بازدید 3017
۳

جلسه مهم فراکسیون انقلاب درباره یک استیضاح

عضو هیات رییسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: فراکسیون انقلاب اسلامی بعد از تعطیلات و قبل از جلسه استیضاح، جلسه‌ای با محوریت بررسی این موضوع برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 18 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، استیضاح وزیر صمت هفته بعد از تعطیلات مجلس در صحن بررسی می‌شود و فاطمی امین این بار کار سختی برای گرفتن رای اعتماد دوباره از مجلس دارد. «احد آزادی‌خواه» عضو هیات رییسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین از جلسه فراکسیون در این باره خبر داد و گفت: دیروز در جلسه هیات رییسه فراکسیون تصویب شد که قبل از استیضاح جلسه جمع‌بندی برگزار شود.

فراکسیون انقلاب اسلامی حتما بعد از تعطیلات و قبل از جلسه استیضاح، جلسه‌ای با محوریت بررسی این موضوع برگزار می‌کند.

آزادی‌خواه: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

آزادی‌خواه درباره علل این استیضاح به شش ماه از استیضاح قبلی ادامه داد: استیضاح آقای فاطمی امین همانطور که می‌دانید برای بار دوم رخ می‌دهد. در آبان ماه سال گذشته که استیضاح به جریان افتاد و به صحن رسید برخی از همکاران از جمله من برای تعامل با دولت و ایجاد یک فرصت برای آقای وزیر کمک کردند تا استیضاح مدیریت شود.

نماینده ملایر افزود: متاسفانه به دلیل سوءمدیریت‌های پی‌درپی در وزارت صمت به ویژه در صنعت خودرو نارضایتی‌ها به حد اعلا رسید. تا جایی‌که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله واکنش تندی نشان دادند. اخیرا نیز رییس محترم قوه قضاییه به موضوع واکنش نشان دادند.

آزادی‌خواه ادامه داد: در نهایت جمع‌بندی نمایندگان بر این بود که این بار باید با قوت و قدرت استیضاح دنبال شود و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم. چراکه مجلس فرصت برای حفظ تعامل و رفاقت برای دولت ایجاد کرد اما وزارت صمت نتوانست از این فرصت استفاده کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو هیات رییسه فراکسیون انقلاب اسلامی همچنین گفت: ما نسبت به صلاحیت فردی آقای فاطمی امین هیچ تردیدی نداریم، اما وضعیت در حوزه مدیریت واقعا فشل و خطرناک بوده است. این مدیریت در حوزه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها نیز ناکارآمد و این موارد در تیم آقای فاطمی امین محرز است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انشاءالله هفته بعد از تعطیلات استیضاح به صحن مجلس می‌آید و نمایندگان بر تصمیم خود مصر هستند.

 

 

چه خواهد شد؟

برای پیش‌بینی درباره سرنوشت فاطمی امین هنوز زود است. اما او در صورتی که نتواند از نمایندگان رای اعتماد بگیرد پنجمین تغییر دولت سیزدهم از ابتدای سال جدید خواهد بود.

با آغاز سال جاری ابتدا یوسف نوری وزیر آموزش و پروش از سمت خود استعفا داد. پس از نوری دو تغییر دیگر شامل تغییر رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی شد. به گفته رییس جمهوری، «مسعود میرکاظمی» با درخواست خود سمت ریاست سازمان برنامه و بودجه را به دلیل بیماری واگذار کرد و جای خود را به «داود منظور» رییس سازمان امور مالیاتی داد.  

 همچنین «سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر سابق جهاد کشاورزی که نمایندگی دوره دهم و یازدهم مجلس را هم در کارنامه داشت کنار رفت و «سیدمحمد آقامیری» داد فعلا به عنوان سرپرست این وزارت خانه انتخاب شده است.

در چنین شرایطی باید دید که فاطمی امین خروجی بعدی کابینه خواهد بود یا نه. در حالی که دولت خواهان تشکیل سازمان بازرگانی و جدا این ساختار از وزارت صمت است و این درخواست را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
چیزی نمیشه یک کارت زرد و ابقای وزیر....
نتیجه ی نهایی این نشست و تصمیماتی که گرفته خواهد شد ، به میزان امتیازی بستگی دارد که وزیر در معرض استیضاح به اعضای این فراکسیون بدهد........
آفای نماینده یادت نره از کجا اومدی وکی بت رای داده ، نگو ما نماینده ها نظرمون چیه ، بورو یه دوری تو حوزه انتخابیت بزن از موکلینت سوال کن (همون جلساتی مردمی که برای جمع کردن رای ، قبل از انتخابات میگرفتی )نظرشون رو بگیر ونظر اونا رو اعمال کن - عزیزم -
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی