بازدید 2328

روایت بازداشت حکیمی‌پور در پرونده ترور حجاریان

هاشمی‌ رفسنجانی در کتاب خاطرات خود در روز بیست‌ و هفتم فروردین در مورد ترور سعید حجاریان و خطبه‌های رهبری در مورد دولت و اصلاح‌طلبان نوشته‌ است.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ 16 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از شرق، خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌ رفسنجانی در روز بیست‌ و هفتم فروردین همچنان در مورد ترور سعید حجاریان و خطبه‌های رهبری در مورد دولت و اصلاح‌طلبان نوشته‌ است. هاشمی‌ رفسنجانی همچنین به تظاهرات وسیع علیه بانک جهانی و ممنوعیت کار زنان در اداره‌های دولتی افغانستان اشاره کرده‌ است.

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید:

در منزل بودم. بیشتر وقت، صرف تنظیم [کتاب کارنامه و] خاطرات ۱۳۶۱ [= پس از بحران] شد. اسرائیل اعلان کرده، به زودی با تشکیل دولت فلسطین در ۶۵ درصد اراضی اشغالی فلسطین موافقت می‌کند و مذاکرات با سوریه به بن‌بست رسیده است.

دیروز پارلمان روسیه، پیمان سالت دو را پس از هفت سال تردید، تصویب کرد. براساس آن، دو سوم سلاح‌های هسته‌ای شرق و غرب باید کاهش یابد، ولی شروطی گذاشته‌اند که ممکن است آمریکا نپذیرد.

انعکاس اظهارات رهبری در مورد خشونت و اصلاح‌طلبی در نمازجمعه در رسانه‌های خارجی ادامه دارد، ولی در داخل، چپ‌ها و لیبرال‌ها سعی دارند زهر آن را بگیرند و به نقطه مثبتی که محکوم‌کردن خشونت‌های غیرقانونی است، تکیه می‌کنند. دکتر [حبیب‌الله] پیمان، [فعال ملی‌ مذهبی و دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز] هم در مصاحبه با [بخش فارسی رادیو] بی‌بی‌سی، همین را گفت.

سلمان رشدی، [نویسنده کتاب آیات شیطانی]، پس از یازده سال، اجازه ورود به هندوستان یافته، ولی جمعی از مسلمانان، در دهلی علیه او تظاهرات کرده‌اند. آقای [احمد] حکیمی‌پور، [عضو شورای اسلامی شهر تهران]، دیروز به اتهام دست داشتن در ترور آقای سعید حجاریان بازداشت شده و این می‌تواند جناح چپ را مسئول ترور معرفی کند.

در نیویورک، تظاهرات وسیعی علیه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که کنفرانس مشترک دارند، در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی آنها راه افتاده و بیش از ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند. سهام بورس‌های مهم آمریکا، به صورت بی‌سابقه‌ای سقوط کرده است. در افغانستان، طالبان زن‌ها را از کارهای دولتی اخراج کرده‌اند. محسن و مهدی آمدند و راجع به امور سیاسی، صحبت شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان