بازدید 2187

اختلاف فدراسیون و کمیته المپیک؛ پیش بسوی حذف تیم ملی امید

کد خبر: ۱۱۷۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 09 May 2023

داستان انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. پس از اینکه کمیته ملی المپیک 29 آذر سال گذشته حبیب کاشانی را به عنوان سرپرست تیم امید انتخاب کرد، مدت‌ها طول کشید تا حکم وی از سوی فدراسیون فوتبال صادر شود. در این مدت مسئولان کمیته ملی المپیک بارها از فدراسیون فوتبال انتقاد و اعلام کردند که «دلیل تأخیر در صدور حکم کاشانی را نمی‌دانند».

حکم رسمی کاشانی 26 فروردین سال جاری و باز هم در جلسه‌ای که در کمیته ملی المپیک برگزار شد، به صورت قطعی صادر شد تا این امید به وجود بیاید که امیدها از بلاتکلیفی نجات پیدا می‌کنند.

این اما پایان کار نبود چرا که اختلاف نظر‌ها درباره انتخاب سرمربی تیم امید به شدت وجود داشت و البته همچنان ادامه دارد. امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی روی انتخاب مجتبی حسینی سرمربی پیکان تأکید دارد و این در حالی است که حبیب کاشانی مخالف این موضوع است.

همان ابتدا عنوان شد که کاشانی برای هدایت تیم امید علی دایی و یحیی گل‌محمدی را در نظر دارد. البته که از همان زمان مشخص بود چنین اتفاقی نشدنی است با این حال کاشانی گزینه دیگری را در آب نمک داشت و آن هم مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن بود. حسینی و تارتار دو گزینه نهایی بودند تا اینکه شب گذشته کاشانی در جلسه با تاج و نبی از گزینه‌ای جدید رونمایی کرد و آن هم افشین قطبی بود.

بلاتکلیفی تیم امید باعث شد مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک امروز بار دیگر لب به انتقاد گشوده و بگوید: «بعد از جلسه ستاد عالی بازی‌ها جلسه‌ای را در کمیته ملی المپیک داشتیم که بسیار طولانی بود و توافقات خوبی صورت گرفت. آن موقع قرار شد یک هفته تا 10 روز آینده سرمربی امید مشخص شود. علیرغم اینکه وقت کم است و برخی‌ها معتقدند دیر شده و شاید نتیجه نگیریم، برخی کارشناسان دیگر معتقدند با توجه به پشتوانه‌ای که در جوانان داریم، امید است تیم خوبی داشته باشیم. در مورد سرمربی قرار شد کاشانی، تاج و قلعه‌نویی به توافق برسند و این مسئله فنی است و فدراسیون خودش باید تصمیم بگیرد اما تصمیم نگرفتند. خبر دارم جلساتی داشتند اما به جمع بندی نرسیدند. آقای وزیر هم در جلسه ستاد عالی بازی‌ها تکلیف تیم امید را از ما مطالبه کرد. تا بیست و هفتم اردیبهشت باید ثبت نام نهایی را انجام دهیم و ما هنوز ثبت نام فوتبال را انجام نداده‌ایم به خاطر مسائلی که به وجود داشت و اراده‌ای که ندیده بودیم. وزیر و دوستان گفتند تا 25 اردیبهشت مهلت دهیم و خود وزیر ورود کردند تا در مورد تیم امید به جمع بندی برسیم. باید منتظر جلسه شنبه ستاد عالی بازی‌ها باشیم».

این اظهارات واکنش نبی نایب رئیس فدراسیون را در پی داشت و او در صحبت‌هایی کوتاه گفت: «پیرو مباحث مطروحه، ما هم باید علت این تأخیر را از خود کمیته المپیک جویا شویم. مباحث مرتبط با فدراسیون فوتبال وفق برنامه انجام شده است».

این صحبت‌ها نشان می‌دهد که اختلافات فدراسیون و کمیته ملی المپیک بیش از آن چیزی است که تصور می‌شود. در واقع در حال حاضر اختلافات در دو سطح وجود دارد؛ یکی داخل فدراسیون برای انتخاب سرمربی بین مسئولان فدراسیون و امیر قلعه‌نویی با حبیب کاشانی و دیگری بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک. البته که بسیاری بر این اعتقاد هستند که ریشه اختلافات کمیته و فدراسیون هم به انتخاب سرمربی برمی‌گردد و کمیته حامی انتخاب کاشانی است. قرار است کمیته ملی المپیک هزینه‌های تیم امید را برای بازی‌های آسیایی بپردازد و به همین دلیل دور از ذهن نیست که بخواهد در زمینه انتخاب سرمربی هم نظر بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار