بازدید 4677

سوغات کرونا برای کودکان ماندنی است؟

کد خبر: ۱۱۷۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 07 May 2023

همه‌گیری کووید-۱۹ تأثیر قابل‌توجهی بر فعالیت بدنی کودکان داشته است؛ فعالیت بدنی برای سلامت و تندرستی کودکان ضروری محسوب می‌شود اما کرونا باعث کاهش این نوع فعالیت‌ها شده است.

به نقل از ویفروم، گروهی از محققان به رهبری دانشگاه بریستول انگلستان دریافته‌اند، اگرچه فعالیت بدنی کودکان در بریتانیا تا حد زیادی به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است اما کودکان همچنان در هفته بی‌تحرک‌تر از قبل شیوع همه‌گیری هستند.

کارشناسان با بررسی کودکان و والدین، سطح فعالیت بدنی ۳۹۳ کودک ۱۰ تا ۱۱ ساله را بین ژوئن تا دسامبر ۲۰۲۱ و ۴۳۶ کودک دیگر از همان فاصله سنی بین ژانویه تا جولای ۲۰۲۲ را ارزیابی کردند و داده‌های جمع‌آوری شده با اطلاعات مربوط به فعالیت بدنی ۱۳۰۰ کودک از همان منطقه قبل از همه‌گیری مقایسه شد.

نتایج این تجزیه‌وتحلیل نشان داد، اگرچه عواقب محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته است اما اکثر کودکان همچنان از اهداف توصیه شده فاصله دارند. علاوه بر این، مشخص شد که کودکان در طول هفته پس از برداشته‌ شدن محدودیت‌ها همچنان بی‌تحرک‌تر هستند.

راس جاگو، سرپرست تیم تحقیق گفت: اینکه سطح فعالیت بدنی کودکان به وضعیت قبل از همه‌گیری باز می‌گردد، دلگرم کننده است اما افزایش زمان بی‌تحرکی کودکان در طول هفته همچنان ادامه دارد که این موضوع نگرانی سیاست گذاران، مدارس و والدین است.

نتایج این مطالعه در مجله بین‌المللی Behavioral Nutrition and Physical Activity منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها