بازدید 2471

آیین تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک در قزوین

آیین تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک ۲۹ کارآموز مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین شامگاه یکشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 08 May 2023

عکس آرشیوی است.

به گزارش روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین در این مراسم همچنین از سامانه آنلاین معاضدت قضایی این مرکز رونمایی شد.

دکتر یوسف رضا ادیب زاده، معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور در این مراسم گفت: مهمترین رسالت وکلا احقاق حقوق عامه بر مبنای عدالت و کمک به قضات برای تصمیم گیری عادلانه است و نهایت تلاش خود را می نماییم تا خدمت رسانی به مردم در عرصه حقوقی هموار شود.

وی گفت یکی از اهداف تاسیس مرکز وکلا احقاق حقوق عامه بوده و این کار از مسیر  تربیت وکیل محقق می شود.

ادیب زاده خطاب به کارآموزان و وکلای حاضر در این مراسم تاکید کرد: اگر بتوانیم باری از دوش مردم برداریم باید خرسند باشیم لذا تاکید می کنیم وقتی پروانه وکالت گرفتید رفتارتان در خانواده و جامعه تغییر نکند و غرور خود را در برابر مردم بشکنید و تواضع داشته باشید تا عزت شما حفظ شود.

وی افزود: مراقب باشید حق الزحمه ای که از موکل خود می گیرید در مسیر درست هزینه شود و دنبال لقمه حلال و خرج کردن در مسیر حلال باشید تا عاقبت بخیر شوید.

معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور گفت: وکلا مانند برخی مشاغل از جمله قاضی، نماینده و رئیس جمهور هم به دلیل اهمیت کار باید سوگند یاد کنند و همین امر نشان می دهد جایگاه شما بالاست لذا برای شغل خود اهمیت قائل شوید و ضرورت دارد تا به وکالت افتخار کنید اما به کسی فخر نفروشید و با دانش، مهارت و علم خود از مردم و حق آنها دفاع کنید.

وی یادآورشد: به موکل خود اهمیت دهید و با احترام با آنها برخورد کنید و در مسیر عدالت گام بردارید و همواره وجدان و شرف و تعهد خود را در کار وکالت مورد توجه قرار دهید و مراقب باشید با کارتان بدبینی ایجاد نکنید.

ادیب زاده گفت: وقتی سوگند یاد می کنید که قانون رعایت شود حتما آن را جدی بگیرید و مراقب باشید هرگز اختلافات و سلایق شخصی را وارد وکالت نکنید و به روز باشید و مطالعه و دانش افزایی را جدی بگیرید تا وکیلی توانمند شوید.

وی افزود: شغل شما مهم است و باید از  انتقام جویی دوری کرده و منافع شخصی را در کار دخالت ندهید و همواره حرفه ای رفتار کنید و با قاضی ارتباط نزدیک داشته باشید و در تصمیم گیری عادلانه به وی کمک‌ کنید و وکالت را فقط یک شغل برای کسب درآمد ندانید بلکه آن را مسیری برای خدمت و احقاق حق و عدالت تلقی کنید. 

 معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور گفت: اخلاق اسلامی و قانون را در همه حال رعایت کنید و دنبال احقاق حق باشید دچار غرور نشوید و عدالت محوری را سر لوحه کار خود قرار دهید.

وی در پایان توصیه کرد: از کانون وکلا فاصله نگیرید و با تکریم آنها را نیز همکار خود بدانید و با عزم جدی برای خدمت به مردم گام بردارید

 اخلاق حرفه ای، مهمترین اصل کار وکلاست

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین گفت: صداقت و امانت داری از اصول اساسی و مهم هستند که در حرفۀ وکالت باعث ماندگاری و پایداری نام وکیل خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین، «محمد نویسنده» رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین در آئین تحلیف 29 وکیل جدید این مرکز اظهار داشت: وکیل دادگستری باید در رفتار و گفتار خود صادقانه عمل کند و از بیان امور خلاف واقع بپرهیزد چرا که بیان خلاف واقع مغایر با اخلاق حرفه ای وکالت و شأن و جایگاه وکیل در جامعه است.

وی افزود: وکلاء بایستی با جسارت و جرأت و با علم و اطلاعات کامل از حق مظلومان در دادگاه ها دفاع کنند تا همواره بر سوگندی که در مراسم تحلیف یاد کرده اند پایبند باشند.

نویسنده در پایان ضمن تبریک به وکلای جدی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین، خاطر نشان کرد: مرکز وکلا نهادی بسیار ارزشمند و موثر در جریان دادرسی عادلانه محسوب می شود که امیدواریم در ادامه فعالیت خود همواره شاهد حضور وکلایی قدرتمند، منطقی و قانون مدار در جهت احقاق حقوق مظلومین در جامعه باشیم.

دفاع از حق و عدالت، وظیفه ذاتی وکیل است

معاون قضایی دادگستری کل استان قزوین گفت: وکیل نقش پررنگی را در رفع مسائل کیفری اشخاص حقیقی و حقوقی بازی می‌کند و با دفاع از حق و عدالت می‌تواند مسیر آن را به نحو شایسته ای تغییر دهد.

حجت الاسلام «مظفری» معاون قضایی دادگستری کل استان قزوین در آئین تحلیف 29 وکیل جدید مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین داشت: یکی از کارهای مهمی که یک وکیل باید در مسیر گرفتن حق موکل خود انجام دهد، جمع‌آوری اطلاعات و نتیجه‌گیری بر اساس آن‌ها است. متأسفانه همه پرونده‌های قضایی ساده نبوده و در پرونده‌های پیچیده و بزرگ، وکیل باید با استفاده از اطلاعات بسیار محدود و مبهم، به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری اولیه برسد.

این مقام مسئول با اشاره به دوری از موارد شبهه برانگیز در امر قضاوت و وکالت، ابراز کرد: وکلا بایستی از رویه حاکم بر محاکم مطلع بوده و ضمن دوری از موارد شبهه دار، قدرت تحلیل حقوقی قوی و توصیف و توجیه درست حقوقی داشته باشند تا بتوانند بخوبی از موکلان خود دفاع کنند.

حجت الاسلام «مظفری» خاطر نشان کرد: دادگستری و جامعه وکلا، هر دو تکلیف و وظیفه احقاق حق را بر عهده دارند و در جمع مسئولین قضایی کشور نیز بر این موضوع تاکید می‌شود که هیچگونه تقابل و شکافی در میان نباشد و سعی مشترک بر این است که در مسیر رسالت الهی که بر عهده داریم؛ بطور مشترک نهایت تلاش را داشته باشیم.

وظیفه ما، پرورش وکلایی با سواد و آموزش دیده است

رییس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین گفت: اساس کار ما، آموزش کارآموزانی با سواد و بروز جهت دفاع از حق مظلومین در دادگاه هاست.

جواد چیتگر، رییس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین در آئین تحلیف 29 وکیل جدید این مرکز که شامگاه یکشنبه و با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار ایرانیان برگزار شد، اظهار داشت: وکلایی که با ادای سوگند به شغل وکالت نائل می شوند همواره باید به سوگند نامه خود پایبند باشند و همواره تلاش کنند که با علم آموزی و کسب تجارب مردم را از حق و حقوق خود آگاه کنند.

وی خطاب به وکلای جدید مرکز بیان کرد: مراسم تحلیف به معنای پایان فعالیت شما در تحلیل قواعد حقوقی نیست بلکه شما باید بتوانید مجری قانون باشید و ضمن دفاع از قوانین آن را بخوبی تفسیر کنید.

چیتگردر ادامه گفت: وکلای موفق همیشه در حال کوشش و تلاش در یادگیری و بهره گیری از تجارب دیگر وکلای پیشکسوت هستند و نظم و انظباط کاری را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

وی در پایان با تبریک به کسب مدرک پایه یک، وکلای جدید مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این مرکز با دعوت از قضات باتجربه و وکلای پیشکسوت بیش از 50 ساعت کلاس های آموزشی متعدد در حوزه های کیفری و حقوق به کارآموزان آموزش داده شد که مورد استقبال اعضای این مرکز واقع شد.

در پایان این مراسم از از سامانه الکترونیک آنلاین معاضدت قضایی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین  رونمایی شد و وکلای جدید مرکز وکلا قوه قضائیه ، با ادای سوگند پروانه وکالت پایه یک خود را دریافت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس