بازدید 3220
۳

داسیلوا خواستار پایان سلطه دلار بر تجارت جهانی شد

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل با محکوم کردن نقش مرکزی دلار در تجارت جهانی از کشورهای در حال توسعه خواست تا ارز جایگزینی برای دلار پیدا کنند.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 14 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از بیزینس اینسایدر، رئیس جمهور برزیل پنجشنبه در جریان سخنرانی خود در بانک توسعه جدید در شانگهای از کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) خواست تا یک ارز مشترک ایجاد تا بتوانند با آن معامله کنند.

داسیلوا که در مراسم آغاز ریاست برزیل بر این بانک سخنرانی می‌کرد، گفت: چرا ما نمی‌توانیم بر اساس ارزهای خود معامله کنیم؟

وی افزود: پس از پایان استاندارد طلا و استفاده از این فلز ارزشمند در معاملات بین‌المللی، چه کسی تصمیم گرفت که دلار یک ارز جهانی باشد و همه معاملات بین‌المللی با آن انجام شود؟

رئیس جمهور برزیل با انتقاد از اینکه چرا بانکی مانند بریکس نمی‌تواند ارزی برای تامین مالی روابط تجاری بین برزیل و چین یا بین برزیل و سایر کشورها داشته باشد؛ تاکید کرد: این امر دشوار است زیرا ما [به این ایده] عادت نداریم و همه فقط به یک ارز وابسته هستند.

به گزارش ایرنا، داسیلوا برای تقویت روابط با چین در راس هیاتی بلندپایه پنجشنبه وارد شانگهای شده است. داسیلوا قرار است روز جمعه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله اوکراین رایزنی کند.

هیات همراه رئیس جمهور برزیل شامل حدود ۴۰ نفر از مقام‌های بلندپایه از جمله وزرای کابینه، فرمانداران و شماری از اعضای کنگره برزیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
داسیلوا خبلی شکر خورده
یه کم صبر کن. رییسی دستورش رو داده.
زنده باددلارتوریس جمهورکثیف برزیل بایدجوجه رفتارکنی تاارزش پول ملی کشورت سرترازدلاریادرحدرنج دلارباشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی