بازدید 2985
ایندیپندنت:

گرانی روزانه مواد غذایی در انگلیس مهار نمی‌شود

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت که این روزها پنیر، سیب زمینی، جو دو سر و نان سفید، با افزایش روزانه قیمت روبروست.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 18 April 2023

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: هزینه عمده کالاهای اصلی خوراکی بریتانیایی‌ها مانند پنیر، نان سفید و بلغور جو دوسر افزایش یافته است و قیمت پنیر چدار، یکی از محبوب‌ترین محصولات بریتانیایی، طی یک سال 80 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تورم کلی مواد غذایی و نوشیدنی در سوپرمارکت‌ها همچنان ادامه دارد و در ماه مارس به 17.2 درصد رسید که نسبت به 16.5 درصد ماه قبل آن افزایش یافت؛ قیمت پنیر چدار که نیمی از فروش پنیر بریتانیا را تشکیل می دهد، به طور متوسط 28.3 درصد در ماه مارس افزایش یافت.

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در انگلیس‌ تورم بیش از 26 هزار کالای خوراکی و نوشیدنی را در هشت فروشگاه عمده در این کشور تجزیه و تحلیل کرد، این انجمن همچنین سبدی از غذاهای اصلی از جمله پنیر چدار، نان سفید تکه‌شده، سوسیس، سیب‌زمینی سفید و بلغور جو دوسر را انتخاب کرد تا بفهمد کدام یک از این محصولات روزمره بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

قیمت بلغور جو دوسر در هر هشت سوپرمارکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط 35.5 درصد افزایش یافته است، متوسط تورم قیمت سیب زمینی حدود 14 درصد و قیمت سوسیس به طور متوسط 26.8 درصد در سراسر سوپرمارکت‌ها افزایش یافته است.

به تازگی تحقیقات پژوهشکده انگلیسی کانتار نیز نشان دادن که نرخ تورم مواد غذایی از سال ۲۰۰۸ که ثبت داده‌ها در این زمینه آغاز شد، به بالاترین حد رسیده و اگر مردم عادت‌های خرید خود را تغییر ندهند، ۸۱۱ پوند (۹۷۸ دلار) به قبوض سالانه آن‌ها اضافه می‌شود؛ برخی اقلام مانند شیر،‌مرغ و کره گیاهی نیز افزایش قیمت قابل توجهی داشته‌اند.

افزایش قیمت مواد غذایی دومین مساله مهم مالی برای مردم، انگلیس پس از هزینه های انرژی است؛ بر اساس این پژوهش خیلی از مردم انگلیس این روزها از خرید اقلام مارک دار و گران صرف نظر کرده و محصولات ارزان‌تر خریداری می‌کنند. جهش بی‌سابقه شاخص تورم و بالارفتن افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، این کشور را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی