بازدید 4571
۹

اعلام دو روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان

۲ روز عزای عمومی در پی شهادت‌ آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق زاهدان در این استان اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 28 April 2023

به گزارش «تابناک»، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مداومت در تلاوت قرآن و تثبیت محفوظات خصیصه بارز و درس آموز آیت الله سلیمانی بود.

عباس صفدری افزود: اهتمام ویژه ایشان به تلاوت قرآن و تلاش مستمر به تثبیت محفوظات قرآنی در ساعات مختلف شبانه روز، خصیصه درس آموزی برای همگان بود.

وی بیان کرد: عشق و ارادت و علاقه وافر ایشان به کلام وحی و همچنین عنایت خاصه به انجام و گسترش فعالیت‌های قرآنی به عنوان محور وحدت اقشار فریقین ویژگی ممتاز و فراموش ناشدنی این شخصیت علمی و معنوی به شمار می‌رفت.

روحیه تقریبی آیت الله سلیمانی در اذهان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نقش بسته است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار این استان با صدور پیامی مشترک اعلام کردند: مردمداری، عطوفت و روحیه تقریبی آیت‌الله سلیمانی در دوران حضور ایشان در استان در اذهان اقشار مختلف مردم اعم از تشیع و تسنن به یادگار مانده و از ایشان الگویی مجسم در امر وحدت اسلامی ساخته است.

در پیام مشترک آیت الله مصطفی محامی و محمد کرمی آمده است: حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی سال‌های عمر پربرکت خویش را در مسیر اشاعه معارف اسلام ناب محمدی(ص)، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به مردم نقاط مختلف میهن اسلامی سپری کرد.

کلام نافذ و خطابه‌های ارزشمند ایشان در سنگر نمازجمعه شهرستان‌های بابلسر، زاهدان و کاشان، مایه تعالی جامعه و انگیزه معنوی نمازگزاران بود و یاد و خاطر ایشان در اذهان و قلوب مردم، دوست‌داران و شاگردان ایشان باقی خواهد ماند.

این پیام می افزاید: بی‌شک خون پاک شهدای اسلام همچون همیشه سبب گسترش این شجره طیبه انقلاب اسلامی در جهان خواهد شد و دشمنان کور دل هر روز ضعیف تر و ناامیدتر خواهند شد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانبان ضمن ابراز تاسف و تاثر نسبت به شهادت مظلومانه حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی و تاکید بر مسوولان امر برای پیگیری دلایل و برخورد با عوامل این حادثه ناگوار، شهادت این عالم ربانی و روحانی برجسته را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان و ملت متدین ایران بویژه مردم ولایتمدار مازندران و مردم عزیز شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان، دوست‌داران و شاگردان ایشان، تسلیت می‌گوییم و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجز جزیل از خداوند متعال مسئلت داریم.

در پی شهادت ناگوار آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه سیستان و بلوچستان و عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در تماس تلفنی با فرزندان شهید، شهادت این عالم گرانقدر را تسلیت گفته و برای ایشان، رحمت و غفران الهی را از خداوند متعال مسئلت کرد.

آیت الله سلیمانی نمادی از تقریب و وحدت اسلامی بود

در متن پیام فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان آمده است: عالم برجسته و انقلاب، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی که با روحیه خستگی ناپذیر و ولایت مدارانه، سال‌های پر برکت عمر خویش را صرف مقاصد مقدس اسلام و انقلاب نمود و با هجرتی مقدس ایام طولانی زندگی خود را با دوری از بلد و درجهت تحقق آرمان های اسلام و انقلاب ایثار نمود.

سردار احمد شفاهی افزود: این شهید بزرگوار با صرف حدود دو دهه از عمر پر برکت خویش در استان سیستان و بلوچستان امروز به نمادی از تقریب و وحدت اسلامی بدل شده و در دل و جان مردم ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان سکنی گزیده است.

وی بیان کرد: کارنامه خدمات و مجاهدت‌های آن شهید عزیز از ابتدای انقلاب اسلامی تا حضور در استان سیستان و بلوچستان و تلاش بی وقفه در راستای برقراری وحدت اسلامی، تاثیر شگرفی در بر هم زدن نقشه های استکبار جهانی داشته و سرانجام با شهادت در راه خدا در اذهان مردم انقلابی و ولایت مدار ایران ماندگار خواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۹
بابد اینکه در بانک بوده و درراه خدا که اگر کا کرده ما هم کار کردیم درسته زحمت کشیده و کسی منکر آن نیست ولی لقب شهید دادن به شهدا راه و قوانینی دارد . به نظرم به جای دادن نام شهید به وز به نحو دیگری جایگاه و مقام ایشان مورد تقدیر قرار گیرد
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
شهادت مقامیه که خدا وند به انسان میده ،تو ام اگه در راه خدا مجهاهده کنی وکشته بشی شهیدی ولو اینکه کسی بهت نگه شهید،حتما قرارنیست توجبهه باشی ممکنه تومحراب نماز یا توبانک یا توحرم وکوچه خیابون باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
لطفا به شهادت نامیدن هر شخصی معنی شهادت را زیر سوال نبرید.ایشون کشته شدن و شهید محسوب نمیشن.
شهادت؟!؟!؟!.!؟
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
مگه حتما باید اعزام بشی جبهه جنگ وفانوسقه وپوتین بپوشی تا دشمن به شهادت برسونه؟ هنر اونه که مثل مولا علی کاری کنی که دشمن بیاد سراغت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
اقا صمد هر جور تعریفش کنی شامل ایشون نمیشه و ایشون شهید نیستن
لطفا تعریف قانونی از واژه شهادت را به اشتراک بگذارید.این مرحوم حین کار بانکی اشتباها تپسط فردی که مسجل شده که تروریست نیست به قتل رسیده است.
ایشان اگر نماینده سیستان و بلوچستان بوده چرا در بابلسر زندگی می کرده؟
بعضی کلمات میتوانند اثر هیپنوتیزم کننده داشته باشند و منطق شنونده را غیر فعال میکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست