بازدید 13073
با چهارصد و سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه/ حمله پهپادی اوکراینی به یک انبار نفت روسیه/ تهدید روسیه به اقدام نظامی علیه انگلیس

چهارصد و سی و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 11 May 2023

آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه/ حمله پهپادی اوکراینی به یک انبار نفت روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و سی و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سازمان ملل: طرح دومی برای غلات دریای سیاه وجود ندارد
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۲۳:۵۱

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: هیچ طرح دومی برای طرح غلات دریای سیاه وجود ندارد.ما نمی توانیم بنادر و دریا را جابجا کنیم. ما نمی توانیم تنگه بسفر را حرکت دهیم.

وی درباره مذاکرات در استانبول در مورد طرح صادرات غلات دریای سیاه نیز گفت: امروز یک نشست چهارجانبه در استانبول برای بحث در مورد آینده طرح غلات دریای سیاه با حضور مقامات ارشد روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل برگزار شد.

دوجاریک افزود: مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، طی سخنانی در این نشست، به طرفین به دلیل کمک به صادرات ایمن بیش از 30 میلیون تن غلات و مواد غذایی از اوکراین از آغاز این طرح تبریک گفت.

سخنگوی سازمان ملل گفت که گریفیتس بر اهمیت این ابتکار برای امنیت غذایی جهانی تاکید کرد و همچنین سهم مهم صادرات مواد غذایی و کود روسیه را در این زمینه به رسمیت شناخت.

به گفته وی، در این نشست پیشنهادات اخیر سازمان ملل از جمله از سرگیری خط لوله آمونیاک توگلیاتی-اودسا، تمدید طولانی تر طرح صادرات غلات، بهبود عملیات پایدار و صادرات در مرکز هماهنگی مشترک این طرح و همچنین سایر موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دوجاریک گفت: در این نشست، طرفین دیدگاه های خود را ارائه کردند و موافقت کردند که در آینده با یکدیگر ارتباط داشته باشند. نماینده سازمان ملل تاکید کرد که سازمان ملل متحد به همکاری نزدیک با همه طرف ها برای دستیابی به تداوم و اجرای کامل طرح صادرات غلات دریای سیاه ادامه خواهد داد تا با تعهد مشترک طرف ها به ناامنی غذایی جهانی رسیدگی شود.

سخنگوی سازمان ملل در خصوص ارسال موشک های دوربرد از سوی انگلیس به  اوکراین نیز گفت که ما در خصوص ارسال سلاح یک کشور اظهار نظر نمی کنیم "اما بدون شک می خواهیم پایان این درگیری را در راستای قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت ببینیم."

وزارت دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه ای از تمدید قرارداد فروش و انتقال غلات اوکراین و روسیه و ادامه فعالیت کریدور غلات خبر داد.

ترامپ: برای حل بحران اوکراین، با پوتین دیدار می‌کنم!
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۲۰:۴۱

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید برای پایان دادن به بحران اوکراین با روسای جمهور روسیه و اوکراین دیدار می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که به منظور پایان دادن به درگیری در اوکراین با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوراوکراین دیدار خواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: من به برد و باخت فکر نمی‌کنم. به این فکر می‌کنم که این موضوع حل شودو کشتن همهاین افراد را متوقف کنیم.

ترامپ مدعی شد اگر رئیس جمهور آمریکا بود، مناقشه اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت حل می‌کرد. وی افزود از روس‌ها و اوکراینی‌ها می‌خواهم که از کشتن دست بردارند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از پوتین به عنوان فردی بسیار باهوش یاد کرد و گفت که به عقیده وی، پوتین با آغاز عملیات نظامی ویژه اشتباه کرد.

ترامپ یادآور شد: اگر پوتین را جنایتکار جنگی بنامیم، دستیابی به توافق برای متوقف کردن جنگ بسیار سخت تر خواهد بود.

درگیری برای آزادسازی باخموت ادامه دارد
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۲۰:۴۱

 وزارت دفاع روسیه آمار تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در جریان نبرد در دونتسک، بیش از ۲۳۰ مزدور و نظامی اوکراینی کشته شدند.

در این گزارش آمده است که نیروهای روسیه ۲۰ نظامی اوکراینی را در منطقه خرسون کشتند و همچنین توپخانه ام ۷۷۷ و هویتزر Msta-B ارتش اوکراین در این منطقه به دست نیروهای روسی منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نبرد یگان‌های روسیه برای آزاد سازی شمال غربی و حومه غربی باخموت همچنان ادامه دارد.

یک انبار مهمات ارتش اوکراین نیز در منطقه خارکف به دست نیروهای روسی منهدم شد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه در درگیری در محور کوپیانسکی و کراسنولیمانسکی نزدیک به ۱۱۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

آلمان: جنگ اوکراین روسیه و اروپا را در مقابل هم قرار داد
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۲۰:۴۰

رئیس‌جمهور آلمان نسبت به پیامدهای منفی جنگ در اوکراین بر روی امنیت اروپا هشدار داد.

«فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که رویدادهای فعلی در اوکراین به نابودی درازمدت نظم امنیتی اروپا منجرشده است.

رئیس جمهور آلمان در این باره گفت: متأسفانه نظم امنیتی اروپا دیگر وجود ندارد و تنها دلیل آن چیزی است که اکنون در اوکراین در حال وقوع است.

اشتاین مایر یادآور شد که هیچکس مایل نیست که پیش بینی وی را درباره آینده نزدیک بشنود.

رئیس‌جمهور آلمان در عین حال تاکید کرد که حتی پایان درگیری در اوکراین به مفهوم بازگشت به فلسفه امنیتی قدیمی در اروپا نخواهد بود.

اشتاین مایر یادآور شد که پس از جنگ حتی، وضعیت جدید امنیتی پدید خواهد آمد که در آن اروپا، از یک سو و روسیه، از سوی دیگر از خود در برابر یکدیگر دفاع خواهند کرد.

سی‌ان‌ان‌: انگلیس موشک‌های دوربرد به اوکراین فرستاده است
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۹

 شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از چند منبع غربی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نکرد، افزود: دولت انگلستان پیشتر اعلام کرده بود که سلاح‌های دوربرد را برای اوکراین خواهد فرستاد.

سی ان ان به نقل از یک مقام غربی نوشت: لندن درباره موضع خود و نوع پاسخ مناسب به حمله روسیه به زیرساخت‌های شهری اوکراین شفاف بوده است.

«استورم شدو» (سایه طوفان)، یک نوع موشک کروز دوربرد با قابلیت رادار گریزی است. این موشک‌ ساخت مشترک انگلیس و فرانسه، به طور معمول هوا پرتاب بوده و برد آن به بیش از ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) می‌رسد.

برد این موشک‌ها از سامانه‌های موشکی تاکتیکی زمین به زمین آمریکا (ATACMS) که کی‌یف از مدت‌ها قبل خواستار آن بود از ۳۰ مایل (حدود ۴۸ کیلومتر)‌ کمتر است.

قرار است بن والاس وزیر دفاع انگلیس به زودی ارسال این موشک‌ها به کی‌یف را به طور رسمی اعلام کند.

سی‌ان‌ان افزود: انگلیس ضمانت‌هایی از دولت اوکراین دریافت کرده که تضمین می‌کنند کی‌یف از این موشک‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.
این درحالی است که مقام‌های انگلیس بارها در اظهارنظرهای عمومی شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد ،به عنوان بخشی از اوکراین دانسته و الحاق آن‌ را «غیر قانونی» توصیف می‌کنند.

تهدید روسیه به اقدام نظامی علیه انگلیس
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۸

تارنمای خبری اسپوتنیک به نقل از دمیتری پسکوف نوشت: ما دیدی بسیار منفی به ارسال چنین جنگ افزارهایی داریم؛ این اقدام مستلزم یک واکنش مناسب از جانب ارتش ماست که طبعاً از دید نظامی تصمیم های متناسبی اتخاذ خواهد کرد.

پیشتر سی ان ان گزارش داده بود که انگلیس، چندین موشک‌ کروز "استورم شدو" (Storm Shadow) را به اوکراین تحویل داده که در آستانه ضد حمله ‌کی‌یف، توانایی حمله دوربرد را برای آن فراهم می‌کند.

این شبکه خبری به نقل از چند منبع غربی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نکرده، افزود: دولت انگلستان پیشتر اعلام کرده بود که سلاح‌های دوربرد را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

"استورم شدو"، یک نوع موشک کروز دوربرد رادار گریز است. این موشک‌ ساخت مشترک انگلیس و فرانسه، به طور معمول هوا پرتاب بوده و برد آن به بیش از ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) می‌رسد.

آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه

 یوگنی پریگوژین (Yevgeny Prigozhin)، بنیانگذار گروه شبه‌نظامی روس "واگنر"، امروز در پیام‌رسان اجتماعی تلگرام خبر داد که واحدهای اوکراینی ضدحمله خود را آغاز کرده و از جناحین به باخموت نزدیک می‌شوند.

پریگوژین در پاسخ به سوال رسانه های روس در مورد ضدحمله پیش بینی شده اوکراین، گفت: متاسفانه این عملیات، تا حدی موفقیت آمیز بوده است.

وی سخنان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، را که از به تعویق افتادن ضدحمله این کشور و انتظار برای دریافت کمک‌های بیشتر از کشورهای خارجی خبر داده بود، "فریبکاری" دانست.

پریگوژین اخیرا با هشدار نسبت به این که در صورت حمله اوکراین، ارتش نمی‌تواند از روسیه دفاع کند، تاکید کرد: ژنرال‌های روس برای فریب پوتین تلاش می کنند.

فرمانده واگنر گفت: امروز یکی از یگان‌های وزارت دفاع با فرار خود از یکی از جناح ‌های ما، حفره امنیتی در خط مقدم نبرد ایجاد کرد.

کرملین، اقدام لهستان در تغییر نام کالینینگراد را خصمانه خواند

کرملین اقدام دولت لهستان در تغییر دادن نام شهر روسی کالینینگراد در اسناد رسمی خود را اقدامی خصمانه خواند.

به گزارش رویترز، کالینینگراد که منطقه‌ای جدا افتاده از خاک اصلی روسیه بین خاک دو کشور لیتوانی و لهستان واقع در ساحل دریای بالتیک است، تا زمان جنگ جهانی دوم با نام آلمانی کونیگسبرگ شناخته می‌شد؛ اما پس از این جنگ، زمانی که به اتحاد شوروی سابق منضم شد، نامش به افتخار میخائیل کالینین، یکی از سیاستمداران شوروی، تغییر پیدا کرد.

ورشو اعلام کرد، به دلیل مرتبط بودن کالینین با کشتار سال ۱۹۴۰ کاتین که در جریانش هزاران افسر ارتش لهستان توسط نیروهای شوروی اعدام شدند، بار معنایی منفی داشته و باید از این منطقه با نام "کرولویس"، نامی که قبلا زمان حاکمیت پادشاهی لهستان در قرنهای ۱۵ و ۱۶ بر آنجا گذاشته شده بود، یاد شود.

کمیته استانداردسازی جغرافیایی لهستان روز سه شنبه گفت: نام روسی فعلی این منطقه به مثابه یک نام‌گذاری مصنوعی است که ارتباطی نه با این شهر و نه با این منطقه ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد، این تصمیم "به مثابه دیوانگی" است.

او در یک نشست خبری تاکید کرد: ما می‌دانیم در سراسر تاریخ لهستان هرازچند گاهی به سمت جنون نفرت از روسیه لغزش پیدا کرده‌اند؛ کالینینگراد هنگامی که لیتوانی در زمان فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، از خاک اصلی روسیه جدا افتاد.

به نوشته رویترز، مردم شهر کالینینگراد دیدگاه‌های مختلفی در قبال این اقدام لهستان داشتند.

مرد سالمندی در این منطقه که نامش را فاش نکرد، گفت: این سرزمین توسط ما و اجداد من فتح شد. اینجا خاک ماست و نمی‌توان نام کرولویس را روی آن قرار داد.

یک زن دیگر با اشاره به این که لیتوانی هم نام کالینینگراد را کرولویس گذاشته و اتفاق خاصی نیفتاده، اظهار کرد:‌ هیچ چیز تغییر نخواهد کرد جز این که آنها نیاز پیدا می‌کنند، همه اسنادشان را تغییر دهند. اگر چنین چیزی می‌خواهند، بگذارید این کار را انجام دهند.

به صورت تاریخی روابط بین لهستان و روسیه اغلب تیره بوده است.

مسکو می‌گوید زمانی که نیروهایش در پایان جنگ جهانی دوم نیروهای نازی را از لهستان بیرون کردند، لهستان را آزاد کرده اما اکثر لهستانی‌ها معتقدند که اتحاد جماهیر شوروی، اشغالگری نازی‌ها را با شکل دیگری از سرکوب جایگزین کرد.

لهستان که یکی از اعضای ناتو است، پس از حمله روسیه به اوکراین، از کی‌ِیف حمایت و تخریب بناهای یادبود سربازان شوروی در سرتاسر خاکش را تشدید کرد.

حمله پهپادی اوکراینی به یک انبار نفت روسیه

بر اساس گزارش منابع روسی، امروز پنجشنبه، یک پهپاد اوکراینی به یک انبار نفت در منطقه بریانسک Bryansk روسیه حمله کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این حمله تلفات جانی نداشته است و به گفته الکساندر بوگوماز، فرماندار بریانسک، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به انبار نفت کلینتسفسکی ـ که بخشی از شرکت دولتی "روس‌نفت" است ـ حمله کرده است.

بوگوماز در تلگرام نوشت: در اثر حمله، پایه بتنی و مخزن نگهداری فرآورده‌های نفتی دچار آسیب جزئی شده است و نیروهای اورژانس در محل حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۹
خواهش مبکنم التماستون میکنم به غربگداها توهین نکنید اینا هم یه زمان بالاخره آدم بودن هزار امید و آرزو داشتن اینا که نمیدونستن دنیا چی براشون تو چته داره بیایید از صمیم قلب غربگداها رو دوست داشته باشیم و برای درمانشون اقدام کنیم با تشکر از سایت خوب نابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
اوکراین یا بهتر بگم غرب آخر روسیه را مجبور می‌کنند که از سلاح های غیرمتعارف استفاده کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
کلا این کامنتو نوشتن مدام تکرار میکنی عربگرا شما هستید که ۲۳ ساعته اخبار امریکا رو مو به مو پخش میکنید و مدام قیمتها رو با امریکا و اروپا مقایسه میکنید عرب گرا شما هستید چرا فرزندان و طرفداران شرق خودشون و بچه هاشون به چین و روسیه مهاجرت نمیکنن همشون در غرب هستن تف بر ریا کاران یاکه گو
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
روسیه از سلاح های به اصطلاح غیر متعارف استفاده کنه ، کلک خودش کنده است...دیگه غرب ولش نمیکنه ، فکر کردی اونا خیلی از این کار می‌ترسند ؟!روسیه به هیچ وجه نمیتونه
این جنگ و ببره ، با هر نوع سلاحی
هومن
| United States of America |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
از پاچه خواری پوتین به تو چی می رسه ، نصف دریای خزر را تمام
منابعش همین پوتین از ایران جدا کرد ، در دویست سال گذشته هم ۱/۳ خاک ایران را همین روس ها از ایران جدا کرده اند ، اگر آمریکا نبود باقی آذربایجان را هم جدا کرده بودند . نوکری و حماقت و وطن فروشی برای چند روز بیشتر سر کار بودن عاقبت خوشی ندارد. یا تاریخ نخوانده ای یا نانت در نوشتن این جفنگیات است یا سوادت در حد اکابر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
وقتی کار به استفاده از سلاح های غیر متعارف برسد کلک همه کنده است شرق و غرب
چه غلطا! ایران وقتشه وارد عمل بشه و بار دیگه نقشه های مستکبرین غربی رو نقش بر آب کنه
مدیر عامل صندوق توسعه ملی ایران بالخره احساس مسولیت کرد و به عنوان کسی که قبل از هر چیز و هر کس باید به ملت ایران گزارش بدهد اعلام کرده که از 150 میلیارد دلار ذخایر ارزی این صندوق فقط 10 میلیارد دلار باقی مانده. بارها گفتیم و نوشتیم که ان 150 میلیارد دلاری که می گویند ایران دارد مربوط به 2017 بود. در این شش سال تمام ذخایر ارزی کشور حتی در چین و هند را مصرف کردیم و الان کل ذخایر ارزی ایران در بهترین شرایط حتی با
پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق به زحمت به 55 میلیارد دلار می رسد. وشاید پایین تر هم باشد. که انهم نمی توان استفاده کرد. کشوری مانند ایران حداقل باید 50 دلار ذخایر ارزی داشته باشد و اگر پایین تر از ان برود اصولا دیگر پول ملی و اعتبار ان مانند ونزویلا و زیمبابوه خواهد شد و برای کاغذ دیواری هم مصرف ندارد. در مورد روسیه هم چند سال دیگر خواهید دید پوتین چه بلایی سر روسیه با حمله به اکراین اورد. افسوس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
چه چیزای بی ربطی و بهم ربط دادی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
سنبل خان از کانادا نشستی تز اقتصادی میدی برامون
موادت خوبه ولی زغالت خوب گر نگرفته
ارزوی یرخی اکراین شدن ایران است تا خوش خدمتی به ارباب غربی را ثابت کنند.
حالا که ارز ملت ایران در صندوق توسعه !تموم شده و ته اش را جارو هم کردند این مدیر عامل صندوق !که نقش امین ملت ایران را دارد امده گزارش می دهد که بردند و... انوقت که می بردند باید می گفتی. مانند علی لاریجانی و خاتمی و احمدی نژاد و ناطق نوری و روحانی و ظریف و هاشمی ها و... وقتی کنار گذاشته می شوند تازه یادشان می افته که برای ملت قدم بردازند. اینها از اونهایی که رسما طرفدار ذوب امروز هستند بدتر هستند. چون باز هم دارند برای خودشان کار می کنند. مگر نه همه می دانیم مثلا علی لاریجانی در ده سالی که در صدا و سیما بود چه اندازه ذوب بود یا 12 سالی که ریس مجلس بود چه کرد که مراتب اخلاص خود را ثابت کند یا ظریف گفت خود ملت خواستند و ...
پوتین فقط داره خودش و مردم روسیه و اوکراین و بدبخت تر میکنه با ادامه جنگ ، همه دنیا جنگ و بدون دلیل میدونند و دلایل روسیه رو غیر قابل قبول.... ترامپ ام سیاستمدار خوبی نیست ، ادامه جنگ به نفع غرب و اوکراینه ، چون روسیه حتما شکست میخوره و اوکراین سرزمینش و پس میگیره ، احتیاج به مذاکره ام تو این زمان نیست ، نباید روسیه رو نجات داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
اتفاقا بایدن و تیمش خوب دامی برای روسیه پهن کردن و شر این حکومت مزاحم تاریخ رو از سر جهان کم کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
روسیه بخشی از اکراین و همین الان گرفته و تصاحب کرده
اوکراین پیروزه
اکراین پیروز است و روسیه نابود است
قابل توجه روس گدایان . ارتش اوکراین در حال پیشروی به سمت روسیه هست . این را یادآوری کردم که تا صبح نماز وحشت بخوانید و به افق خیره بمانید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
یکساله دارید پیشروی می کنید هنوز به مرز نرسیده اید توصیه می کنم از یک لاکپشت مشاوره بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
زلنسکی دلقک کوتوله ترس داره؟ یه چیزی بگو بگنجه
روسیه مدعیست که داره با ناتو میجنگه پس نباید از موشکهای برد بلند اوکراین یا هواپیماهای جنگی و سایر تجهیزاتی که کشورهای ناتو به اوکراین میدن تعجب کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
روسیه مدعی نیست روسیه واقعا دارد با ۳۲ کشور می جنگد و انصافا تا الان خوب عمل کرده
اوکراین ضد حمله بزرگ علیه متجاوزین مارکسیست را آغاز کرد ،،، پیروزی خون بر شمشیر نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
ایشالا شهادت قسمت شما هم بشه تو این جنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
غربگداها مگه به کربلا اعتقاد دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
سکوت
اروپا دیگه مث قبل پوتینو تحمل نمیکنه یک بار برای همیشه باید کلک این امپراطوری دیکتاتوری روسیه و پوتین کنده بشه تا دنیا از شرش خلاص بشه پس به امید پیروزی اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
فعلا که تظاهرات ضد اکراین تو سراسر اروپا راه افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
ولی آمریکا شیطان است و آمریکای تروریست کاتولیست کافر مرتد نجس فراماسون باید محو و نابود شود تا دوباره زمین آرامش یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
آمریکا عامل بیشتر فتنه ها و شرارت های کره زمین هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
رژیم شیطانی و غده سرطانی آمریکا سرنوشتی همانند از شوروی و آلمان نازی خواهد داشت
فعلا که غرب در حال شکست که دست به ترور پوتین میزنن
همیشه در جنگها طرفی که مورد تجاوز قرار گرفته با شجاعت بیشتر و از جان گذشتگی بیشتر مبارزه میکند و متجاوزین شکست خواهند خورد . این تقریبا یک اصل است و ظالم پیروز نهایی جنگ نخواهد بود.
مرگ بر ناتو
روسیه شکست نمی خورد ولی مثال از ایران کاملاً موافقم
دموکرات ها که ترامپ و جمهوری خواه ها رو محکوم به جنگ طلبی می کردند در قائله اکراین و تایوان اثبات کردند که بر خلاف ظاهر اتوکشیده شان از همه جنگ طلب تر هستند.
روسیه بعد از شکست آلمان در جنگ جهانی دچار توهم شد.اگه اروپا و آمریکا ،محکم در مقابل حمله و اشغال کشورهایی مثل ایران مقابل روسیه ایستاده بودند الان روسیه جرات حمله به اکراین رو نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
قرصات و سر موقع بخور
امیدوارم بایدن دور بعدی انتخابات هم رای بیاورد چون با این فرمان که می رود دیگر روسیه و چین و ایران نیازی به اقدامی علیه آمریکا ندارند.
نصف ارتش آمریکا را که با زدن 5-6 دوز فایزر ناقص کرده.
بقیه ژنرالهای قدیمی و کارکشته هم یا بازنشسته کرده یا استعفا دادن و به جای اونها یه مشت ترنس و کوییر و ال چی بی تی وارد ارتش آمریکا شدن که با یه ترقه خودشون رو خیس می کنند.
ضربه ای که بایدن داره به آمریکا می زنه عمرا کل دشمنان آمریکا روی هم جمع بشن بتونن بزنن.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی