بازدید 4007

بالا گرفتن انتقادها از سیاست‌ ضد مهاجرتی انگلیس

دولت محافظه کار انگلیس در حالی به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در دستور کار قرار داده که منتقدان به شدت از این رویکرد خشمگین بوده و آن را نقض قوانین بین‌المللی می‌دانند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 27 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی نوشت: دولت محافظه کار بریتانیا قوانین را برای جلوگیری از مهاجران غیرقانونی تشدید می کند. مخالفان این پروژه خشمگین هستند. در اینجا این پرسش مطرح است که آیا لندن قوانین بین‌المللی را زیر پا می گذارد؟

لایحه مهاجرت غیرقانونی نام پروژه‌ای است که دولت بریتانیا می‌خواهد با آن از به زعم خود ورود نامنظم پناهندگان به این کشور جلوگیری کند. بر این اساس هر فردی که وارد این کشور می شود باید فوراً حق پناهندگی از او سلب شود. اول از همه، مهم نیست که مثلاً آنها پناهنده سوریه باشند یا افرادی هستند که از کشور مبدا امن آمده‌اند و به دنبال کار هستند.

به نظر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس همه افرادی که با قایق های کوچک از طریق کانال مانش به ساحل بریتانیا می رسند باید فوراً بازداشت شوند و بلافاصله پس از آن به رواندا اخراج شوند. تقریبا هیچ مسیر قانونی برای ورود مهاجران به این کشور وجود ندارد. مجلس عوام روز چهارشنبه در سومین قرائت با اکثریت 59 نماینده به این لایحه ضد مهاجرتی رای مثبت داد. قبل از اجرایی شدن این قانون، هنوز نیاز به تایید مجلس اعیان وجود دارد.

با این حال، منتقدان این لایحه، از جمله سازمان ملل متحد، این اقدام را نقض تعهدات بین‌المللی دانسته‌اند. بر اساس کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل، که در مورد انگلیس نیز اعمال می شود، هر فرد تحت تعقیب حق دارد در کشور امنی که انتخاب کرده، درخواست پناهندگی بدهد - صرف نظر از اینکه چگونه به آنجا رفته است. سازمان‌های شورای پناهندگان و بارناردو تخمین می‌زنند که طبق قانون جدید در سه سال آینده تا 15000 کودک زیر سن قانونی بدون همراه می‌توانند توسط مقامات بریتانیا بازداشت شوند.

انگلیس سیاست های بسیار سختگیرانه ای را علیه پناهجویان مد نظر قرار داده است.

چندی پیش دولت انگلیس در تداوم سیاست‌های سختگیرانه خود علیه پناهندگان اعلام کرده که برای کاهش هزینه‌ها می‌خواهد پناهندگان را روی لنج‌های شناور روی آب‌ها اسکان داده و از هتل‌ها خارج کند.

به این ترتیب دولت بریتانیا می خواهد مهاجران را به طور موقت در یک خانه شناور اسکان دهد و علیرغم انتقادات وارده به این اقدام، اولین کشتی را برای این منظور سازماندهی کرده است.

اسکان در قایق‌ها بخشی از طرحی است که مهاجران ناخواسته‌ای را که به بریتانیا می‌آیند، ابتدا در محل‌های ویژه طراحی‌شده بازداشت و سپس آنها را به کشورهای مبدأ یا رواندا اخراج می‌کنند. لندن با این کشور آفریقای شرقی توافقنامه‌ای را در این راستا منعقد کرده است. با این حال، به دلیل شکایات و بررسی های معوقه، هنوز چنین اخراج هایی صورت نگرفته است.

دولت محافظه کار انگلیس می خواهد از تمام توان خود علیه مهاجران ناخواسته استفاده کند. اکثر آنها باید از حق درخواست پناهندگی محروم شوند. آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) از این پروژه به شدت انتقاد کرده است. منتقدان، محافظه‌کاران را متهم می‌کنند که مشکل را اغراق کرده‌اند و می‌خواهند رای‌دهندگان را با اقدامات سخت‌گیرانه به سمت خود بازگردانند.

سال‌هاست که لندن تلاش می‌کند از ورود غیرقانونی و اغلب خطرناک مهاجران از کانال مانش جلوگیری کند. تعداد فزاینده افراد ناخواسته‌ای که از طریق کانال مانش وارد این کشور می‌شوند، خاری در چشم دولت محافظه کار بریتانیا است.

کانال مانش بین فرانسه و بریتانیا یکی از خطرناک‌ترین آبراه‌های جهان است. با وجود این، تنها در سال گذشته بیش از 45000 مرد، زن و کودک از این کانال عبور کردند. آنها معمولا از آلبانی، افغانستان یا سوریه می‌آیند و امید به زندگی امن تر و بهتر در بریتانیا دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار