بازدید 2782
۱

فنلاند: در فعالیت‌های هسته‌ای ناتو مشارکت نمی‌کنیم

رئیس جمهور فنلاند با اشاره به پیامدهای احتمالی عضویت این کشور در ناتو، تاکید کرد که هلسینکی در فعالیت‌های هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی مشارکت نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 14 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از کاسپین نیوز، سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند روز پنجشنبه هنگام سخنرانی در جلسه افتتاحیه پارلمان این کشور خواستار درک بهتر تنش‌های ژئوپلیتیک فزاینده و نقش فنلاند در سیاست جهانی به عنوان عضو جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

وی در مورد نیاز به تداوم هوشیاری برای حفاظت از امنیت منطقه دریای بالتیک گفت: به نفع فنلاند نیست که این جنگ قدرت را تشدید و یا با اقدامات خود تقسیم بندی بلوک‌ها را عمیق تر کند.

رئیس جمهور فنلاند افزود: اجرای دیپلماسی مستقل ما نه تنها در اروپا بلکه در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین نیز مورد نیاز است. ما همچنین باید با کسانی - و شاید به ویژه با کسانی - که دنیا را متفاوت از ما می‌بینند، صحبت کنیم.

نینیستو در ادامه با اشاره به پیامدهای احتمالی عضویت این کشور در ناتو، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از سخنرانی خود گفت که با این ایده که فنلاند به طور بالقوه میزبان تسلیحات اتمی باشد، احساس آرامش نمی‌کند.

رئیس جمهور فنلاند تاکید کرد که با مشارکت فنلاند در برنامه‌ریزی و آموزش هسته‌ای ناتو مخالف نیست؛ اما این به این معنا نیست که سلاح‌های هسته‌ای به فنلاند می‌آیند.

وی با بیان اینکه توافق‌های چند جانبه راه نجات یک کشور کوچک است، گفت: این فکری است که ما باید به آن پایبند باشیم با این حال شرایط تغییر یافته و فناوری نظامی به سرعت در حال توسعه، ممکن است بر کاربرد فعلی توافقنامه‌های موجود تأثیر بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حرف های خیلی قشنگی میزنند. ولی سنبه خیلی پرزور تر از این حرفهاست. وقتی به ناتو و امریکا بله گفتی باید تا تهش بری جناب رییس جمهور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار