بازدید 2478
۲

حمله معترضان به پلیس فرانسه در روز جهانی کارگر

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه از بازداشت ۲۹۱ نفر در جریان ناآرامی‌های تظاهرات اول ماه مه روز جهانی کارگر در این کشور که ۹۰ نفر از آنها در پاریس بودند خبر داد و گفت: انتظار دارم تحریم‌های سختی علیه کسانی که به نیروهای امنیتی حمله کردند، اعمال شود.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳ 02 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از لوموند، دارونین وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه و همزمان با تظاهرات روز جهانی کارگر در این کشور در توییتر نوشت: حتی اگر اکثریت قریب به اتفاق تظاهرکنندگان صلح‌آمیز بودند، پلیس به‌ویژه در پاریس، لیون و نانت با اراذل بسیار خشن روبرو می‌شود که با هدف کشتن پلیس و غارت اموال دیگران آمده‌اند.

وزیر کشور فرانسه همچنین به خبرنگاران گفت که در جریان خشونت‌های روز دوشنبه در چندین شهر در حاشیه راهپیمایی‌های اصلی اتحادیه‌ها، حداقل ۱۰۸ پلیس زخمی و ۲۹۱ نفر در سراسر فرانسه بازداشت شدند که تعداد بازداشت شدگان افزایش خواهد یافت.

در پاریس تظاهرات به رهبری اتحادیه‌های کارگری با پیوستن بسیاری از خانواده‌ها، با در دست داشتن بنرهایی که خواستار عدالت اجتماعی و خواهان استعفای مکرون یا عقب‌نشینی قانون او برای افزایش حداقل سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال بودند، به‌طور مسالمت‌آمیز آغاز شد.

اما هنگامی که تظاهرکنندگان از منطقه ۱۱ پاریس عبور می‌کردند، پلیس گاز اشک آور شلیک کرد و با گروه‌هایی از مردان جوان سیاه پوش درگیر شد.

تظاهرکنندگان هم در مقابل سطل‌های زباله را به آتش کشیدند و کوکتول مولوتوف به سمت پلیس پرتاب کردند.

همچنین برخی از ایستگاه‌های اتوبوس و سردر مغازه‌ها در پاریس شکسته و با شعارهای ضد پلیس دیوارنویسی شد. هنگامی که راهپیمایی به نقطه پایانی خود در میدان نشن رسید، پلیس گاز اشک‌آور شلیک کرد و جمعیت را عقب راند.

در لیون نیز ناآرامی وجود داشت که در آن چندین خودرو به آتش کشیده و شیشه برخی از فروشگاه‌ها شکسته شد.

در نانت در غرب فرانسه هم تظاهرکنندگان سطل‌ها را انباشته و در مقابل یک ساختمان اداری آتش زدند، شیشه‌های مغازه‌ها را شکستند و پلیس نیز به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد.

در مارسی، گروهی متشکل از ۱۰۰ تظاهرکننده برای مدت کوتاهی یک هتل مجلل در نزدیکی بندر قدیمی را اشغال کردند و سپس توسط پلیس عقب رانده شدند.

در تولوز و رن نیز گاز اشک آور شلیک شد.

پس از اینکه دادگاه پاریس درخواست گروه‌های حقوق بشری مبنی بر عدم استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را رد کرد، در آخرین لحظه به پلیس اجازه داده شد تا از پهپادها به عنوان یک اقدام امنیتی برای نظارت بیشتر بر تظاهرکنندگان استفاده کند.

به گزارش ایرنا، در فرانسه تظاهرات روز کارگر با خشونت روبرو و پلیس مجبور شد در پاریس و شهر نانت از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کند.

کارگران فرانسوی همچنان به تصویب قانون افزایش بازنشستگی از سوی دولت امانوئل مکرون اعتراض دارند. روز دوشنبه شهرهای مختلف فرانسه شاهد سرکوب اعتراضات کارگران توسط پلیس فرانسه بود.

سوفی بینه رهبر اتحادیه چپگرای فرانسه در جمع تظاهرکنندگان، اصلاحات حقوق بازنشستگی دولت فرانسه را موجب منزوی شدن دولت و شخص مکرون بین مردم توصیف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
البته تو ایران روز کارگر ممنوعه!!!!!
اعتراض تمام دنیا را خوب می بینید واطلاع رسانی می کنید اما عجیبه که صدای اعتراض کارگران ایرانی را که چنانچه پنجره دفترتان را باز کنید شنیده میشود را نه می بینید ونه می شنوید !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار