بازدید 22466

خبر خوش سازمان فضایی درباره دریاچه ارومیه

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد با پیگیری و اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، یکی از مهمترین مشکلات دریاچه یعنی کاهش میزان ورود آب تا حد قابل توجهی حل شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 13 May 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، خشکی دریاچه ارومیه به عنوان یک تهدید زیست محیطی بزرگ منطقه‌ای کشاورزی است که سلامت مردم را به طور مستقیم در شمال غرب کشور درگیرکرده است و نجات این دریاچه اراده ملی و حاکمیت را می‌طلبد تا با اقدامات به موقع و اثرگذار مانع از بین رفتن این دریاچه آبی شود.

احیای دریاچه ارومیه دغدغه‌ای است که از دولت نهم آغاز و اکنون با ورود مستقیم مجلس شورای اسلامی و پیش از آن به عنوان اولویت اصلی با آغاز دولت سیزدهم و در سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دور جدید آن به طور جدی کلید خورده است.

در همین خصوص «حسین دلیریان»، سخنگوی سازمان فضایی ایران، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که دولت سیزدهم با پیگیری و اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، یکی از مهمترین مشکلات دریاچه یعنی کاهش میزان ورود آب را تا حد قابل توجهی حل کرده است.

خبر خوش سازمان فضایی درباره دریاچه ارومیه

خبر خوش سازمان فضایی درباره دریاچه ارومیه

خبر خوش سازمان فضایی درباره دریاچه ارومیه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۱
این الان حل شده است!!!
نابود میکنید بعد بقول خودتون احیا میکنید ؟؟ امسال بارندگی زیاد بوده یکماه صبر کنید میشه عینه 2 ماه قبل
آخ آخ این دولت سیزدهم چییییی میکنه .
فتوشاپ نباشه صلوات!!!
یعنی دولت سیزدهم در عرض یکسال ونیم چندین کیلومتر کانال اتتقال آب رو اجراکرد!
خیلی عجیبه
پاسخ ها
تیموری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
داداش، زمانی که من ۱۱ سالم بود اینا داشتن کانال کانی سیب رو می ساختن الان من ۱۸ سالمه چند ماه پیش کامل شد.یعنی ۷ سال طول کشید
1- این مساله موقت خواهد بود، بدون مدیریت مصرف و عدم برداشت بیش از 40 درصدی از منابع آب تجدیدپذیر نمیتوان امید قطعی به حل مشکل داشت.
2- وضعیت دریاچه فعلاً به دلیل انتقال آب بهتر شده است، مساله این است خود دریاچه از قبل آب داشت چه شد که برای بهبود نیاز به انتقال آب پیدا کردیم!؟.
3- حسین دلیریان غیرمنصفانه تمام این مساله انتقال آب را به نام دولت 13ام مصادره کردند، پروژه های انتقال آب یکساله و دوساله نیست و هر عاقلی میداند این انتقال آب یکی از راهکارهای تعیین شده در دولت روحانی بود که به دلیل سازه ای بودن فعالیت آن علارغم شروع در دولت اقای روحانی در این دولت به اتمام رسید.
4- به دلیل بیان شده در بند سوم که نسبت به آن علم داریم، دیگر صحبت ها و اطلاعات بیان شده توسط آقای دلیریان، حتی اگر نسبت به آن علم نداشته باشیم، می تواند دارای اشکال باشد.
ینی وضع دریاچه بدتر شده خوبتر نشده الکی پیام نادرست ب مردم ندید
متاسفانه نمیتونیم باور کنیم. چون این دریاچه را با ایجاد سد های متعدد که اغلب به خاطر منافع عده ای خاص است خشک کرده اند‌ و هنوز هم ادامه دارد . به نظر می رسد کنترل آن از اداره دولت خارج است.
تاریخ عگس ها را نگاه کنید بدترهم شوده
پاسخ ها
شاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
سید جان! اون سفیدیها داخل دریاچه نمکه وقتی آبگیری میشه سفیدها از بین میرین یعنی وضعیت بهتر شده
در ضمن اون سفیدیهای خارج دریاچه هم ابر هستند
دوست دارم
جای‌آب‌سفره‌های‌زیر‌زمین‌است‌که‌از‌تبخیر‌در‌امان‌است‌جای‌این‌خرجهای‌بیهوده‌با‌اجرای‌طرح‌های‌آب‌خیزداری‌سفره‌های‌زیر‌زمین‌را‌تقویت‌کنید‌هر‌سا‌ل‌دو‌میلیارد‌متر‌مکعب‌آب‌را‌د‌این‌دریاچه‌هدر‌می‌دهیداگر‌انها‌پر‌شوند‌چشمه‌هایی‌در‌داخل.این‌دریاچه‌است‌که‌انرا‌زنده‌می‌کنند
دولت سیزدهم کانال رو اجرا کرده؟؟؟
خدا عمر باعزت به این دولت بده در بسیاری از کارها موفق بوده
چرا دروغ میگید اخه، کجا وضعیت بهتر شده!!!!
راه حل خنده دار اینکه آب شیرین رو بریزن توی دریاچه نمک
عجب ،بارون خدا چه ربطی به دولت داره؟این خرافات رو دیگه بس کنید
سازمان فضائی به حساب و جیب اختلاس گران اشراف ندارد؟
مجبور نیستیم همه چیز رو انکار کنیم. 4 تا عکس امیدوار کننده و به امید عکس های بهتر
متاسفم براین سخنگو بهتراست این شخص بجای مصادره کردن زحمات دولتهای قبل وسرقت معنوی به وظایف ذاتی خودبپردازد سخنگو ریس دولت ودامادعزیزش بحدی کافی درمورددستاورد مبالغه میکند شعورواگاهی ملت خیلی بالاست
دولت خودش این همه جلوی آبهای دریاچه سد زده و میزنه این بلارو سرش آورد حالا یه کوچولو از سهم آب دریاچه رو رها کرده چه افتخاری هم میکنه ،عجب دوزد نامردی هستین شما... فکر کنید همه آبهای سد های اطراف دریاچه رو رها کنن دریاچه میشه همون قبلیه...
اگر قرار بود احیا بشه که نمیگذاشتند خشک بشه؟از ۱۴ تا رودخانه که جلویش را گرفته اند،بعد از سالها ،یکی را باز کرده اند،با باز کردن یک رود،دریاچه بزرگی مثل اورمیه،صد سال زمان می بره تا احیا بشه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست