بازدید 11650
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد:

بازداشت دو مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست به اتهام اختلاس و پولشویی / بررسی اظهارات بیگی درمورد شاسی بلند‌ها / لایحه عفاف و حجاب به دولت ارسال شده است

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه میزان جریمه مدیران اسبق بانک مرکزی چقدر است و اگر نتوانند آن را پرداخت کنند، چه اتفاقی می‌افتد، گفت: اتهام افراد یاد شده، مشارکت در قاچاق کالا و ارز است که   به جزای نقدی و میزان دو برابر معادل ریالی در زمان تخلف محکوم شدند. اینکه سرانجام کار چیست، اصول دادرسی و اجرای احکام قطعی وجود دارد و به صورت کلی  قانونگذار گفته که اگر نتوانند پرداخت کنند، به تبع برای تادیه حقوق دولت، بازداشت خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 09 May 2023

بازداشت دو مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست به اتهام اختلاس و پولشویی/بررسی اظهارات بیگی درمورد  شاسی بلندها/لایحه عفاف و حجاب به دولت ارسال شده است/

تابناک _مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز، با اشاره به اجرای حکم دادگاه حبیب اسیود مشهور به چعب گفت: تروریست یاد شده، یکی از مشهورترین و بی پرواترین جنایتکارانی بود که از کشتن مردم بی گناه کشورمان ابایی نداشت. او طبق اظهارات خود به این قتل‌ها افتخار می کرد. اگر این تروریست بین المللی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت نمی شد همچنان مشغول ادامه جنایات خود بود.

وی افزود: در پرونده او ردپای سرویس‌های امریکایی کاملا پیداست. همین مربیان در پشت تریبون‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود، جنتلمن شده و دم از پایمال شدن حقوق انسان می‌زنند، اما از دیدگاه تروریست سازان، اگر هزاران زن و مرد بی گناه به خاک و خون بیفتند، هیچ صدایی مبنی بر مقابله با آن‌ها بلند نمی‌کنند. اما اگر همین تروریست بازداشت شده و جانش ستانده شوند با اشک تمساح ریختن بر قاتل، سعی در مظلوم نمایی و چهره پلید و تاریک وی دارند.

ستایشی تصریح کرد: به رغم اتهامات نامبرده و آشکار بودن مستندات، بلافاصله پس از بازداشت توسط نیرو‌های خاص قوه قضاییه و سربازان گمنام امام زمان، روال قانونی برای او تعطیل نشد. او پس از انجام تحقیقات از کلیه قوانین دادرسی و حق دفاع و برخورداری از وکیل برخوردار بود. سرانجام حکم قانونی صادر و اجرا شد. اجرای این حکم نشان می‌دهد، هیچ جنایتکاری اعم از خرد و کلان در امان نیست و قوه قضاییه هیچ تعارفی با جنایتکاران ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه «سوء قصد ناجوانمردانه به شهید آیت الله سلیمانی و چند شهید دیگر فراجا در سیستان و بلوچستان و اهواز را محکوم کرد» و گفت: قوه قضاییه نمی‌گذارد خون پاک این شهیدان پایمال شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه میزان جریمه مدیران اسبق بانک مرکزی چقدر است و اگر نتوانند آن را پرداخت کنند، چه اتفاقی می‌افتد، گفت: اتهام افراد یاد شده، مشارکت در قاچاق کالا و ارز است که   به جزای نقدی و میزان دو برابر معادل ریالی در زمان تخلف محکوم شدند. اینکه سرانجام کار چیست، اصول دادرسی و اجرای احکام قطعی وجود دارد و به صورت کلی  قانونگذار گفته که اگر نتوانند پرداخت کنند، به تبع برای تادیه حقوق دولت، بازداشت خواهند شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات علیرضا بیگی نماینده مجلس گفت: آنچه که مطرح و به ما منعکس شد، ادعایی شده و مراتب به دادستان کل منعکس و موضوع از دادستان کل به معاونین ذیربط ارجاع شده و از آقای مدعی در این زمینه دعوت کردند و اظهارات ایشان با دقت کامل استماع شده و این موضوع در حال رسیدگی است، زیرا نیاز به اخذ استعلامات از مبادی ذی ربط است و ان‌شاءالله اگر پرونده تکمیل شود، اقدامات بعدی انجام می‌شود. هر کاری که می‌کنیم و ادعایی داریم، دقت کنیم که با بیان خود امنیت مردم را مختل نکنیم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت یک پرونده کلاهبرداری کثیرالشاکی با موضوع فروش خودرو در قالب شرکت ساپرا خودرو ایرانیان در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۸ تهران است که بعضی شکات تماس گرفتند و از روند رسیدگی به این پرونده ناراضی بودند و صحبت‌هایی مبنی بر اعمال نفوذ را مطرح کرده‌اند و این پرونده از دادسرای یک ناحیه به ناحیه دیگر ظاهرا جابجایی داشته است، گفت: اینکه ۱۰۰ شاکی دارد و نام شکات مجهول است و اسمی نیاوردید و می‌گویید اعمال نفوذ شده و جامعه‌ای خدمتگزار و فعال در قوه قضاییه را زیر سوال می‌برید درست نیست و خواهشمندیم در طراحی سوال رعایت جامع جوانب شود. ما همه فکرمان این است اخلاق، محوریت داشته باشد.

وی افزود: پرونده اصلی شرکت و متهمین دو بخش دارد. پنج نفر در پرونده احضار و بازداشت شدند. چهار نفر از آن‌ها اتهامشان فروش مال غیر و کلاهبرداری است و وثیقه سنگین هزار میلیارد ریال برای آن‌ها صادر شد و به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشتند. پرونده این افراد با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: نفر پنجم که اتهامش قاچاق کالا و ارز است، برای او وثیقه سنگین تری به میزان ۳۶۰۰ میلیارد ریال قاضی صادر کرده و به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت و پرونده اش در حال تکمیل تحقیقات است.

وی درباره جابجایی پرونده از یک ناحیه به ناحیه دیگر گفت: بررسی‌هایی شده و شکایت اولیه در ناحیه ۱۰ دادسرای تهران مطرح می‌شود و به لحاظ سابقه مرتبطی که با ناحیه ۱۸ داشته و در اجرای قانون باید رفع شود، پرونده به دادسرای ناحیه ۱۸ ارسال شده و به لحاظ اجرای قانون در آنجا مطرح و مورد رسیدگی واقع شده و اکثر شکات مطالبه داشتند که در ناحیه ۱۸ رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ببینید متهمین بازداشت و برای ۴ تن کیفرخواست صادر شده و یکی از متهمین هم به لحاظ اتهام و تحقیقی که نیاز است، پرونده اش در مرحله تحقیقات است و با مداقه تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود. پس نفوذ کجاست؟ بچه‌هایی که زحمت می‌کشند و همکاران قضایی و اداری با عزت و تکیه بر شرف کار می‌کنند و درست نیست بگوییم مجموعه نفوذ پذیر است. ان شاءالله رای نهایی صادر می‌شود و آن را منعکس می‌کنیم.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات بازداشت سه مدیر در سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سه مدیر نیست و دو نفر متهم در این زمینه هستند. اتهام نفر اول اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع است. پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است و نفر اول این پرونده جلب شده و با قرار تامین وثیقه و صدور قرار قبولی وثیقه آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اتهام نفر دوم پولشویی و منع تصدی بیش از یک شغل بوده که پس از جلب و صدور قرار وثیقه و قرار قبولی وثیقه آزاد است.

وی گفت: حادثه‌ای که منجر به شهادت جوانمرد غیور وطن شهید الداغی شد، مردم بویژه مردم سبزوار را داغدار کرد و حادثه‌ای از پند‌ها و امید‌ها بود. جوانمرد دلیر باکفایت و باغیرت در برابر دزدان و متعرضان به ناموس از جان خود گذشت تا آوازه دلیری و غیرت مردانه را در جامعه طنین انداز کند و همانگونه که همسر این شهید اعلام کرد، نمادی روشن از امر به معروف و نهی از منکر بود که با بذل جان برای عفت و حیا قد علم کرد تا در عین صفا و سادگی و خلوص نشان دهد که مردان این سرزمین در دفاع از ناموس و شرف ایرانی جان خود را ایثار می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا امکان توقیف لحظه‌ای حساب محکومان توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه فراهم شده است؟ گفت: این سامانه‌ها تجلی برنامه تحول و تعالی قوه قضاییه و در حال گذراندن مرحله آزمایشی است. پس از طی مرحله آزمایشی اجرا و پس از اطمینان مراجع ذی‌مدخل نهایی می‌شود. سامانه هوشمند استعلامات مالی پاسخی به چالش تعیین اموال منقول و غیرمنقول است که اموال محکومان در لحظه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در کسر دقیقه به شما جواب می‌دهد که این اتفاق عظیمی است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضاییه چه حمایتی از آمرین به معروف انجام می‌دهد، گفت: طبق قانون مصوب ۲۳ فروردین ۹۴ مجلس مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قوه قضاییه طبق قانون خود را موظف به اجرای قوانین در این خصوص می‌داند. به عنوان نمونه در ماده ۷ قانون مزبور اعلام کرده که مجازات اشخاصی که اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف کنند، قابلیت تخفیف و تعلیق ندارند و صدور حکم آنان نیز قابل تعویق نیست. این سلسله عناوین در قانون مجازات اسلامی به عنوان تاسیسات جدید می‌درخشد. در ماده ۹ این قانون آمده اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در مقابل اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانعی ایجاد کنند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: ایجاد هرگونه مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده باشد، علاوه بر مجازات در نظر گرفته شده، موجب محکومیت به حبس تعزیری و جزای نقدی می‌شود. بر اساس ماده ۱۱ قانون مذکور، قوه قضاییه مکلف است به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این موضوع، شعب ویژه‌ای تشکیل دهد و طبق تبصره‌ای در همین ماده قانونی، آمران و ناهیان از منکر مورد حمایت قوه قضاییه هستند.

ستایشی گفت: در تهران، ناحیه ۳۸ دادسرای تهران ویژه رسیدگی به جرایم اخلاقی به این مهم پرداخته و کسانی که به افراد مورد هدف، تعرضی داشته باشند، در چارچوب قانون و مطابق موازین قانونی در صورت احراز جرم با آن‌ها برخورد می‌شود و هیچ تخفیف و امتیازی به آن‌ها داده نمی‌شود. همچنین با سرعت و دقت به این موضوع رسیدگی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه رییس قوه قضاییه اخیرا در خصوص ارائه لایحه حجاب و عفاف به دولت صحبت کرده است و جزییات این لایحه چیست، گفت: پیش نویس لایحه عفاف و حجاب در ۹ ماده در معاونت حقوقی قوه قضاییه تهیه و پس از تصویب رییس قوه قضاییه به دولت ارسال شده است.

وی افزود: این لایحه در کمیسیون قضایی دولت در حال بررسی است و پس از بررسی تقدیم هیات دولت می‌شود.

وی افزود: نظرات کامل برای لایحه اخذ شده و امیدواریم معطلی زیادی برای تصویب لایحه نداشته باشیم و امیدواریم این لایحه مراحل تصویب خود را در دولت و مجلس طی کند و به قانون تبدیل شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره سابقه‌دار بودن ضاربان و قاتلان شهید الداغی و اصل بازدارنده بودن مجازات‌ها گفت: این موضوع در فضای رسانه‌ای مطرح شده و درست است. یکی از متهمان پرونده قتل این شهید، همچنان زیر ۱۸ سال دارد و پیش از این در ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در یک نزاع دسته جمعی شرکت داشته و منجر به قتل یک تن شده است و این متهم همان زمان به عنوان یکی از متهمان در نزاع دسته جمعی در کانون اصلاح و تربیت با صدور قرار بازداشت موقت نگهداری می‌شود.

پس از آن به دلیل رسیدگی دقیق به پرونده بنا به تشخیص قاضی رسیدگی کننده با صدور قرار وثیقه از کانون اصلاح و تربیت آزاد می‌شود و آن پرونده همچنان در جریان رسیدگی است و هنوز منجر به صدور رأی نشده است؛ بنابراین حکمی برای او صادر نشده است که واجد بازدارندگی باشد یا نه؛ لذا قانون مجازات حبس در اینجا مصداق ندارد.

ستایشی درباره شرایط عمل خبیثانه این متهمان گفت: شهید بزرگوار ۴۳ ساله بوده و وصف این فرد تحصیل کرده و غیور در تاریخ ماندگار خواهد شد. این شهید بزرگوار از یک دختری که با دو جوان زورگیر درگیر شده، از وی دفاع می‌کند و مزاحمان با چاقو بیرحمانه او را به شهادت می‌رسانند. در این زمینه پنج تن دستگیر شدند و حسب مورد قرار بازداشت موقت و وثیقه برای این افراد صادر شده است.

وی افزود: مشارکت در قتل عمد، مشارکت در فراری دادن متهم، مصرف مسکرات و اخلال در نظم عمومی از جمله اتهام افراد دستگیر شده در این پرونده است و پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای سبزوار است و با قاطعیت و تمسک به قانون و شرع در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رفع تصرف از اراضی ملی و طبیعی گفت: در این باره تاکیدی بر بیان آمار نداریم بلکه مصر هستیم نوع عملکردمان گویای اقدامات باشد. مردم عملکرد را می‌بینند. در ۱۲ سال گذشته ۵۴۴ هزار و ۷۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی تخریب و تصرف و از این میزان ۲۷۰ هزار و ۹۹۵ هکتار در فرآیند رسیدگی قضایی منتهی به صدور رای خلع ید شده است. همچنین ۱۸۳ هزار و ۲۰۴ هکتار نیز رفع تصرف شده است.

وی افزود: دعوای خلع ید با دعوای رفع تصرف تفاوت دارد. دعوای تصرف شامل تصرف عدوانی و ممانعت از حق و متعارف است. جمع کل اراضی خلع ید و رفع تصرف شده به میزان ۴۵۴ هزار و ۱۹۹ هکتار است. بر اساس گزارش سازمان ثبت اسناد، کل اراضی کشاورزی ۱۶ میلیون و ۹۹۷ هزار هکتار است و از این میزان تا پایان سال قبل ۶ میلیون و ۲۶۷ هزار، معادل ۳۶ و نیم درصد حدنگاری شده است. از کل اراضی ملی و دولتی که ۱۳۶ میلیون و ۹۵۲ هزار هکتار است، ۱۳۵ میلیون و ۸۸ هزار و ۹۹۳ هکتار حدنگاری شده و سند آن صادر شده است.

ستایشی ادامه داد: میزان باقیمانده اراضی ملی و دولتی به دلیل پرونده‌هایی که در مراجع قضایی است و به دلیل حدود اختلافاتی که وجود دارد، بعد از رسیدگی قضایی اعلام و سند حدنگاری نیز برای آن‌ها صادر می‌شود. شورای عالی پیشگیری که اخیرا نیز جلسه داشت، رئیس قوه قضاییه و معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه منظم پیگیر جلوگیری از وقوع جرم هستند و کار دستگاه‌های مرتبط در این باره نیز پیگیری می‌شود.

وی گفت: در بحث اراضی چند اقدام می‌توان انجام داد، یکی رفع تصرف اراضی و دیگری جلوگیری از رفع تصرف مجدد است. سال گذشته با اقدامات دستگاه قضایی از تصرف و تغییر کاربری ۶۸ هزار هکتار اراضی جلوگیری شد و اقدام بزرگ در این راستا صورت گرفته است و رفع تصرفات با شدت در حال پیگیری است و ادامه دار و پرشتاب بودن را مدنظر داریم. قوه قضاییه و سازمان ثبت با اهتمام جدی نسبت به سنددار و شناسنامه دار کردن اراضی اقدام کردند و آمار را در پایان کار ارائه می‌کنیم. اقدامات ما در این راستا سریع و زیربنایی و جهادی بوده است. دستگاه‌های مربوطه نیز با جدیت وارد شوند و ما مطالبه گرانه کار‌ها را در این زمینه پیگیری می‌کنیم و ۹۹ درصد اراضی ملی و دولتی تاکنون حدنگاری شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان مجازات کشف حجاب گفت: قانون در نظام فصل الخطاب است. وقتی موارد قانونی در موضوعی وجود دارد بخواهیم دنبال تفاسیر دیگر برویم، جز اینکه اجرا را دچار اختلال کنیم نتیجه‌ای ندارد. هیچکس در مقابل قانون با دیگران تفاوتی ندارد. مسئولیت هر کسی در مقابل عملی است که انجام می‌دهد. به تبع وقتی کسی در جامعه شاخص‌تر است، باید بیشتر از دیگران به موازین شرعی و قانونی پایبند باشد و هنجار شکنی نکند.

ستایشی تصریح کرد: ما ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۵۰۰ و مواد ۴۵ و ۴۶ آیین دادرسی کیفری و مقررات ماده ۲۳ مجازات اسلامی را داریم. ان‌شاءالله با لایحه‌ای که در حال ارائه است، امیدواریم کار را در راستای قانون درست انجام دهیم. مردم ما متشرع و قانونمند هستند و امیدواریم به زودی مشکلاتی که در این راستا داریم حل شوند.

وی افزود: مجازات نقدی برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود. البته مجازات تکمیلی هم دارد.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اقدام دستگاه قضا در خصوص تسهیلاتی که بدون ضابطه پرداخت شده است، گفت: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته و نیز براساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه، مقابله با ریشه‌های پدید آورنده فساد در حوزه اقتصادی مورد توجه ویژه ما در دستگاه قصایی قرار دارد و با رویکرد پیشگیرانه و علاجگر به ویژه در خصوص بانک‌ها، در صدد هستیم با ریشه‌های معضلات اقتصادی ـ به جای اینکه تنها به سراغ مشتریان تسهیلات بانکی و نحوه هزینه کرد‌ها برویم و سایر رویه‌هایی که در این فرایند قرار دارد، برویم ـ مبارزه کنیم و تمرکز بیشتری در این زمینه صورت دهیم.

وی ادامه داد: این موضوع جزو حقوق عامه و مورد مطالبه مردم است و در شمول وظایف قانونی قوه قضاییه است. بازرسی کل کشور در این قضیه فعال می‌شود و اقداماتی در این سازمان در حال انجام است و آنچه مورد انحراف تسهیلات از تولید به سمت بازار‌های سوداگرانه می‌رود، اگر خدایی نکرده در بحث بنگاهداری موسسات ذی مدخل باشد، سازمان بازرسی هشدار‌های لازم را می‌دهد و قطعا اقدامات لازم را صورت خواهند داد.

ستایشی گفت: آنچه در خصوص بانک‌ها با آن مواجه هستیم، رشد اضافه برداشت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از حساب خودشان است. به نظر می‌رسد این یکی از عوامل اصلی، رشد پایه پولی به حساب می‌آید. امیدواریم با همکاری‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم رشد پایه پولی و کنترل تورم را شاهد باشیم.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست گفت: این پرونده ۲۶ شاکی دارد. برای متهمین در حوزه اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی و سه متهم حقیقی دیگر به اتهام قتل غیر عمدی بر اثر بی‌احتیاطی در امر رانندگی و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی و مشارکت یا تسبیب در قتل غیر عمدی متوفیان، کیفرخواست صادر شده است.

وی افزود: در خصوص شکایت از محیط زیست آذربایجان غربی قرار جلب دادرسی صادر شده است. اداره حفاظت محیط زیست ارومیه اتهام دیگر تحت عنوان مشارکت با مدیر کل سابق و مشارکت با راننده در تسبیب قتل غیرعمدی متوفیان داشته که به منظور تامین قرار مناسب به دادگاه ارجاع شده است. در خصوص اتهام مسئولین ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار منع تعقیب نیز صادر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۶
فقط چند تا دونه نماینده واقعی وجود دارن مثل بیگی
احتمالا در دور بعدی انتخابات مجلس آقای بیگی را به دلیل افشای رانت و فساد ، رد صلاحیت میکنند
این هایی که ماشین شاسی بلند رانتی گرفتند خیانت کاران به ملت اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
از اقای سخنگوی قوه قضاییه سوال دارم
که در سال 1401 چه تعداد خودروی قسطی در قوه قضاییه پخش شده است اون هم بصورت رانت فقط بین مدیران!!!
و ایان خود ایشان هم درسال 97 یا 1401 خودروی مونتاژی دریافت کرده اند یا خیر؟؟؟!!!
این دو سال رو جواب بدن تکلیف همه چیز مشخص میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
ترسیدی منتشر کنی از این گفته شد این نماینده بابت نشر دروغ در مورد ماشین که برای استیضاح بود فعلا برود دادگاه
بیگی باید رییس مجلس بشه نه قالیباف که قضیه شاسی بلند های رانتی به نمایندگان مجلس را انکار میکرد و بیگی را تهدید میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
فعلا که واسه بیگی احضاریه دادستانی صادر کردند !؟

خدا کند که پاداش سوت زنی اش را بپردازند !!!!؟؟؟
ماشین کارخانه رانتی هم هست که به همه داده می‌شود حالا یک عده ای زودتر می خواستند بگیرند
اگر هر جای دیگه غیر از ایران می بود الان مدیران بانک صادرات و ناظران بورسی آن در حال محاکمه و پاسخگویی به سهامداران بودند.
مگر ممکن است که ارزش یک شرکت بورسی از یکی از زیرمجموعه های خودش هم کمتر باشد؟!
ارزش بازار " وسپهر" حدود 70 هزار میلیارد تومان و ارزش بازار بانک صادرات کمتر از 50 هزار میلیارد تومان!
تازه بقیه دارایی ها و سهام ها شرکتهای دیگر که متعلق به بانک صادرات هستند به کنار.
بانک صادرات از سال 1397 افزایش سرمایه ای نداشته و باید حدود 10 برابر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
تخلفات از قانون ، جز رفتارهای روتین مدیران شده است .
سازمان بازرسی نیز در خواب است
از حکم اعدام بابک زنجانی چه خبر ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
جناب قاضی القضات
حکم اعدام ۴ جوان در اعتراضات در طی دو ماه جمع بندی و حکم اجرا شد ولی حکم قطعی بابک زنجانی صادر نشده است .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه کسی شما را باید بازخواست کند در عدم اجرای قوانین از جمله حجاب؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
هیچکس دوست ندارد مجری قانون حجاب باشد
این چه قانونی هست که ظابطین مشخص نداره؟ اینجوری که معلوم نیست کی به کیه
در حالی که محیط بانان از جان خود برای حفظ محیط زیست تلالش میکنن ودر خور هزاران حوادث و مظلومانی که یا در زندان اند و یا زیر خاک ، از دل آن مدیرانی پیدا می شود که فساد میکنن
عفت (پاکدامنی) یک امر ذاتی و فردی است و ارتباطی به حاکمیت ولو از نوع اسلامیش نداشته و ندارد. این که لایحه ای تحت نام «عفاف» تهیه شده باشد نشان از فاجعه ای به نام سطحی نگری، بیسوادی و برداشت غلط از دین و تحریف مصادیق و معانی کلمات دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
چون حجاب ابزار است برای برخی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
درسته اما قبول کن جلوی انسان های فاسد رو اگه نگیرن جامعه کم کم فساد عادی میشه مثل آمریکا دختر ۱۲ ساله فکر میکنه یه امر عادیه و ابزاری برای مرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
قانون حجاب ارتباطی با فساد ندارد
هرروزیک خبرتازه ازاختلاس وفسادوپولشوئی وزدوبند توسط بعضی مسئولین ومدیران بگوش میرسد که تیشه بریشه انسانیت مروت ومملکت میزنند اگربرخوردها حداقل شبیه برخورد باکسانی بودکه رعایت پوشش شرعی رانمیکردنده هرچندآن کجاوابن کجا مطمئن باشید مشکلات مهم مملکت و نیز فقرکه دامنگیراکثرقریب به انفاق مردم راگرفته حل میشد و خداوند ازاینکه‌ شکم بندگانش باآبروسیرمیشود راضی تربود البته متاسفانه صعبف بیشترمورد ظلم قرارمیگیرد تاقلدروقانون‌شکن حضرت امیر(ع) دربرابر قلدروظالم قوی بودندودربرابرمظلوم وموردطلم قرارگرفته ملایم وضعف وحق مظلوم ونه البته مظلوم نما راازظالم ازخدابیخبرمیگرفتند ولب ماچنین نمیکنیم
حالا خوبه سازمان محیط زیست بودجه ای نمیگیره به اون صورت!!!
یعنی در سازمان .... که ثروت و بودجه ش بیش از صد برابر این سازمانه اختلاسی رخ نمیده؟؟؟
کاش فقط در مسایل خواسته حکومتی سریع دولت مجلس یکپارچه نمیشدن کاش همه طرح اینقد با عجله پشتکار تبدیل به قانون میشد چند ساله قرار تبدیل وضعیت کنن هی پاس میدن به هم ایا این طرح تبدیل وضعیت مال و خواسته مردم نیست
سخنگوی قوه قضاییه افزود: اتهام نفر دوم پولشویی و منع تصدی بیش از یک شغل بوده که پس از جلب و صدور قرار وثیقه و قرار قبولی وثیقه آزاد است.
اتهام دومش خیلی جذابه، یعنی بقیه دو شغله ها رو هم میگیرن؟؟ یعنی میشه برسه روزی که افرادی که از چند دستگاه و شرکت دولتی حقوق و اضافه کار و حق مشاوره وماموریت و میگیرن وجود نداشته باشه؟
آخر سر 80 میلیون ایرانی محکوم می شوند که شاسی بلند گرفته اند ولی مجلسی ها نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
تعدادی ادم در یک مجلس جمع شدند له‌هم القاب دکتر و مدیر و فلان میدهن بعد شاسی بلند میگیرن فرزندانشان در خارج کشور بهترینها رو دارند خانه و اپارتمان در ولنجک و فرشته ویلا در لواسان و غیره انوقت نام مجلس انقلابی میگزارن و هیچ بازدهی برای خدمت له مردم ندارند پول بیت المال را حیف ومیل میکنن و خدا داند چکار ها دیگر
ماشالله فساد پشت فساد، بجای لایحه عفاف و حجاب لایحه اختلاس و رانت خواری رو به مجلس بفرستین.
بررسی اظهارات بیگی درمورد شاسی بلند‌ها

پرونده شاسی بلند ، محک خوبی برای قوه قضائیه جهت مبارزه با فساد است !؟
اون دو مدیر بانک مرکزی که محکوم به پرداخت شده اند اولا از آنجا که جرم آنها در رابطه با مشارکت در قاچاق کالا و ارز بوده بایستی جرائم ارزی آنها به نرخ روز باشد نه نرخ آنروز که دلار پائین بود ثانیا در صورت عدم توانایی در پرداخت مجازات حبس چه دردی از کشور و ملت دوا میکند آنها را اعدام کنید تا بقیه مسئولان از جمله آمثال آن دو مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست که تقریبا جرمی مشابه دارند حساب کار دستشان بیاید ضمن اینکه مجازات حبس آنها که قرار باشه بعد از مدتی مشمول رافت و عفو گردند یا در حبس خانگی قرار بگیرند فایده ائی ندارد
اگر لایحه حجاب اصرار بر حجاب اجباری داشته باشد به نتیجه نخواهد رسید !
قوای سه گانه باید خواست همه اقشار جامعه را نمایندگی کند ،
آقای سخنگو در مورد اعدام‌های اخیر و افراد در صف اعدام ، اظهار نظری نکردند ؟؟؟؟؟؟؟

جان انسان‌ها با هر گونه تفکر و عقیده باارزش ترین دارایی هر انسان است .
در قانون اعدام تجدید نظر کنید .
جناب تابناک سانسور کار بدیه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
وقتی واسه لخت شدن جنگ راه میندازید تلفات هم داره دیگه جنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
۱۶۴۳
اگر بی خودترین کامنت جایزه داشت حتما جایزه اش را میگرفتی
جامعه ای خدمتگذار در قوه قضائیه؟
موضوع شهرداری هشگرد را چرا هیچ خبرگذاری داخلی بیان نکردند چون یک شهر کوچک است و کیف پر از دلار که هیچ کس ان را گردن نگرفت و دهها سند زمین و ملک که رشوه گرفته بوده اند،هر چند همه از ان قسمت که همگی با هم کار می کردند اخراج شدن ولی دیکر خبری بیرون درز نکرد؟انگار رشوه و اختلاس دیگر یک امر عادی شده است؟
ماشاللله .
خداوند تمام کسانی را که سبب ساز نفرت و خشونت و فقر وبی عدالتی بین مردم شده اند هرگز نخواهند بخشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
بخشیدن یا نبخشیدنش چه دردی از ما دوا میکنه؟ مهم زندگی ما بود که نابود شد!!
درود بر دولت رئیسی که بازداشت دزدها در دولتش هزار برابر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
چه ربطی به رئیسی داره .
ضمنا بازداشت مدیران پایین دست که خطری ندارد، بیشتر شبیه به یک نمایش است .
بابک زنجانی ، خاوری چی شد ؟
بایستی حقوق و مزایای تمام نمایندگان صفر شود نماینده بودن که با حقوق نمایندگی کند مناسب این جایگاه نیست.تمام نمایندگانی که شاسی بلند گرفته اند بایستی از مجلس اخراج شوند ………..،،،،،،
اگه میخواهید لخت بشید هم کم کم لخت بشید دشمن سو افتاده نکنه بوگندوها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
خخخخ
این همه ناراحتی برای چه؟
ایکاش در رابطه با رانت ، اختلاس ، تورم و خیلی موارد دیگر نیز این ناراحتی ها ابراز میشد
مجلس فرمایشی صلاحیت قانون گزاری ندارد.
بسمه تعالی
سوابق سو دراین سازمان تکرارمیشود
سازمان اطلاعات سپاه ووزارت اطلاعات ورییس جمهوربایدریشه ای دراین سازمان تجدیدنظروبرخوردواصلاح نمایند
ومردم رامطلع نمایند
ضننا"مالچ پاشی وازبین بردن محیط زیست دربیابانها وپرکردن جیب پیمانکاران قابل تامل وقابل بررسی جدی است
باید به این نماینده شجاع آقای بیگی جایزه داد چون توانسته است با وجود تهدیداتی که بر علیه او شد فساد را افشا کند آنهم در جایی که صاحب نفوذان زیادی وجود دارند و روزی که ایشان اینکار را کرد روز مبارزه با فساد و روز شفافیت نامید
ما دو نوع فقر داریم فقر مالی و فقر فرهنگی و چیزی که کشور از آن رنج می برد فقر مالی نیست بلکه فقر فرهنگی است
فقر فرهنگی یعنی اینکه مسئولین و مردم درک نکنند که اگر به منافع ملی پایبند باشند ارزش افزوده ای که برای آنها بوجود می آورد چندین برابر دنبال کردن منفعت شخصی و گروهی است

فقر فرهنگی یعنی اینکه افراد فقیر حتی از همین اندک قابلیت ها و امکانات خودشان هم استفاده نکنند و منتظر قهرمانی باشند تا اموراتشان را سامان ببخشد

فقر فرهنگی یعنی انسان ها خودشان را پایبند به موضوعات دست و پاگیری کنند که یا بی ارزش و بی اهمیت هستند و یا اولویت چندانی ندارند و بابت آن هزینه های هنگفت کنند

وقتی کشوری دچار فقر فرهنگی باشد چه ارتباط با آمریکا داشته باشد و چه ارتباط نداشته باشد تفاوتی نمی کند و در دو حالت در ضرر و زیان است

در حالت اول منابع و مواد خام خودش را از دست می دهد و در حالت دوم از پیشرفت های جهان عقب می افتد و درگیر نتایج پلید ستیز و جنگ و دعوا است

وقتی فقر فرهنگی در کشور وجود داشته باشد مسئولینش در حال رشد نقدینگی و بی ارزش کردن پول هستند و مردمانش هم مشغول دلالی خودرو و مسکن هستند
مگه قرازنبود هرکی فسادرو اعلام کنه جایزه بگیره چرابرعکس شد وهمش تهدید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل