بازدید 2565
۸

رئيسي؛ استیضاح وزیر صمت نشانه اختلاف نیست

رئیس جمهور در نشست هیئت دولت با اشاره به استیضاح وزیر صمت در مجلس گفت : به هیچ وجه اقدام نمایندگان در عمل به وظایف نمایندگی را اختلاف میان قوا تلقی نمی‌کنیم .
کد خبر: ۱۱۷۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 01 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت با اشاره به استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس از زحمات و تلاش‌های دکتر سیدرضا فاطمی امین و همکارانش در این وزارتخانه قدردانی کرد.

رئیس جمهور ارائه تذکر، طرح سوال و استیضاح را از اختیارات مجلس دانست و با بیان اینکه به هیچ وجه عمل نمایندگان به وظایف نمایندگی را جلوه اختلاف میان قوا تلقی نمی‌کنیم، در عین حال متذکر شد: امروز بیش از همیشه همراهی و همکاری و همدلی قوا برای حل مسائل کشور و گرهگشایی از امور مردم ضروری است.

رئیسی با یادآوری سالروز «صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری به سران قوا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی» در سال ۱۳۸۰، نظارت را از ابزار‌های موثر مدیریتی در پیشگیری و مقابله با فساد، ناکارآمدی و ناهنجاری دانست.

در جلسه امروز هیئت دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف دولت برای پیشگیری و مقابله با فساد ارائه کرد و رئیس جمهور بااشاره به این گزارش، فسادستیزی را از رویکرد‌های جدی دولت مردمی دانست وتاکید کرد: در برخورد با فساد بدون تعارف و اغماض باید عمل کرد.

رئیسی گفت: مردم در دیدار‌ها و مکاتبات خود با بنده بعضا نسبت به ناکارآمدی برخی از مدیران اظهار ناخرسندی و گلایه می‌کنند که انتظار می‌رود همه مسئولان بویژه در استان‌ها بر عملکرد زیرمجموعه‌شان کنترل و نظارت دقیق و موثر داشته باشند تا ببینند امور مردم چگونه پیگیری می‌شود و با هرگونه ناکارآمدی بدون فوت زمان برخورد کنند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته جمعی از کارگران و اعضای تشکل‌های کارگری، بخش‌های مربوطه را مکلف به تشکیل کارگروهی برای پیگیری این موضوع کرد.

رئیسی همچنین با اشاره به ظرفیت تالاب شادگان برای ایجاد اشتغال و تبدیل شدن به قطب اقتصادی و گردشگری در خوزستان به مسئولان ذیربط مأموریت داد طرح توسعه شادگان را با جدیت و فوریت پیگیری کند.

رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری و اجرای مصوبات سفر‌های استانی دولت، از اقدامات انجام شده در اجرای مصوبات دور اول سفر به خوزستان بویژه در حوزه نفت، آب و برق قدردانی کرد و آن را افتخارآمیز دانست.

رئیسی در ادامه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش‌های مرتبط خواست که در راستای تحقق فرامین و تأکیدات مقام معظم رهبری تدوین نقشه راه توسعه بخش دانش‌بنیان را با جدیت پیگیری کرده و هر چه سریع‌تر نهایی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
قضیه ماشین های شاسی بلند چی شد رسید به دست نماینده های مخالف استیضاح؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
از دولت قبلی سوال کن که برای آن دوران بوده
ولی ما مانند شما بدجنس نیستیم و باید گفت خودرویی هم داده نشد
نشانه ای از دست توانای مافیا دارد
نشانه بی لیاقتی و بهم ریختن اوضاع اقتصادی مردم است
از بس توهم دشمن و اختلاف دارید
مومن یک نفر بعنوان وزیر و رییس جمهور انتخاب میشه بعد مدتی مشخص میشه توانایی نداره میره کنار تمام یک نفر دیگه میاد صندلی ریاست که ارث پدری نیست
دقيقا، همينه ! . استيضاح نشانه وحدت و همدلي بين مجلس و دولت هست !
همش دستور وعده و وعید
احتمالا آخرین دستورش اینه که به مردم نهار نمیرسه مشکل خودشونه به رییسی و تیمش نهار بدین
بله نشانه اختلاف نيست بلكه نشانه بنبست در حاكميت است. تا دير نشده رفراندوم مجدد قانون اساسي را برگزار كنيد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست