بازدید 3262

وزش باد شدید و افزایش ارتفاعات امواج تا ۲ متر در جنوب کشور

کد خبر: ۱۱۷۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 07 May 2023

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در جنوب کشور و خطر غرق شدن شناگران هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش وزش باد با جهت جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین۱ تا ۱.۵ متر و دور از ساحل ۲ متر در نیمه‌غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر از اوایل وقت دوشنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه ( ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت) خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و به تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره جوی ممنوعیت درعملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی