بازدید 4432

الگوریتم‌های هوش مصنوعی در"بانک ایران زمین" کاربردی شد

یکی از فناوری‌هایی که امروزه بیشتر مورد توجه و کاربردی شده است، فناوری هوش مصنوعی است. برهمین اساس"بانک ایران زمین" از این فناوری برای ارائه خدمات بهینه به مشتریان خود استفاده می‌کند. 
کد خبر: ۱۱۷۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 06 May 2023

به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از فناوری‌هایی که امروزه بیشتر مورد توجه و کاربردی شده است فناوری هوش مصنوعی است که این فناوری در اکثر بخش‌های کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان ادعا کرد که هوش مصنوعی در هر زمینه‌ای که قدم می‌گذارد، بسیار پررونق عمل می‌کند.
براساس این گزارش استفاده از بانکداری نوین یا الکترونیک یکی از برنامه‌های آنلاین، جزء جدایی ناپذیر به حساب می‌آید و آنچه که در بانکداری نوین و برنامه‌های آنلاین آن اهمیت دارد، تجزیه و تحلیل رفتار‌های گذشته کاربران، شناخت الگو‌های رفتاری و یا پیش‌بینی رفتار کاربران برای تطبیق با خدمات مالی بانکی است. 
با توجه به اینکه هوش مصنوعی دارای پتانسیل با راه‌حل‌های پیچیده و در حال بلوغ است، می‌تواند ریسک و درآمد‌زایی را مدیریت کند. در حال حاضر، برخی از کاربرد‌های هوش مصنوعی در بانک‌ها پیاده سازی شده‌اند. ذکر این نکته لازم است که هوش مصنوعی، فقط در خدمات بانکی خرد کاربرد ندارد. چرا که برای پیاده سازی خدمات مالی در سطح کلان هم می‌توان از مسیر این تکنولوژی پیروی کرد.
براساس این گزارش در دهه‌های گذشته، بانک‌ها شیوه‌های تعامل خود با مشتریان را بهبود بخشیدند. آن‌ها تکنولوژی مدرن را بر اساس نیاز و تمایلات مشتریان توسعه داده‌اند. در همین راستا بانک‌ها و شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌های مالی، از ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای توسعه راهکار‌ها و بهبود تجربه مشتریان شبکه بانکی کشور غافل نشده‌اند. در این میان سرمایه‌گذاری برای توسعه پلتفرم هوش مصنوعی یکی از مواردی است که بیشتر مورد توجه قرار گرفته و راهکار‌هایی نظیر ربات هوشمند، چت‌بات، احراز هویت از روش‌هایی نظیر تشخیص چهره و تشخیص گفتار با رویکرد خلق تجربه‌ای متفاوت برای مشتریان ارائه می‌دهند.
می‌توان گفت با ترکیب هوش مصنوعی و بانکداری در کنار هم می‌توان شاهد خدمات جدید و نوظهوری در کشور بود. از خدمات جدید بانک بر حسب هوش مصنوعی که در کشور خودمان اجرا شده است. در همین راستا"بانک ایران زمین" از فناوری هوش مصنوعی برای پیشبرد اهداف توسعه خود استفاده می‌کند تا جاییکه در راستای تحقق شعار خود با عنوان بانک ایران زمین بانک دیجیتال، در طول این سال‌ها تمام توان خود را به کار گرفته است تا با آخرین متد‌های علمی در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات متمایز به مشتریان خود ارائه کند.
بانک ایران زمین در همراه بانک فراز خود از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در جهت احراز هویت مشتریان خود استفاده کرده است. مشتریان می‌توانند با مراجعه به همراه بانک فراز نسبت به افتتاح حساب آنلاین اقدام کنند و امور بانکی خود را در کمترین زمان به آسانی انجام دهند. فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در این خصوص گفت: زمانی که مشتریان وارد اکوسیستم و بستر ارائه خدمات بانک می‌شوند، نیاز‌های مشتری بررسی می‌شود و براساس نوع درخواست، خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود. این تکنولوژی به مرور زمان و پس از بررسی درخواست‌های متعدد کاربر، با نوع رفتار، علایق، خواسته‌ها و در یک کلام سبک زندگی فرد آشنا می‌شود؛ بنابراین با اطلاعات دریافتی از کاربر، خدمات خاص و پیشنهاد‌های دیگری را به او ارائه می‌دهد.
باید به این نکته کلیدی نیز اشاره کرد و گفت هوش مصنوعی قابلیت بایگانی، تجزیه و تحلیل و نتیجه‌گیری از حجم بی‌شماری از اطلاعات را در ثانیه دارد، در اداره میانی بسیار پرکاربرد است؛ چرا که می‌توانند در ظرف چند ثانیه، سابقه مالی مشتری، نوع فعالیت و زنجیره تراکنش‌های سابق وی را بررسی کند و از بروز سواستفاده مالی جلوگیری کند.
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری به‌منظور ارزیابی ریسک‌ها، شناسایی و جلوگیری از تقلب‌ها، مبارزه با پولشویی و شناخت روابط مشتریان بسیار موفق‌تر از انسان عمل کرده است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی