بازدید 3303

حمایت آمریکا از کره جنوبی و هشدار به کره شمالی

جو بایدن و "یون سوک یول" روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی با صدور بیانیه ای مشترک با عنوان "اعلامیه واشنگتن" اعلام کردند: آمریکا و کره جنوبی در برابر هر تهدیدی که امنیت مشترک آنها را تهدید می کند، کنار هم خواهند ایستاد.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 27 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی روز چهارشنبه به وقت محلی (۲۶ آوریل ۲۰۲۳) به مناسبت هفتادمین سالگرد اتحاد دو کشور در کاخ سفید با یکدیگر دیدارو گفتگو کردند.

کاخ سفید اعلام کرد: روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی متعهد به ایجاد روابط دفاعی دوجانبه‌ قوی‌تر شدند و قاطعانه تعهد خود را به موضع دفاعی ترکیبی تحت معاهده دفاع متقابل آمریکا و کره جنوبی تایید کردند. آمریکا و کره جنوبی به تامین صلح و ثبات درمنطقه هند و اقیانوسیه متعهد هستند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، آمریکا متعهد می شود که در مورد هرگونه استفاده احتمالی از تسلیحات هسته ای در شبه جزیره کره، به کره جنوبی اطلاع دهد و زیرساخت های ارتباطی قوی را برای تسهیل این مشورت ها حفظ کند.

رئیس جمهور کره جنوبی بر پیروی دیرینه این کشور به تعهدات خود تحت معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و همچنین توافق با آمریکا برای همکاری در مورد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرد.

کاخ سفید اضافه کرد که دو رئیس جمهور تشکیل یک گروه مشورتی هسته ای جدید را برای تقویت بازدارندگی گسترده، بحث در مورد برنامه ریزی هسته ای و راهبردی و مدیریت تهدید کره شمالی علیه رژیم عدم اشاعه تسلیحات هسته ای راعلام کردند.

بایدن بار دیگر تاکید کرد که تعهد آمریکا به کره جنوبی و مردم این کشور پایدار و مستحکم است و هرگونه حمله اتمی از سوی کره شمالی به کره جنوبی با پاسخی سریع، قاطع و قوی مواجه خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که تعهد واشنگتن به افزایش بازدارندگی در کره جنوبی از طریق طیف کاملی از قابلیت های آمریکا از جمله توانایی های هسته ای پشتیبانی می شود.

بر اساس اعلام کاخ سفید، آمریکا و کره جنوبی در برابر هر تهدیدی که امنیت مشترک آنها را تهدید می کند، کنار هم خواهند ایستاد و به رایزنی های نزدیک خود در مورد گام های بعدی برای تقویت بازدارندگی گسترده ادامه خواهند داد.

کاخ سفید تصریح کرد، روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی به پیگیری گفتگو و دیپلماسی بدون پیش شرط با کره شمالی، به عنوان ابزاری برای پیشبرد هدف مشترک دستیابی به خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره، قاطعانه ادامه خواهند داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان