بازدید 45130

اعلام قیمت جدید ۱۷ خودروی مونتاژی بر مبنای دلار ۴۲ هزار تومانی/ کدام شاسی بلند‌های کارخانه‌ای قد کشیدند؟!

قیمت نهایی ۱۷ خودروی مونتاژی با احتساب سود ۱۷ درصد اعلام شد. این در حالی است که به گفته یک مقام مسئول، مونتاژکاران بخش خصوصی موظف شدند تا در دوره بعدی بازبینی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت به کاهش قیمت تمام شده این خودرو‌های سواری اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 07 May 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ حدود یک ماه پیش، بسیاری از خودروهای سایپا و ایران خودرو از سوی شورای رقابت، مجوز افزایش قیمت درب کارخانه را دریافت کردند، به گونه ای که پس از رفت و برگشت های بسیار میان وزارت صمت و شورای رقابت و ورود معاون اول رئیس جمهور به ماجرای قیمت گذاری از سوی این شورا، سرانجام مدیرعامل سایپا در یک برنامه خبری اعلام کرد: افزایش قیمتی که بعد از هجده ماه تعیین شده، میانگین حدود ۲۹ درصد است.

بیشتر بخوانید:

این خبر با واکنش بازار همراه بود و پس از مدتی نیز شورای رقابت، از تعیین قیمت خودروهای مونتاژی برای اولین بار توسط این شورا خبر داد؛ بنابراین، بیست و دوم فروردین ماه سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگویی با بیان اینکه موضوع خودروهای مونتاژی هنوز از کارگروه به شورا نیامده است، اظهار کرد: این موضوع در کارگروه در حال بررسی است، زیرا هنوز سازمان حمایت و وزارت صمت قیمت‌ها را اعلام نکرده‌اند. وی با تاکید بر اینکه وظیفه قیمت‌گذاری بر عهده دستگاه اجرایی است، گفت: ممکن است این موضوع در جلسه آینده شورای رقابت بررسی شود. سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: در مورد خودروهای مونتاژی احتمالا نه تنها افزایش قیمت نخواهیم داشت، بلکه تا حدودی کاهش قیمت هم داریم.

واکنش وزارت صمت به افزایش قیمت خودسرانه

حدود یک هفته پیش، پس از تصویب افزایش قیمت خودروهای داخلی و اعمال افزایش قیمت مصوب درب کارخانه (مصوبه شورای رقابت) بر خودروهای عرضه شده در نخستین طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی، برخی خودروسازان خصوصی (تولیدکنندگان بصورت CKD) نیز قیمت محصولاتی که در این طرح عرضه کرده بودند، پیش از دریافت مجوز، افزایش قیمت را اعمال کردند و بر اساس آن برای افرادی که اولویت نوبت آن‌ها تا تابستان ۱۴۰۲ تعیین شده، دعوتنامه با قیمت‌های جدید ارسال کردند. وزارت صمت نیز این موضوع غیر قانونی بودن اعمال افزایش قیمت پیش از اعلام مصوبه شورای رقابت و اعلام قیمت توسط سازمان حمایت را تایید کرد و اعلام داشت: با توجه به اینکه طبق اعلام شورای رقابت، ممکن است قیمت برخی خودروهای مونتاژی کاهش نیز داشته باشند، شرکت‌ها باید مبالغ مازاد دریافتی (اخذ شده از مشتریان طرح یکپارچه با اولویت نزدیک) را پس دهند. 

تصویب قیمت خودروهای مونتاژی

روز گذشته یک مقام مسئول در شورای رقابت طی گفت‌وگویی با بیان اینکه قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت برای خودروهای مونتاژی که طبق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شده است در جلسه امروز این شورا تصویب شد، اظهار کرد: شورای رقابت قیمت‌گذار نیست؛ به همین دلیل، قرار نیست قیمت‌ها از سوی شورا اعلام شود، بلکه سازمان حمایت یا وزارت صمت باید قیمت‌ها را اعلام کنند.

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت تصریح کرد: نکته مهم این است که با در نظر گرفتن شاخص رقابت پذیری مشخص شد، هیچ یک از این خودروها رقابت پذیر نیستند و در حقیقت در گروه G و F قرار می گیرند و باید هزینه تولید خودروهایشان را پایین بیاورند. وی تاکید کرد: بر این اساس، مونتاژکاران بخش خصوصی موظف شدند تا در دوره بعدی بازبینی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت به کاهش قیمت تمام شده این خودروهای سواری اقدام کنند. دادجوی توکلی بیان‌ داشت: بدیهی است در غیر این صورت و عدم ارتقای این خودروها از گروه‌های G و F به هر یک از گروه های A, B, C و D سبب می‌شود تا این خودروها به عنوان خودروهای غیررقابتی به مردم معرفی شوند.

رونمایی از قیمت های جدید کارخانه ای مونتاژی ها

قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای مونتاژی ها، بر اساس آخرین صورت مالی شرکت‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده و تعدیلات لازم همچون تغییر نرخ دستمزد و غیره برای سال ۱۴۰۱ تا تاریخ مصوبه ۱۱ بهمن‌ ۱۴۰۱ شورای رقابت و بر اساس مستندات ارائه شده توسط شرکت‌های خودروساز بوده است. همچنین قیمت خودروهای مشابه یا رقیب در واقع همان قیمت کارخانه آن خودرو در کشور مبدأ است.

گفتنی است، متوسط نرخ دلار در سه ماه فروردین‌ امسال و اسفند و بهمن‌ ۱۴۰۱ معادل ۴۲ هزار و ۴۶۷ تومان بوده است. همچنین دلیل اینکه همه خودروهای مونتاژی در این لیست قرار ندارد، این است که همه شرکت‌ها مدارک خود را برای بررسی به سازمان حمایت ارائه نکرده‌اند، بنابراین پس از آنکه این فرایند انجام شد، قیمت سایر خودروها اعلام می‌شود. توضیح اینکه قیمت‌های محاسباتی شورای رقابت با احتساب سود 17 درصد بوده است.

فهرست قیمت‌های اعلام شده به شرح زیر است:

نام شرکت شرح محصول قیمت
(‌ریال)
مدیران تیگو 7 پرو 10,097,451,743
مدیران تیگو 8 پرو 14,832,759,981
مدیران چری آریزو 6 پرو 10,243,757,904
مدیران پری آریزو 5 7,353,993,930
مدیران ام وی ام ایکس22 ام تی 4,845,323,694
مدیران ام وی ام ایکس 22 پرو 6,455,128,361
مدیران ام وی ام ایکس 55 پرو 9,839,268,183
کرمان جک جی 4 5,525,935,965
کرمان جک اس 3 6,322,289,287
کرمان جک اس 5 9,921,476,746
کرمان کی 7 11,376,705,247
فردا دانگ فنگ اس ایکس اس 6,457,307,724
فردا اف ام اس تی 5 8,965,324,396
فردا

چانگان آلسوین

4,740,821,750
ایلیا

دایون وای 5

11,273,355,987
بهمن

دیگنیتی پرایم

8,431,936,283
بهمن فیدیلیتی 7,286,597,360

 

بنابراین، سهم گروه مدیران خودرو از این بررسی‌ها هفت خودرو بود که قیمت محاسباتی سازمان حمایت با احتساب سود عادله ۱۷ درصدی به نرخ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برای خودروی تیگو ۷ پرو یک میلیارد و ۹۷ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو یک میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان، چری آریزو ۶ بیش از یک میلیارد و ۲۴ میلیون تومان، چری آریزو ۵ بیش از ۷۳۵.۳ میلیون تومان، ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ دنده دستی ۴۸۴.۵ میلیون تومان، وی ام ایکس ۲۲ پرو ۶۴۶.۵ میلیون تومان و ام وی ام ایکس ۵۵ پرو حدود ۹۸۴ میلیون تومان بوده است.

همه این خودروها رتبه شاخص G دریافت کردند و باید تا زمان برگزاری دوره بعدی بازبینی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت به کاهش قیمت تمام شده این خودروها اقدام کنند.

در گروه کرمان موتور چهار خودرو مورد بررسی قرار گرفت که به ترتیب جک جی ۴ با قیمت ۵۵۲.۵ میلیون تومان حائز رتبه E، جک اس ۳ با قیمت ۶۳۲.۲ میلیون تومان رتبه E، جک اس ۵ با قیمت ۹۹۲.۱ میلیون تومان رتبه G و کی ۷ (JIAYUE X۷) با قیمت یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومانی حائز رتبه G شدند. در بین آنها دو خودروی جک اس ۵ و کی ۷ با دریافت رتبه E مشمول کاهش قیمت شدند.

شرکت فرداموتورز نیز با سه خودرو در این ارزیابی شرکت داشت که شامل دانگ فنگ SXS با قیمت ۶۴۵.۷ میلیون تومانی (رتبه شاخص F)، BS۱۱ (چانگان ALSVIN) با قیمت ۴۷۴ میلیون تومانی (رتبه شاخص F) و FCM T۵ با قیمت ۸۹۶.۸ میلیون تومانی (رتبه شاخص E) بود. هر سه خودروی تولیدی شرکت فردا موتورز باید تا زمان برگزاری دوره بعدی بازبینی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت، هزینه تمام شده تولید خودروهایشان را پایین بیاورند.

برپایه این گزارش، دایون Y۵ گروه ایلیا با قیمت یک میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومانی رتبه شاخص F، دیگنیتی پرایم گروه بهمن با قیمت ۸۴۳.۱ میلیون تومانی رتبه F و فیدیلیتی گروه بهمن نیز با قیمت ۷۲۸.۶ میلیون تومانی رتبه شاخص E کسب کردند و هر سه این خودروها نیز مشمول کاهش قیمت شدند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹۰
چرا کسی نمی گوید علت تعیین نرخ بیش از دوبرابری این خودرو ها نسبت به سایر کشورها تازه آنهم در درست اول ثبت نامی و سپس فروش چندین برابری درمرحله بعدی چیست و چه کسانی نوش جان می نمایند این پولها را ؟؟؟
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
چون ما مردم مظلوم ایران هستیم و کسی به فکرمون نیست و صدامون در نمیاد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
مسئله اینه که چی شده شورای رقابت سمت مردم ایستاده. شاید شرکتها خمس و زکات ندادند شایدم ا هموطن شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
با دلار نیمیایی که برای واردات خوردو میدن (البته به خودیها) تفاوت قیمت حدود 6 برابر وبا ارز آزاد حدود 3 برابراست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
علت شش کلاسه بودن بعضی ها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
دقیقاً
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
به دلتون بد راه ندهید ، غریبه نمیخوره ،مسئولزادها میخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
خودرو مثل گوشت و مرغ و سایر مواد غذایی و بهداشتی و مصرفی نیست مردم هم نباید چنین رقم‌هایی را برای خودرو بپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
چیزی که باعث شده قیمت خودرو در ایران بالا باشد بنزین ارزان است که خرید را با چنین رقم‌هایی منطقی میکند در دیگر کشورها قیمت خودرو را قیمت بنزین متعادل میکند
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
واقعا نمیدونی پاسخ سوالت رو؟
میدونی مشکل ما کجاس؟
مشکل اینه که هممون میدونیم قضیه چیه ولی بازم همین طور داریم به زندگیمون ادامه میدیم.......!! والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
وقتی نمایندگان و کارکنان بازرسی و ... که مسئول کنترل و نظارت بر خودرو سازهان هستند با دریافت خودورهای شاستی بلند آرزوی چند برابر شدن قیمت ماشینی را دارند که خریداری کرده اند چه انتظاری در کنترل قیمت ها دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
همون هایی که خارج ازنوبت شاسی دریافت میکنند
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
مگه داخل کشور ما چنین مسئولی هست؟؟؟؟
مگه مافیا مردن؟؟؟
پول میزارن داخل جیب .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
خطاب به ۱۳:۳۲
وقتی سواد و اطلاعات کافی نداری مجبور نیستی حرف بزنی!
واقعا بعضی ها اگر کمتر صحبت کنند دنیا جای بهتری میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
آقا سعید همین قیمت به دست ما هم نمی رسد مثلا نگاه کنید دیگنیتی پرایم در بازار دو میلیارد و دویست میلیون تومنه یعنی دو نیم برابر قیمت مصوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
لطف كنيد قيمت اين نوع خودروها در ساير كشورها را اعلام كنيد تا مشخص شود با ارز 42 هزار توماني و هزينه تعرفه واردات موجود و هزينه هاي حمل و نقل و گمرك و عوارض، بهاي تمام شده آنها در داخل كشور چقدر خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
علت بخاطر حقوق و عوارض 85 درصدی از بابت واردات قطعات
است SKD یا CKD
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
تابناک محترم ، ما مردم عادی هستیم . لطفا فردا پیگیری کنید مدیران خودرو وسط ثبت نام سامانه
یکپارچه قیمت جدید داد و تیگو ۷ یک و چهارصد میلیونی را حدود یک و هفتصد کرد و ما الان یک و هفتصد داده ایم و خودرو را فاکتور و پلاک کرده و در مرحله تحویل است ، سرنوشت چه میشود ، و آیا ملزم به بازگشت الباقی است ، بله ماشین ۲۲ هزار دلاری را به ما ۳۲ هرار دلار داده اند و البته پاره هم نداشتیم ، من هفت ماه بود در نمایندگی های مختلف مدیران بدنبال ثبت نام بودم و ماشین خودم هم کهنه شده بود و داشت به خرج می افتاد ، و چاره ای نبود ، حال شما فردا پیگیر باشید که آیا شامل اضافه دریافت در مرحله اول ثبت نام کنندگان یکپارچه هم میشود ، مزیر امتنان خواهد بود ، سپاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
شورای رقابت برای خودش دکان باز کرده مگه بازار توجهی به محاسبات شورای رقابت داره ؟ یا مثلا غیر رقابتی کردن یک خودرو تاثیری توی کاهش قیمتش داره ؟
ایول
الان دیگنیتی 843 میلیونی کجا دقیقا میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
باورم نمیشه این خودرو وارد کنها با این قیمتها ماشین به مردم عادی بدهند به پول مفت زیاد عادت کرده اند و احتمالا به از ما بهتران با قیمتهای دلخواه می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
قیمت مدیران چرا دو برابر بهمن هست؟ مگه قیمت جهانی خودروها رو ندارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
مجلس
مملکت بی صاحب
خودرهای بی کیفیت چینی که هیچ جای دنیا نمی خرن به قیمت نجومی به مردم قالب میکنن.اگر راست میگید واردات خودرو را ازاده کنید مردم آزادانه انتخاب کنند.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
خواب دیدی خیر باشه الان چینی ها دارند سرآمد خودروسازان دنیا می‌شوند ماه قبل بی وای دی طرح فروش در کانادا داشت ظرف یک ساعت ۵۰ هزار خودرو پیش فروش کرد در خودروهای برقی که دومی ندارند
رانت رانت رانت . خالق این اقتصاد کثیف کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
یعنی نمیدونی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
عمه من
سوال: سود 2 تا 3 برابری حاصل از واردات این خودروهای چینی که در کشورهای همسایه تا یک سوم قیمت به فروش میرسد به جیب چه افرادی میره؟ آیا حق ما نیست که در این ظلم آشکار حداقل به سوالمون پاسخ داده بشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
حالت یک سوم این قیمتها به دنیا ارزخ نمیشه. کارکرده ش بله قبول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
جواب : این خودروها بعنوان مونتاژ و ساخت داخل محسوب میشود علت گرانی هم بخاطر 85%حقوق و عوارض بابت واردات قطعات منفصله مثل موتور و گیربکس و بدنه و ... و همچنین هزینه کارگر و سربار است بطور کلی تولید گرانتر از واردات است
شما ۶م خودتان را و هم ملت عزیز مارا به مسخره گرفته اید و تا جی توانید مردم را مثل عروسک خیمه شب بازی به این ور آن ور می رقاصانید! تا کی می خواهید مردم مارا بازیچه تصمیم های خودپسندانه و جیب پر خود کنید! من در ۵۷ کشور تردد اقتصادی دارم ولی حتی در جهان سوم و چهارم هم چنین قصه های من دربیاری نیست! ترا بخدا اینقدر مات مارا با ساز جیب های خود نرقاصانید!
باشه. به شرط اینکه اجازه واردات نامحدود خودرو با دلار آزاد(فعلا 54) راهم بدهند.که طبیعتا نمیکنند چون حتی بادلارآزاد خودرویی مثل تویوتا راوفور از این اسباب بازیهای چینی خوشگل ارزونتر درمیاد
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
نازنین اونوقت دیگه دلار ۵۴ هزار تومان نخواهد بود میشه ۲۰۰ هزار تومان یکی از دلایل قیمت بالای خودرو کاهش تقاضا و کاهش خروج ارز است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
جناب پروفسوررضا الان ما سالی 20 میلارد دلار قاچاق داریم واردات خودور حداکثر3-4 میلیارد میشه که از همون 20 میلیارد کم میشه پس برخلاف فکرمحدودتو مشکل عرضه تقاضا بوجود نمیاد
اقای ریس جمهور به شما مانند همه روسای جمهور قبلی و مقامات بالا اطلاعات دقیق ندادند. ما چیزی به نام تولید دارو در ایران نداریم. وقتی 90 درصد مواد اولیه دارو وارداتی با پول صادرات نفت خام است ما تولید دارو نداریم بلکه کارخانه بسته بندی دارو داریم. وقتی 95 درصد ذرت دانه ای که غذای مرغ هست وارداتی با پول نفت خام صادراتی است ما تولید گوشت مرغ یا تخم مرغ نداریم بلکه با پرت بالا مونتاژ مرغ و تخم مرغ داریم. وقتی فلان کار افرین ! نمونه ما گندم را با سوبسید دولتی و تقریبا مجانی در کارخانه تبدیل به ماکارونی می کند و ان را به قیمت جهانی به خارج صادر یا به مصرف کننده ایرانی تحمیل می کند و تازه جایزه صادرات هم می گیرد و مانند قهرمان ملی در تلویزیون مصاحبه می کند ما صادرات ماکارونی نداریم بلکه واردات گندم با پول نفت داریم که ان را مجانی در اختیار متولیان همیشه ناراضی صنایع خودرو و لوازم خانگی و سیمان و مرغ و تخم مرغ و دارو و لبنیات و ماکارونی و... قرار می دهیم تا امار صادرات زیر دستان شما بالا برود و به شما و ملت گذارش بدهند که مثلا صادرات مرغ و تخم و مرغ و ماکارونی ایران به عراق چه اندازه بوده هست!
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
کاش شما مسئولیت امور را بدست می گرفتید... احسنت به این فرمایشات ارزشمند شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
البته بعضی مطالب شما درست و خیلی هم غلط دارد مثلا موبایل آیفون که در چین تولید میشود و به آمریکا میآید آمریکائیها بگویند آیفون چینی است و ما دلار میدهیم تا در چین تولید شود ؟ در حالیکه آیفون هر کجا تولید شود سود آن در جیب شرکت اپل است مسئله ارزش افزودها در کالاها است سوئیسی ها کاکائو و قهوه وارد میکنند و بهترین شکلات را تولید میکنند و بعد صادر میکنند و ارزش افزوده بیشتر بدست میآورند ایران الان 50 میلیارد دلار در آمد ارزی بابت صادرات کالاهای غیر نفتی دارد که در کنار این در آمد چند میلیون نفر هم کار میکنند یکره دیگر این است نفت صادر کنیم و همه کالاها را وارد کنیم و اگر تحریم شدید مثل ونزوئلا شویم دیگر چیزی نداشته باشیم اما بهترین راه سرمایه گذاری خارجی است یعنی ارز به کشور بیاید و از توان داخل استفاده شود و تولید صورت گیرد هم مصرف کننده داخلی استفاده کند و هم خارجی اینطوری تولید ناخالاص ملی افزایش میابد
حالا اگر ما بگیم برخی دوستان می گن حالا اسم خودمون ایرانی گذاشتیم و اینجوری در مورد مردم ایران قضاوت می کنیم. ولی اولا همه اینجور نیستند و دوما نباید همه چیز را کتمان کرد و زیر قالی ریخت. در این چند سال اخیر مسبب وضع دهشتنانک مسکن و قیمتها در کانادا تا مقدار زیادی ناشی از همین روحیه اسیایی حاکم بر مهاجران ایرانی و چینی و هندی بوده که هر روز هم بدتر می شود. دقیقا همان فرهنگ زشت بورس بازی و طمع کاری و بساز و بفروشی و چشم و هم چشمی که در ایران و اسیا حاکم بود را اوردند کانادا. چرا می گیم. خوب. در این ده سال اخیر نرخ بهره در کانادا تقریبا صفر بود. یعنی گرفتن وام برای هر چیزی از خانه تا ماشین اخرین مدل بسیار ارزان بود. کسانی که در اینجا دانشجو بودند و هنوز حتی شهروند هم نبودند امدند و پول پیش از ایران و پدر و مادر اوردند و با دادن رشوه و سند سازی و زد و بند با همشهریانی که در بانکها کار می کردند و بدنبال پورسانت بودند وامهای کلان مسکن یک میلیون دلاری یا بیشتر گرفتند در حالیکه اگر می خواستند قوانین را رعایت کنند حداکثر 300 هزار دلار هم نمی توانستند وام بگیرند. چرا؟ چون مانند ایران می خواستند و بقول معروف زرنگ! باشند و یک شبه ثروتمند شوند. نتیجه این شد که هرگز تصور نکردند و هرگز اقتصاد و سیستم بانکداری امریکا و کانادا را مطالعه نکردند که چه راحت برای این ساده دلان طماع دون می پاشند و بعد ناگهان نرخ بهره را از صفر به 5 تا 6 درصد افزایش می دهند. حالا این ایرانی زرنگ! ما که یک میلیون دلار وام گرفته بود و حتی چند وام دیگر هم با همان اعتبار خانه اول گرفته بود و دو و سه تا خانه و اپارتمان خریده بود ناگهان به جای 4000 دلار در ماه باید 8 هزار دلار قسط بدهد و از ان بدتر قسط کارت اعتباری و ماشین لوکس و هزینه های گران شده و... هست. خالا خودش و خانم و تمام سرمایه ایرانش را باید نقد کند یا تا پاسی از شب کار کند تا بتواند فقط قسط بدهد و قسط 25 ساله را تبدیل که 40 ساله کند تا مبلغ قسط را فعلا کم کند ولی بدهی او حتی به بعد از مرگ هم خواهد رسید. حالا کارش چه بوده؟ حداکثر یا در اوبر که همان اسنپ هست یا اصلا کار تخصصی هم دارد و مثلا حسابدار و مهندس هم هست. ولی مگر 90 درصد درامدش حالا قسط باید بدهد. تازه قیمت خانه اش هم بیست تا سی درصد کاهش یافته. راهی ندارد. هم زندگی خود را منهدم کرده و با بورس بازی هم زندگی همشهریانش که طماع نبودند. در کانادا یک زوج کانادایی که در این سیستم بزرگ شدند و وضعیت بانکها را می دانند غیر ممکن است وامی بزرگتر از 40 درصد درامد خود بگیرند. چون می دانند این بانکها چه عقره هایی هستند. ولی خدا زیاد کند ایرانی زرنگ! و چینی زرنگ! و هندی زرنگ! را برای این چشم ابی ها. خودشان تورنتو و وانکور را تخلیه کردند و دارند دولا و پهنا به این طمع کاران می اندازند. گفته شد . فقط هم ایرانی ها نیستند. چینی ها و تایوانی ها و هندی ها و کره ای ها بدتر. همین هست که در چین صد میلیون خانه خالی ساخته شده ولی خالی است چون خانه روی خانه ساختند که سود! کنند. در چین قیمت خانه یک میلیون دلار هست ولی حتی سیصد دلار هم نمی توانند اجاره دهند چون همه چند تا خانه خریدند و نیازی به اجاره ندارند بلکه نیاز به مستاجر دارند. افسوس که تا در دنیا جهان سومی هست این چشم ابی ها نانشان در روغن هست و هیچ کس را هم قبول نداریم.
برید تو سایتها قیمت خودرو های روز دنیا را درکشورهای دوروبر خودمان مثل ترکیه وامارات ببینید شاید کمی خجالت بکشید. خودروی ولوو با احتساب دلار آزاد 4 میلیارد دست دومش درایران حداقل 18 میلیارد
هدف تحریم از سوی امریکا اینطور اعلام شد تا درامد خیلی نهادها و .. کم شود. حالا ان نهادها و بخشها می خواهند با ادامه سود بی پایان از خودرو سازی و انحصار ان به قول معروف به امریکا دهن کجی کنند که می بینید که درامد ما کم نشد. این وسط مردم باید هزینه این دهن به دهن شدن امریکا واین بخشها را بپردازند.
فرزین رئیس کل بانک مرکزی اگه تونست همه انواع دلارو نام ببره جایزه نوبل اقتصادو بهش میدن. 1.ترجیحی(4200) 2.نیمایی(28500) 3. سنایی 4. متشکل 5.صرافی ملی 6.مبادله ای 7......فرزین جون بقیه شو تو بگو
خوب حالا با این قیمت ها تحویل داده میشود یا باید در بازار آزاد با قیمت چند برابری تهیه کرد؟ مشکل که یکی دوتا نیست
تازه قیمت ها چرا بر مبنا دلار 42000 تومانی هست؟ دلار 28500 مگه قرار نبود باشه؟
چرا مونتاژ می کنن؟ مستقیم از خود چین بخرند ارزان تر نیست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
بهمان دلیل که چای را از هند میارن اینجا بسته بندی میکنند
پس قیمت بقیه خودروهای مونتاژی چی میشه؟ مثلا لاماری ایما، تیگو 8 مکس، دیگنیتی پرستیژ و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
اونا رو خودت قیمت بزار منتشر کنیم .. الان مگه تو بازار با این قیمت‌ها خرید و فروش میشه دنبال مابقی خودروها میگردی .. اونارو خودت قیمت بده مثلا لاتاری ۷۰۰ میلیون ..پراید ۳۰۰ هست لاتاری بده ۷۰۰ نخواستی ۷۳۰
هزینه رو در دوره بعدی پایین بیارن؟!! اصن به نظر شما در اقتصاد امروز ایران ممکنه هزینه تولید یه چیزی در شش ماهه آینده ار هزینه تولید کنونی ش پایین تر باشه؟ اصن با فرض یک سری صرفه جویی در هزینه ها بازم به علت تورم پیش رونده همچین چیزی امکان نداره . سرکاریه عین همه کاراشون. ولی واقعیت اینه که این بازیا دیگه لو رفته. مردم کار خودشون رو میکنن و با کاستی ها کلنجار میرن و اصن اعتمادی به حرفها این مسئولین انتصابی ندارن . چون هیچ کاره ان در این بازی انتخاب سرنوشت.
تابی ماشالله چقدر بررسی میکنی؟ این بنده خدا که مامور بررسی نمیخواد بره نهار. اگه روزه است که هیچ و الا باید زودتر قابل وغیرقابل انتشارو مشخص کنه بره غذاخوری سایت.
با این قیمت ها که دادن . صدرصد خودروساز ماشین وارد بازار نمیکنه چون مفت فروشی میشه و ضرر میکنه . قیمت باید یه نسبتی با بازار میداشت .قیمت های من دراوردی رو خودروساز قبول نخواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
یک کلام از نماینده خودروسازها بشنوید
واقعا رو هم خوب چیزیه
دلار 42 هزار تومانی همان دلاری بود که چند ماه قبل شایعه بود و کار کانال تلگرامی و دلال و ........ حالا قیمت واقعی و دولتی و سهمیه ای و مبنای قیمت گذاری دولتی!!!!!!!!
ذزذی در روز روشن.....
تکلیف کسانی که در طرح قبلی کرمان موتور بالاجبار پول اضافی پرداخت کردند چی میشه؟
اعلام قيمت جديد ١٧ خودرو
--------------------
--- چه فرمايش دادي برادر ؟ قيمت خودرو ترمز بريده ؟ ... .. خودرو ها با اين سرعت به كجا چنين شتابان ؟ خدا امواتت بيامرزه ! بنده چه كار به پرايد دارم كه قيمتش رسيده به فلك الافلاك ! ... ما ديگه از اين به بعد به پرايد فكر نمي كنيم اخوي ! ... چه برسه به دنا ! چه برسه به تويوتا !! چه برسه به خودرو كمري ... فعلاً كه خودمان با اين در آمد و اين مخارج زير بار گراني كمري شده ايم ! . فعلاً دارم به هندونه فكر مي كنم ... دلم هوس كرده ... عطش دارم ! .. دهنم خشك ميشه عينهو چوب كبريت ... گفتيم اگه بشه هندونه اي بخريم با اهل و عيال گلويي تازه كنيم ! اما مي ترسم ... آخه همين يك ماه پيش بود كه داماد اخوي هندونه اي خريد بود به قاعده توپ فوتبال ، .. كمي بزرگتر ...٣٠ هزار تومان .. خدايا توبه ... يك هندونه ٣٠ هزار تومن ... چه خبره ؟ ... مگه من حقوق بگير پول چاپ مي كنم ! .. و يا مگه بانگ دارم كه پول هندونه سي هزار تومني بدهم ...مگه پولم علف خرسه ! ...ا گفتم كه اگه ارزون تر باشه ، يكي بخريم با اهل منزل دلي از عزا در بياوريم ! رفع تشنگي كنيم ،! هوا داره گرم ميشه ! ... نه برادر ! از خودرو با ما مگو .. به دندان پزشك سر خيابان بگو كه هر ماه ماشينش را عوض ميكنه !به حاج عبد الله بنكدار بگو كه ماشينش خدا تومنه .. به دامادش بگو كه خودرويش چند ميليارده ... ميگم كه همسايه شما نميدوني هندونه حالا گيلو چنده ؟ .!!
یعنی کارخانه به این قیمت میفروشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
مثل 2 داداش بزرگشون با این قیمتها میدن به یه عده اون یه عده هم با قیمتهای 2-3 برابر این قیمتهامیدن به مردم واین باعث اشتغالزایی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
البته باید 13درصد بابت مالیات و شماره گذاری اضافه شود
عمرا توی بازار به این قیمتها معامله بشه. قیمت گذاری های الکی.
تکلیف امسال من که 600 میلیون بیشتر از مبلغ اعلامی به کارخانه پرداخت کردیم و سه ماه چشم انتظار نشستیم تا خودرو را تحویل بگیریم چیه؟
چرا قیمت جدید لاماری اعلام نشده؟؟
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
اتفاقاً سوال منم همینه البته اگه کسی باشه که منطقی و درست جواب بده
شخص تشنه در بیابان آب گندیده برکه را هم با ولع سر می کشد. انحصار است که رانت ایجاد کرده است. تا واردات بی دردسر های ساختگی حکومتی برای اشخاص حقیقتا حقیقی و حقوقی آزاد نشود و انحصار باشد رانت و تبعیض و فساد و افساد هم هست.
دوست عزیز صرف نظر از درست و غلط این قیمت ها لطفا بپرسید تکلیف کسانی که با قیمت قبلی تامین وجه کرده اند چه می‌شود آنقدر این داستان را طول دادند که همه شرکت‌ها با قیمت جدید از مردم در بازه ثبت نام پول گرفتند الان هم پس گرفتن مابه التفاوت آسان نیست
پول زوری که شرکت ها بعد از ثبت نام گرفتند و با افزایشات غیرقانونی بود چی میشه؟ آیا کسی هست که حریف آنها شود و پول مردم را برگرداند؟
چین چقدر پیشرفت کرده خودرو ها صفر صد در هفت ثانیه موتورهای 250 اسب بخار
نخستین اصلاحی که باید صورت گیرد تغییر نام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است. با توجه به عملکرد این سازمان، عنوان: سازمان حمایت از ، رانتخواران و دلالان،
سلام
بقیه چی از جمله 8 پرو مکس؟
چرا اینقدر در ایران دزدی علنی و عریان است این خودرو ها قیمت واقعی آنان در دیگر کشورهای یک سوم این قیمتها است
اینقدر این خبر گنگ و فرجام آن نامشخص است که من متوجه نشدم ، الان که ما ۱،۷۰۰ برای تیگو هفت در اولین ثبت نام یکپارچه در آخر همین فرودین پول داده ایم ، تکلیف چیست و شامل میشود یا خیر
الان ما پول داده ایم برای ماشین مونتاژی ۲۲ هزار دلاری حدود ۳۰ خزار دلار ۵۳ تومان و از سوی مدیران خودرو درحال تحویا همین چند روزه است ، تکلیف چیست ؟ وزیر هم وزارت حانه ندارد ،
سلام
چه عجب یک حرکتی از جانب دولت دیدیم بالاخره داخل کشور سازمانی هست که جلوی این خودرو غروشان وخودروسازان بگیره. خداشکر
کسانی که در سامانه یکئارچه اسفند شرکت کرده و خودرو آریزو 5 را به قیمت 1055000000 تومان خریداری کرده اند و سه ماه دیگر خودرو خود را تحویل میگیرند چه خواهد بود
یک مشت اسباب بازی برای جمع کردن پول دست مردم که نه میشه باهاش کار کرد و نه تفریح .
حالا تکلیف اونهایی که مبالغ زیاد ازشون تو این 10 روزه گرفتن چی میشه؟کرمان موتور از مردم بابت جکs5 بصورت نقدی
1545000000 تومان گرفته
وقتی رهبر ایران میگوید تولید را دریابید. پیش بینی نموده بود. افق این تصمیمات را دیده بود.با اینحال خلاف دستور رهبری امسال عمل میشود.
همیشه نامردی كردن از زیر دستان بوده است تا از دشمنان. منتظر باشید تیراژ تولید كاهش و صفر شده و قیمتها چندین برابر شود.
پس قیمت بقبه مونتاژیها چیرشد؟؟؟
مثلا لاماری
سلام
چرا قیمت لاماری ایما تعغیر نکرد ؟
"رشد تورم مهار تولید"
پس تکلیف ما که 400 میلیون بیشتر از این قیمت سال گذشته پرداخت کردیم چی میشه؟ مسخره کردید؟ پس چرا همون موقع ورود نکردید
با این قیمت ها این خودروها فقط به خود مدیران کارخانه های خودرو سازی یا شرکتهای قطعه ساز یا به نمایندگان مجلس واگذار خواهد شد.چیز زیادی دست مردم نمیرسه.
پس لاماری چی شد فراموش شد۵۰۰ میلیون افزایش قیمت
آقا سیدابراهیم بهشت برین فقط حق توست ، انشاا... بعد از 120سال ، به آن برسی .
چرا قیمت این خودروها در کشور مابا سایر دنیا فرق دارد مسئولان کشور اسلامی باید در برابر خدا و بندگان پاسخگو باشید مسئولان سایر کشور هد پایبند دین نیستند ، شما که پایبند دین اسلام هستید
دسترسی به آبهای آزاد- عدم سود دهی شركتهای صنعتی در ایران بویژه خودرو سازی ها و جلوگیری از ورود سرمایه به این شركتها
باتشکر از اعلام این خبر
بنده ماشین خود رو فروختم بعد از پنج سال الان میخواهم عوض کنم طلا و وام هم گرفتم به قیمت جونم هم که شده از این اختلاف قیمت نمی گذرم زودتر یا تعیین تکلیف شویم یا قیمتها رو اعلام کنید
قیمت تیگو۷پرو رو یک میلیاردونودوهفت میلیون تومان نوشتین درحالیکه عددی نوشتین یک میلیاردو نه میلیون وهفتصدهزارتومان کدومش درسته؟تکلیف اونایی که پول دادن چی میشه؟
سلام تابناک تورو خدا پیگیری کن چرا اعلام قیمت ها ناقصه چرا لاماری اعلام نشده؟؟؟؟
سلام و عرض ادب خدمت دوستان ، لطفا پیگیری بفرمایید چرا قیمت برخی خودرو ها اعلام نشده از جمله خودرو فونیکس FXپریمنیوم
سلام
لطفا پیگیری بفرمایید چرا شورای رقابت قیمت همه خودروهای مونتاژی را اعلام نمیکند؟؟
الان قیمت فونیکس و خیلی های دیگه اعلام نشده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار