ساز و کار برگزاری تجمعات تعیین شد

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای تعیین ساز و کار برگزاری تجمع و راهپیمایی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸ 16 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز، طرح مربوط به نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها در کشور مورد بررسی قرار گرفت و ۵ ماده آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون، در جریان بررسی این طرح مقرر شد تا افراد و گروه‌هایی که خواستار برگزاری تجمع هستند، از ۲۰ روز تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری تجمع درخواست خود را چه به صورت مکتوب و چه از طریق سامانه به بخشداری و یا فرمانداری ارائه کنند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس، اظهار کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون طرح مربوط به افزایش حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابوترابی خاطرنشان کرد: افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان در تمام استان‌ها در کمیسیون تصویب شده بود و تنها استان لرستان باقی مانده بود که در جلسه امروز درباره افزایش تعداد نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه این استان جمع‌بندی صورت نگرفت و بنا شد تا موضوع در کارگروه با حضور نمایندگان استان و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

مصوبات جلسه امروز کمیسیون شوراهای مجلس لازم‌الااجرا نیست و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس می‌بایست مصوبات، پس از تأیید در کمیسیون، به تصویب اکثریت نمایندگان در صحن مجلس نیز برسد، سپس با تأیید شورای نگهبان، مصوبات به قانون تبدیل شده و لازم‌الاجرا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار