پیش‌ بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

در معاملات روز دوشنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۴ هزار و ۲۱۹ واحد -معادل ۶۲ صدم درصد- نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۸۶ واحد بالا آمد. آیا روند رو به رشد بازار همچنان ادامه دار خواهد بود؟
کد خبر: ۱۱۷۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 17 April 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بورس امروز معاملاتی متعادل و سبز را پشت سر گذاشت و بار دیگر شاهد افزایش نماگرهای تالار شیشه‌ای بودیم که نشان از عدم تمایل بازار سهام به کاهش قیمت دارد. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری پس از یک دوره عرضه کوتاه در ابتدا، در نهایت کار خود را با یک افزایش ۰.۶۲ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۲.۲۸۹ میلیون واحدی قرار گرفت و در سمت مقابل بار دیگر شاهد جهش بیشتر شاخص هم‌وزن بودیم و نماگر به نمایندگی از سهام کوچکتر بازار توانست رشد ۱.۳ درصدی را رقم بزند. ارزش معاملات خرد سهام در بازار امروز عدد ۱۷۴۵۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که همچنان در سطوح قابل قبولی قرار دارد و همچنین شاهد ورود پول ۸۸۸ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم تا چرخه ورود پول به بازار در جهت مثبت ادامه داشته باشد.

یکی از نکات خوب بورس تهران طی روزهای گذشته، واکنش سریع خریداران به منفی شدن قیمت بسیاری از نمادهاست که موجب می‌شود هر گونه کاهش قیمتی در بازار به عنوان یک فرصت خرید قلمداد شود و سهام به سرعت از سمت خریداران با تقاضای خوبی همراه شود. البته این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که این رفتار در تمامی صنایع و سهام روی نمی‌دهد و میزان توجه بازار به تمامی نمادها به یک اندازه نیست که این موضوع دلایل مختص به خود را دارد. در ادامه با بررسی شرایط موجود و متغیرهای تاثیرگذار بر روندهای روزانه، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

منفی‌های بورس خریدار دارد

همانطور که اشاره شد، طی روزهای گذشته، هرگونه عرضه در بازار سهام با واکنش سریع خریداران مواجه می‌شود و تقاضا بخش عمده‌ای از کاهش قیمت‌ها را جبران کرده و نمادها را به محدوده مثبت می‌رساند تا به صورت متوالی شاهد افزایش نماگرهای تالار شیشه‌ای باشیم. این موضوع که دلایل متعددی را پشت خود دارد، به خوبی نشان می‌دهد که در روزهای کم‌رمق بازارهای موازی، بورس تهران به مقصد اصلی نقدینگی‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده و افراد ترجیح می‌دهند پول‌های خود در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند که ورود پول‌های روزانه نیز مهر تاییدی بر این ماجراست.

وضعیت تورم سنگین سال گذشته، چشم‌انداز تورمی برای سال جاری، نبود نگاه مثبت به بودجه ۱۴۰۲، تثبیت نرخ دلار بازار آزاد در کانال ۵۰ هزار تومانی، سیاست‌های اخیر ارزی بانک مرکزی با راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی و... همگی موجب شده‌اند تا اکنون بازار سهام بتواند پس از گذشت نزدیک به ۳ سال، شرایط مساعدی را برای صعود پیش روی خود ببیند و این موضوع موجب شده است تا سرمایه‌گذاران با قدرت نسبتا خوبی به خرید سهام در قیمت‌های منفی روزانه بپردازند و اجازه کاهش قیمت را به نمادهای بازار ندهند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که فعلا بورس تهران بتواند هرچند آرام اما به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

رفتار منطقی بورسی‌ها

بورس تهران طی دو روز گذشته به خوبی نشان داد که ممکن است از این پس شاهد حرکت یکدست نمادها با یکدیگر نباشیم و هر سهم با توجه به شرایط مختص به خود با قدرت خریداران یا فروشندگان مواجه خواهد شد. اگرچه فعلا شرایط کلی بازار مثبت ارزیابی می‌شود و نگرانی خاصی بابت احتمال کاهش قیمت‌های شدید وجود ندارد اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که خرید سهام درست و در قیمت مناسب می‌تواند به بازدهی نهایی سبد سهام ما کمک بسیاری کند. از این رو احتمالا نگاه بورسی‌ها به هر سهم متفاوت خواهد بود و انتظار می‌رود که به مرور صنایع و سهام در ریل‌های متفاوتی به معاملات خود ادامه دهند. این اتفاق نشان داد که به نظر می‌رسد بورس تهران اکنون منطقی تصمیم می‌گیرد و دیگر خود را در بند رفتارهای هیجانی و به دور از تفکر نمی‌بیند. همین رفتار کافیست تا به مرور بتوان شاهد برگشت اعتماد سهامداران خرد به بورس تهران باشیم و این مسیر صعودی تداوم یابد.

نگاهی به روندهای روزانه

اگر به روند روز جاری شاخص کل و شاخص هم‌وزن نگاهی بیاندازیم، پیداست که بورس تهران امروز در ابتدا با یک روند صعودی کار خود را آغاز کرد که سریع با افزایش عرضه‌ها مواجه شد و تا حدودی عقب‌نشینی کرد اما این عرضه‌ها به سرعت با بازگشت خریداران پاسخ داده شد و با صعودی شدن دوباره مسیر، آرامش و تعادلی در بازار ایجاد شد که تا انتهای معاملات ادامه داشت. از این رو می‌توان انتظار داشت که این تعادل در بورس فردا نیز ادامه داشته باشد.

پیش‌ بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ روند روزانه شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن
پیش‌ بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ روند روزانه تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش

پیش بینی بورس فردا

با توجه به نکات ذکر شده در بالا و همچنین روندهایی که نمودارهای مختلف نشان می‌دهند، پیش بینی می‌شود که بورس فردا مسیری متعادل و مثبت را سپری کند و پس از یک دوره کوتاه و کم‌نوسان، به سمت اهداف بعدی در محدوده ۲.۴۴ میلیون واحدی حرکت کنیم./فردای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی