بازدید 3242

بایرلورکوزن بعداز ۲۱سال در نیمه‌نهایی جام اروپایی

کد خبر: ۱۱۷۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 21 April 2023

۲۱ سال بعد از فینال تاریخی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید، بایر لورکوزن در نیمه نهایی یک تورنمنت اروپایی قرار گرفته است.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از اسپورت بازر، سن ژیلواز و بایرلورکوزن در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۴ بر ۱ بایرلورکوزن همراه بود. در بازی رفت، این دو تیم به تساوی ۱ بر ۱ رسیده بودند و باتوجه به این پیروزی، بایرلورکوزن به دور بعدی مسابقات صعود کرد. 

آخرین امید قهرمانی آلمان در رقابت های این فصل باشگاهی در اروپا این بار به جای بایرن، بایر نام دارد. بایر لورکوزن تنها باشگاه بوندسلیگایی است که پس از مدت‌ها به نیمه نهایی رقابت‌های اروپایی رسیده است و می‌تواند رویای اولین قهرمانی خود را در ۳۰ سال گذشته داشته باشد.

دو روز پس از حذف بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا، لورکوزن به عنوان آخرین تیم آلمانی توانست به نیمه نهایی لیگ اروپا برسد؛ این در حالی است که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و لیگ کنفرانس هیچ تیمی از آلمان نیست.

سال گذشته آینتراخت فرانکفورت پس از ۲۵ سال به انتظار آلمانی ها برای قهرمانی در دومین جام مهم اروپا یعنی لیگ اروپا پایان داد. حالا دوباره یک تیم آلمانی دیگر در این مرحله است.

لورکوزن در جام یوفا در سال ۱۹۸۸ قهرمان شد و آخرین قهرمانی این تیم، قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۹۹۳ بوده است. بایر لورکوزن آخرین بار ۲۱ سال پیش به نیمه نهایی یک جام اروپایی رسید. در آن زمان لورکوزن حتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا هم رسید اما با نتیجه ۲ بر یک مقابل رئال مادرید شکست خورد. در آن دیدار زیدان یک گل جادویی برای تیمش زد.

در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا، یوونتوس به مصاف سویا و رم به مصاف بایر لورکوزن خواهد رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار