بازدید 9484

آتش‌زدن پرچم آذربایجان در مسابقات قهرمانی اروپا

کد خبر: ۱۱۷۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 16 April 2023

تنش نظامی و سیاسی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مسابقات ورزشی اروپا کشیده شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ به نوشته دویچه‌وله جنجال‌آفرینی یک فرد در مراسم افتتاحیه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی اروپا به میزبانی ارمنستان، به تصمیم مقامات آذربایجانی برای کناره‌گیری از این مسابقات منجر شد.

در جریان رژه تیم‌های شرکت کننده در اففتاحیه مسابقات، مردی با رفتن روی صحنه، پرچم آذربایجان را از دست دختری که پرچم این کشور را به دست داشت، ربود و بعد از به آتش کشیدن آن از سالن خارج شد؛ اقدامی جنجال‌برانگیز که به انصراف آذربایجان و صدور بیانیه‌ای در این خصوص منجر شد.

آتش‌زدن پرچم آذربایجان در مسابقات قهرمانی اروپا

در بیانیه مشترک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جمهوری آذربایجان ضمن محکومیت این عمل آمده است: «انجام چنین اقدام وحشیانه‌ای در مراسمی که نخست‌وزیر ارمنستان نیز در آن شرکت داشت و حمایت مردم ارمنستان از این اقدام و همچنین معرفی فردی که مرتکب آن شده به عنوان قهرمان، نشانگر بارز نفرت قومی، نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و آذربایجان‌هراسی در این کشور است. این کاملاً مغایر با هدف و اصول عالی ورزش است که دوستی بین مردم و درک متقابل را ترویج می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: «با توجه به چنین فضایی و فشار روانی در شرایط ناامن، حضور ورزشکاران آذربایجان میسر نیست و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا آنها را به کشور بازگردانیم. ارمنستان باید بازگشت امن آنها را تضمین کند.»

خبرگزاری اسپوتنیک ارمنستان به نقل از وکیل این پرونده اعلام کرد بر اساس اطلاعات اولیه، هیچ گونه رسیدگی کیفری در این خصوص در نظر گرفته نخواهد شد.

آرام نیکولیان، فردی که پرچم جمهوری آذربایجان را آتش زد، پس از این اتفاق گفته است که فقط می‌خواسته مطمئن شود که پرچم باکو در ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان به اهتزاز در نخواهد آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۴
اهتزاز ابدی پرچم اذربایجان در خاک خود ایروان و پرچم فلسطین در خاک خود بیت المقدس ارزوی هر مسلمانی هست.
ارمنی ها سالهاست عصبی ترین مردم دنیا انتخاب می شن این حرکات حقیرانه جای تعجب نداره
خخخخ قهرمان ملی! تو جنگ قره باغ 11000 نظامی از جنگ فرار کردند. ایروان و بقیه ارمنستان خاک اذربایجانه که در سال 1920 توسط روسها بهشون هبه شد و از همان زمان ارمنی ها شروع به راندن اذربایجانیها از خانه هایشان کردند هیچ وقت در ان سرزمینها روی ارامش نخواهند دید و نهایت مجبور خواهند شد مثل بقیه شون یه مارسی و غیره فرار کنند
ایروان شهر مسلمانان آذربایجانی بوده و خواهد شد و پرچم آذربایجان در آنجا به اعتزاز درخواهد آمد.
اینها همه دلالت بر حقیقت اشغالگری ارامنه در سرزمینهای مسلمانان آذربایجانی و ترس و وحشت ناشی از بازگشت نهایی آنها به سرزمین خودشان است. لکن تقدیر را چاره ای نیست، مساجد ایروان دوباره شاهد اذان روحبخش از مناره هایش خواهد شد.
ضمن محکوم کردن این عمل باید روش جنگ طلبانه علی اف و کارهای نفرت پراکنانه او را هم در نظر گرفت ماه گذشته هم پس از شکست کشتی گیر آذری از حریف ارمنی دیدیم که حریف ارمنی توی تشک تو سری خورد ولی کسی حرفی نزد در کل باید مردم کشورها با هم گفتگو کنند خارج از تعصب و دعواهای سیاسی .
از نتایج خشونت پروری و تندمزاجی و توهم کشورگشایی علی اف و اردوغان
وقتی علی اف و جنگ طلبان مفتخور آذری ترویج خشونت میکنن جوری که ورزشکار آذری میزنه تو گوش کشتی گیر ارمنستانی اونوقت این آتش زدن پرچم میشه جوابش
کسی که باد بکاره توفان درو میکنه
به همین خاطر در اولین روز ورزشکار دختر ترکیه ای مدال طلا گرفت و آن را تقدیم کرد به آذربایجان
ایشان (آرام نیکولیان) و سایر افراد ترسو و بزدلی که عرضه مبارزه در میدان جنگ را نداشتند و در عرض چند هفته بخشی بزرگی از خاک غصب شده را از دست دادند باید هم در میدان ورزشی اینچنین حرکات سبک و بچه گانه ای انجام دهند، تا عقده و ضعف و درماندگی خودشان را نشان دهند.

این حرکت ایشان نه تنها توهین به آذربایجان نیست بلکه ارزش و سنگینی هم مسابقات و هم کشور میزبان رو به شدت در جامعه بین المللی و ورزشی پایین می آورد.
با این حرکت ایشان شاید پرچم آذربایجان در ارمنستان (در این مسابقات) بالا نرفت اما در قلب قره باغ به شدت بالا رفت و پرچم آذربایجان بر سینه خاک قره باغ عزیز تا ابد جاودانه ماند.

روزانه در ایران و پاکستان و عراق و یمن و ... پرچم آمریکا و ... رو آتیش میزنیم. چی شده؟؟؟ برای ارمنستان هم همین کار کار خواهد شد :)
وقتی در میدان جنگ و مردانه عرضه جنگیدن ندارن پرچم آتیش میزنن
دولت آذربایجان سالهاست که با همدستی اسرائیلی ها درصدد ایجاد فتنه و ناامنی در منطقه می باشد . حمله پهپادی اسرائیلی ها به منطقه ای در اصفهان که از خاک آذربایجان صورت پذیرفت نشان می دهد دولت علی اف امنیت خود را در ایجاد ناامنی سایر مناطق می بیند . و این دولت مزدور خاک خود را به پایگاههای اسرائیلی علیه سایر کشورها بویژه ایران تبدیل کرده است . البته خیلی دور نخواهد بود که دولت مزدور علی اف به همراه اربابان اسرائیلی اش به زباله دان تاریخ سقوط کند . چون دست اتحاد با منفور ترین رژیم دنیا - رژیم کودک کش و جنایتکار اسرائیل داده است و سرنوشت اسرائیل به باور تمامی دنیا نابودی است. به امید نابودی اسرائیل و رژیم احمق الهام علی اف
به دور از هر گونه تعصب، کار ارمنستان در این مورد، بسیار زشت و زننده بود
آتش زدن پرچم یک کشور میهمان از ترس وافر میزبان ناشی می شود.
b
توی میدون جنگ مشخص میشه کی b.. داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر