بازدید 2670
۱

قربانیان حمله ارتش میانمار به یک روستا به ۱۶۳ نفر رسید

شمار قربانیان حمله هوایی ارتش میانمار به محل برگزاری مراسمی در روستای «پا زی گی» به ۱۶۳ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶ 17 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، شمار قربانیان حمله هوایی ارتش میانمار به محل برگزاری مراسمی در روستای «پا زی گی» در شهر زاگاین که در میان شرکت‌ کنندگان، مخالفان دولت نیز حضور داشتند، به ۱۶۳ نفر رسیده است.

وبگاه خبری «میانمار ناو» طی گزارشی به نقل از ساکنان پا زی گی اعلام کرد که ۷۸ نفر از قربانیان مرد، ۲۲ نفر زن و ۲۳ نفر کودک بوده‌ اند و هویت یا جنسیت ۳۵ نفر نیز تا کنون مشخص نشده است.

بر اساس این گزارش، ۵ نفر از ۵۰ مجروح نیز در بیمارستانی که بستری بودند، جان باخته اند.

در همین ارتباط، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) پیشتر با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرده بود که دستکم ۱۱ کودک در نتیجه شلیک بالگرد ارتش میانمار به یک مدرسه در تاریخ ۱۶ سپتامبر سال گذشته کشته شدند.

در بیانیه یونیسف در این باره آمده بود: در نتیجه شلیک هوایی به مناطق مسکونی از جمله یک مدرسه در منطقه ساگاینگ میانمار در تاریخ ۱۶ سپتامبر دستکم ۱۱ کودک کشته شدند.

یونیسف همچنین با بیان اینکه هنوز خبری از وضعیت ۱۵ دانش آموز مدرسه مذکور نیز در دسترس نیست، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کودکان احتمالاً دربند شده است.

حملات ارتش میانما طی ماه‌ های اخیر افزایش یافته است.

ارتش میانمار روز اول فوریه سال گذشته میلادی در پی بازداشت میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، سرکرده این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه‌ ای تاکید کردند این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته‌ اند. اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز ۶ فوریه آغاز شده و کماکان به صورت پراکنده ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اینم بگید که چین و روسیه از تصویب قطع نامه در شورای امنیت جلوگیری کرده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار