بازدید 1819

ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید آمادگی دارد

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهدید زمان نمی‌شناسد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ۲۴ ساعته آمادگی دارد در مقابل هر گونه تهدید بایستد و هرگونه تهدید را خنثی کند.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 12 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، امیردریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز ارتش با رادیو تهران گفتگو کرد که مشروح این گفتگو به شرح زیر است.

سوال: در یک سالی که گذشت ارتش جمهوری اسلامی چه روزهای سخت و چه روزهای به یاد ماندنی را برای ملت ایران رقم زده است؟

امیردریادار سیاری: ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر قانون اساسی سه وظیفه مهم حفظ تمامیت ارضی، حفظ استقلال و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را عهده دارد، که در انجام این سه ماموریت در طول سالیان گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که برابر قانون اساسی این وظیفه به ارتش محول شده است، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و آمده است تا به امروز، اما آن چیزی که امروز مهم است این که توانمندی همه نیروهای مسلح به عنوان یک ید واحده در انجام این ماموریت تاثیرگذار است.
ارتش در ماموریت‌هایش مباحث آموزشی را دارد که در طول سالیان گذشته و سال گذشته به خوبی این برنامه‌ها را مطابق با نیازهای روز انجام داده، در بحث تامین تجهیزات با وجود همه تحریم‌ها، در سال ۱۴۰۱ موفقیت‌های بسیار خوبی در بحث الحاق تجهیزات زمینی، پدافند، هوایی و دریایی به توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتیم. در زمینه انجام رزمایش‌ها در سطح وسیع و گسترده رزمایش‌های متعددی در طول سال انجام می‌دهیم، اما بزرگترین رزمایش ما رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش است که در سطح ارتش انجام می‌شود و در آن توانمندی نیروها را ارزیابی می‌کنیم.

در سال ۱۴۰۱ ملت شریف ایران دیدند که در شرایط سخت جوی در جنوب شرق کشور این رزمایش را با موفقیت انجام دادیم و تجارب بسیار ارزشمندی کسب شد. امروز اعلام می‌کنیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در مقابل هر گونه تهدید بایستد و هرگونه تهدیدی علیه حدود و ثغور میهن عزیزمان را خنثی کند و اجازه ندهد که هیچ کسی بتواند خدایی نکرده تعرضی نسبت به کیان ایران اسلامی داشته باشد. همانطور که شما اشاره فرمودید ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه بر این که ماموریت اصلی اش را انجام می‌دهد و ۲۴ ساعته آمادگی مواجهه با هر تهدیدی را دارد و آمادگی دفاعی و بازدارندگی خود را حفظ می‌کند، اگر خدایی نکرده در جایی مشکلی بوجود بیاید و بحران‌هایی از قبیل زلزله، سیل، آتش سوزی، برف و بوران و مسائلی از این دست رخ دهد ارتش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود، شاید اولین یگان و موثرترین سازمانی است که در بحث کمک‌های مردمی در صحنه حضور دارد.
ارتش جمهوری اسلامی ارتش مردمی است از جنس مردم است و افتخار می‌کند که همیشه مردم شریف و هموطنان عزیزمان، از سربازان خود در ارتش پشتیبانی لازم را انجام می‌دهند.

سوال: در رابطه با ورود تجهیزات جدید به ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، صحبت بفرمایید که شامل چه مواردی هست؟

امیر دریادار سیاری: اگر اجازه بفرمایید ما این‌ها را به موقع خودش عنوان کنیم. یکی از این موقعیت‌هایی که می‌شود در آن بعضی از این تجهیزات را به تصویر کشید و عنوان کرد ان‌شاءالله رژه ۲۹ فروردین است که تا ۲۹ فروردین هم زمانی نمانده است. رژه ۲۹ فروردین سال جاری مثل سالیان گذشته در تهران و سایر مراکز استان‌ها انجام می‌شود.

سوال: در تهران با حضور آقای رئیس جمهور صورت می‌گیرد؟

امیردریادار سیاری: ان‌شاءالله همین طور خواهد بود. منتها تدبیر فرماندهی معظم کل قوا بر این قرار گرفته است که به علت همزمان بودن با ماه مبارک رمضان، رژه نیروهای پیاده انجام نشود و فقط رژه محمول برگزار می‌شود. رژه محمول خودرویی و رژه هوایی و دریایی که خیلی هم گسترده است و پیش بینی‌های خیلی خوبی انجام شده و امیدواریم که قطعا مورد توجه ملت قهرمان ایران اسلامی هم قرار بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان