بازدید 2328

فوران آتشفشان فوئگو در گواتمالا

فعال ترین آتشفشان آمریکای مرکزی، فوئگو، در نزدیکی پایتخت گواتمالا فوران کرده و ابر عظیمی از خاکستر را در هوا منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 07 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، مرکز بلایای طبیعی گواتمالا گزارش داد که Fuego در حال انتشار جریان‌های آذرآواری، مخلوطی از گاز، خاکستر و سنگ‌های با دمای بالا است که به سرعت از کناره‌های آتشفشان پایین می‌آید.

از این‌رو روستاها و مزارع مجاور در فاصله ۵۰ کیلومتری از آتشفشان، ریزش خاکستر فراوانی را تجربه کردند. ستون خاکستر پرتاب شده توسط Fuego بیش از ۶۰۰۰ متر از سطح دریا گسترش یافته است.

مقامات گواتمالا اعلام کردند که بیش از هزار نفر را از پنج روستای مجاور آتشفشان فوئگو تخلیه کرده‌اند. همچنین از گردشگران و مردم محلی خواسته‌اند از رفتن به منطقه محدود ۷ کیلومتری اطراف آتشفشان خودداری کنند.

این اولین بار نیست که فوئگو فوران می‌کند. به طور متوسط هر چهار تا پنج سال یکبار این آتشفشان فوران می‌کند. در سال ۲۰۱۸، فوران آن باعث جاری شدن رودخانه‌های گدازه از کناره‌های آن شد و ۲۱۵ نفر را کشت و تعداد یکسانی هم ناپدید شدند.

گواتمالا دو آتشفشان فعال دیگر به نام‌های سانتیاگیتو در غرب کشور و پاکایا در جنوب دارد. دومی یکی از فعال‌ترین آتشفشان های کشور است که به طور مکرر فوران می‌کند.

با وجود خطرات، آتشفشان ها همچنان یک جاذبه گردشگری قابل توجه در گواتمالا هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار