباره روشن کنید و بگذارید چرخه کامل شود.
  • ناگفته نماند که اگر سیستم زهکشی مثلاً رسوب مواد غذایی در آن مشکل داشته باشد، در این صورت با عدم تخلیه آب در دستگاه نیز مواجه خواهیم شد.
  • شیلنگ تخلیه که به دستگاه وصل می شود باید به درستی وصل شود و همچنین لوله تخلیه اگر اتصال خوبی نداشته باشد با این نوع مشکلات مواجه خواهیم شد.
  • اگر بعد از این همه بررسی مشکل حل نشد با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دلیل تمیز نکردن ظرفشویی چیست؟

  • قبل از فشار دادن دکمه شروع، مطمئن شوید که آن را با ظروف بیش از حد پر نکنید.
  • توجه داشته باشید که هیچ مانعی در برابر چرخش بازوهای آبپاش قرار نگرفته است.
  • همچنین ظروف را به طور کامل از باقی مانده مواد غذایی تمیز کرده و سپس در دستگاه قرار دهید.
  • اگر به این موارد توجه کافی داشته باشید و باز هم عملکرد بهینه دستگاه را مشاهده نکنید، به احتمال زیاد با کثیفی یا گرفتگی در واشر مواجه هستیم.
  • درب ماشین را هم خوب ببندید. اگر درزهای دیوار مسدود شده باشند می توانند این مشکل را ایجاد کنند.

راه حل:

  • بازوها را بردارید و با مسواک تمیز کنید. سپس یک چرخه شستشو را در اولویت قرار دهید.
  • اگر لکه های آب روی ظرف باقی ماند یا باقی مانده سفید رنگ مشاهده کردید، به احتمال زیاد آب خیلی سفت شده است و باید از نرم کننده آب استفاده کنید.
  • شوینده های مخصوص این قابلیت را دارند که آب را نرم کنند. انتخاب آنها راه حل مناسبی خواهد بود.

چرا ماشین ظرفشویی بوی بدی میدهد؟

  • اگر بقایای مواد غذایی را از روی ظروف به خوبی تمیز کنید، بوی بدی را در دستگاه مشاهده خواهید کرد.
  • قبل از قرار دادن ظروف حتما آنها را تمیز کنید.
  • اگر باز هم بوی بدی در دستگاه مشاهده کردید، حتما دستگاه را تمیز کنید.
  • به احتمال زیاد بقایای مواد غذایی در قسمت های مختلف دستگاه گیر کرده است.
  • همچنین در صورت مشاهده بوی شیمیایی در آن به احتمال زیاد جسم پلاستیکی روی عنصر افتاده و در حال ذوب شدن است.

علت های لرزیدن سبد ماشین ظرفشویی چیست؟

  • هنگامی که دستگاه کاملاً در یک راستا قرار نگرفته باشد، لرزش امکان پذیر است.
  • اگر نمی توانید مشکل لرزش را حل کنید، این کار باعث افزایش خرابی دستگاه می شود.
  • هنگامی که ماشین ظرفشویی به طور مداوم در حین شستن ظروف می لرزد، می تواند آسیب جدی به موتور ماشین یا برد الکترونیکی آن وارد کند.

تکنیک‌های جلوگیری از خرابی ماشین ظرفشویی

مهم نیست که ماشین ظرفشویی شما از چه برندی است. مهم این است که از ماشین ظرفشویی با دقت بالا نگهداری کنید تا درگیر تعمیر آن در آینده نباشید. استفاده درست از این وسیله در آشپرخانه می‌تواند شما را از خرابی و تعمیر این وسیله به دور نگهدارد.

در ادامه به برخی از تکنیک‌های جلوگیری از مشکلات و تعمیر ماشین ماشین ظرفشویی می‌پردازیم:

  • بهتر است ظرف‌ها قبل از قرارگیری در سبد ماشین ظرفشویی کاملاً شسته شوند.
  • برای پر کردن فضای خالی در ماشین ظرفشویی بهتر است که از سبد مخصوص ماشین لباشویی استفاده کنید.
  • رعایت دمای مناسب ماشین ظرفشویی به شما به سالم ماندن موتور کمک می‌کند.
  • هنگام شستن ظرف‌های چینی همزمان از قسمت بلور شویی استفاده نکنید.
  • بعد از اتمام کار بهتر است داخل دستگاه و بدنه را کمی تمیز کنید.
  • بهتر است از شوینده‌های استاندارد استفاده کنید تا اجزای داخلی آن دچار مشکل نشود.

راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی

با رعایت موارد گفته شده به راحتی می‌توانید از خرابی و تعمییر ماشین ظرفشویی با هزینه بالا جلوگیری کنید یا در استفاده از آن با مشکلات کمتری مواجه شوید. اما به هرحال ممکن است در اثر غفلت این همدم شما در خانه دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم:

هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی

اعلام هزینه تعمیر ماشین لباسشویی نیاز به بررسی دارد. قبل از بررسی و عیب‌یابی نمی‌توان در مورد هزینه صحبت کرد. لازم به ذکر است که برخی از برند‌های ماشین ظرفشویی ممکن دارای قطعات گران‌تر باشند. برای مثال ممکن است که هزینه‌های تعویض برخی از قطعات کوچک مانند شلنگ‌های آب در مدل‌های مختلف متفاوت باشد.

تعمیر ماشین ظرفشویی در خانه با وجود قطعات زیاد امکان‌پذیر نیست به همین خاطر بهتر است از تعمیر ماشین ظرفشویی در خانه خودداری کنید و آن را به مجموعه اس پی یار بسپارید که دارای تعمیرکاران مجرب هستند.

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در اس پی یار با سال ها تجربه و استفاده از بهترین قطعات موجود در بازار آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند.

منابع:

https://spyaar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/

https://spyaar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی