بازدید 3612
۱

توافق آنکارا و باکو برای تولید مشترک پهپاد

هالوک بایراکتار مدیرعامل شرکت بایکار ترکیه و عقیل قربانوف معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با امضای موافقتنامه‌ای اعلام کردند که دو کشور به طور مشترک پهپاد و سامانه‌های مدیریت هواپیمای بدون سرنشین می سازند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 28 April 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از شبکه تی. آر. تی ترکیه، مدیرعامل شرکت بایکار که تولید کننده هواپیما و پهپادهای بدون سرنشین ترکیه است، در جریان امضای این موافقتنامه، بر ادامه همکاری بسیار فشرده و قوی بین جمهوری آذربایجان و ترکیه در زمینه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تاکید کرد.

بنا به اعلام این رسانه، طرف جمهوری آذربایجان برای اجرای این موافقتنامه، در شهر باکو شرکتی مهندسی تاسیس کرده است تا با استفاده از فناوری هواپیما و پهپادهای بدون سرنشین ترکیه، محصول مشترک تولید شود.

بنا به ادعای شبکه تی. آر. تی خبر، محصولات هواپیما و پهپادهای بدون سرنشین مجهز به فناوری نسل پیشرفته و خودکار با قابلیت هوش مصنوعی خواهد بود و توان توسعه و پشتیبانی از فناوری نسل جدید را هم خواهد داشت.

این رسانه همچنین اضافه کرد: استفاه از پهپادهای ترکیه در جمهوری آذربایجان بسیار مؤثر بوده و مورد استقبال قرار گرفته و در اجرای موافقتنامه همکاری جدید، پهپادهای انتحاری و نیز پهپادهای مسلح به مهمات مورد نیاز در نیروی دریایی نیز تولید خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
یاشاسین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل