بازدید 2466

رایزنی گوترش با فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، دبیرکل سازمان ملل متحد با فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان درباره توقف درگیری‌ها در این کشور تلفنی صحبت کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 22 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» تلفنی صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، حمیدتی گفت: دبیرکل سازمان ملل با من تماس گرفت و طی این گفت وگو گشایش گذرگاه‌های امن و تسهیل تردد شهروندان و ساکنان را بررسی کردیم.

فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان افزود: من در این تماس به گوترش بر لزوم پایبندی به آتش بس و حمایت از کارکنان نهادها و سازمان‌های بشردوستانه و پزشکی تاکید کردم.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است و باوجود اعلام آتش‌بس از روز چهارشنبه درگیری‌ها در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه یافت.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرده است.

درگیری‌ها در سودان درحالی روز جمعه برای هفتمین روز متوالی ادامه داشت که صبح جمعه فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی، با آتش‌بس بشردوستانه به مدت ۷۲ ساعت از ساعت ۶ صبح جمعه موافقت شد.

سازمان جهانی بهداشت نیز آخرین آمار کشته‌های درگیری‌های مسلحانه و خشونت آمیز سودان را ۴۱۳ نفر اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست