بازدید 2727

پالس‌های مثبت برجامی

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل درخصوص برنامه هسته‌ای ایران از طریق راهکارهای دیپلماتیک تاکید کرد و گفت که واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران است. وی تصریح کرد که خروج از برجام بدون داشتن جایگزین برای آن اشتباه بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 06 May 2023

به گزارش «تابناک»، روزنامه خراسان در سرمقاله امروز نوشت: همزمان با تاکید کاخ سفید بر دیپلماسی در قبال برنامه هسته ای ایران، مرندی گفت: ایران همچنان آماده توافق براساس متن پذیرفته شده سال قبل است

کمتر از یک هفته پس از خبر وال‌استریت ژورنال  مبنی بر آغاز نصب دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران​، در حالی که در ماه های اخیر طرف های غربی برجام به ویژه آمریکا همواره مدعی است که ایران توافق سپتامبر گذشته را برهم زده و حاضر نبوده است پای توافق بنشیند، روز گذشته محمد مرندی مشاور رسانه ای تیم مذاکراتی کشورمان نیز تصریح کرد ایران همچنان آماده توافق براساس متن پذیرفته شده سال قبل است.

شبکه خبری عرب زبان المیادین در خبری در توئیتر خود نوشت که محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با اشاره به این‌که ایران همچنان آماده توافق هسته‌ای است، تاکید کرد که این آمریکاست که از اراده سیاسی لازم برای امضای چنین توافقی برخوردار نیست. مرندی توضیح داد: واشنگتن دارای اراده سیاسی برای امضای این توافق نیست؛ زیرا بایدن می‌ترسد که آن را امضا کند و دشمنانش از آن، علیه او در انتخابات آینده استفاده کنند.مقامات ایران همواره تاکید کرده‌اند در صورتی که غرب اراده سیاسی لازم را نشان دهد،‌ آماده رسیدن به «توافقی خوب» در وین هستند که در راستای منافع ملی ایران باشد.

در سوی مقابل و از واشنگتن همچنان ادعاهای تکراری به گوش می رسد و این ادعاها در حالی تکرار می شود که عملا هیچ ابتکار و تحرک دیپلماتیک از سوی آمریکا دیده نمی شود. بر همین اساس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل درخصوص برنامه هسته‌ای ایران از طریق راهکارهای دیپلماتیک تاکید کرد و گفت که واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران است.

وی تصریح کرد که خروج از برجام بدون داشتن جایگزین برای آن اشتباه بوده است. سالیوان گفت در عین حال جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده است که ایران نباید به «سلاح هسته‌ای» دست یابد.با این حال و در چنین فضای پر التهابی ، رژیم صهیونیستی نیز بیکار نبوده و با اتهام زنی های بی دلیل سعی در بزرگ کردن خطر ایران و تحریک کشورها به تنش با تهران است. با همین هدف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به یونان سفر کرده است، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که تهران مواد لازم را برای ساخت پنج بمب هسته‌ای به دست آورده است.

«اما در فضایی که مذاکرات هسته ای به تبادل پیام های محرمانه و اظهار نظرات رسانه ای دو طرف محدود شده و به طور عملی و رسمی اتفاقی نمی افتد، روز پنج شنبه خبر جدیدی از دستاوردهای صنعت هسته ای کشور منتشر شد که می تواند گامی بزرگ برای افزایش سوخت هسته ای و تقویت چرخه تولید سوخت هسته ای باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، کارخانه تولید کیک زرد در ساغند اردکان با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به بهره‌برداری رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست