بازدید 3966
۱

واکنش عصبی واشنگتن به اظهارات داسیلوا

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به اظهارات رئیس جمهور برزیل مبنی بر عدم تمایل غرب برای پایان دادن به جنگ اوکراین، واکنشی عصبی و شتابزده نشان داد!
کد خبر: ۱۱۷۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 18 April 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، به نقل از راشاتودی، جان کِربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنشی عصبی به اظهارات لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل که گفته بود «غرب علاقه‌ای به پایان دادن به جنگ اوکراین ندارد»، گفت که رهبر برزیل صرفا «پروپاگاندای روسیه و چین را طوطی‌وار تکرار می‌کند!»

لولا در جریان سفر هفته گذشته‌اش به چین، گفت که «آمریکا باید از تشویق و تحریک جنگ دست برداشته و از صلح حرف بزند. اتحادیه اروپا هم باید شروع به صحبت از صلح کند.»

سیاستمدار چپ‌گرای برزیلی که اوایل سال ۲۰۲۳ جانشین ژائر بولسنوارو، رئیس جمهور سابق این کشور شده و به کاخ ریاست جمهوری بازگشته است، همچنین گفت که وضعیت شبه‌جزیره کریمه نیز باید در جریان مذاکرات بین مسکو و کی‌یف مورد به بحث گذاشته شود. لولا همچنین نسبت به عضویت در گروهی برای میانجی‌گری مذاکرات صلح در جنگ اوکراین ابزار آمادگی کرد؛ و حالا، کربی در واکنش به اظهارات لولا گفت که «درباره این مساله، برزیل بدون کوچک‌ترین نگاهی به واقعیت‌ها، پروپاگاندای روسیه و چین را طوطی‌وار تکرار می‌کند.»

وی مدعی شد: بدیهی است که ما خواستار پایان جنگ هستیم. اگر پوتین حمله به اوکراین را متوقف کرده و نیرو‌های روسیه را خارج کند، این اتفاق (پایان جنگ) همین امروز، همین حالا هم می‌توان بیفتد.

وی افزود: درباره احتمال اینکه اوکراین کریمه را به عنوان بخشی از روسیه در بین امتیازات صلح احتمالی با این کشور بپذیرد، اظهارنظر‌هایی از این دست (لولا)، به بیان ساده، کژفهمی است مخصوصا برای کشوری مثل برزیل که در سازمان ملل متحد به حفظ اصول تمامیت ارضی و حاکمیتی رای داده است.

مائورو ویرا، وزیر خارجه برزیل امروز (سه‌شنبه) با رد ادعا‌های آمریکا مبنی بر اینکه برزیل درک درستی از اتفاقات و تحولات در اوکراین ندارد، گفت: نمی‌دانم چطور و چرا به این نتیجه رسیدند، اما کاملا مخالفم.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در گفتگو با همتای برزیلی خود تاکید کرد که روسیه از دوستان برزیلی‌اش به خاطر درک فوق‌العاده‌شان از منبع و منشا شکل‌گیری این شرایط بسیار سپاسگزار است.

وی افزود: مسکو می‌خواهد جنگ اوکراین هرچه زودتر به پایان برسد، اما هرگونه توافق تنها برمبنای توافق‌نامه‌های بلندمدت و لحاظ کردن منافع تمام کشور‌ها قابل حصول است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غرب روی مدار افول می چرخه - و هر روز تند تر میشه - خداروشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست