بازدید 2770
۱

روسیه موشک بالستیک آزمایش کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «این پرتاب چنین امکانی را به ما داده است تا صحت راه‌حل های فنی را که در طول توسعه سامانه‌های موشکی راهبردی جدید به کار گرفته شده تأیید کنیم».
کد خبر: ۱۱۷۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 12 April 2023

به گزارش تابناک، در بحبوحه تنش‌ها میان روسیه و غرب، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو با موفقیت یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را آزمایش کرده است.
 
وزارت دفاع روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که مسکو با موفقیت یک آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را انجام داد.
 
بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این پرتابه به هدف تعیین شده خود در یک میدان آزمایشی در قزاقستان رسید.
 
طبق این گزارش، موشک بالستیک بین قاره‌ای روسیه از یک سکوی پرتاب متحرک در پایگاه توسعه و پرتاب موشک «کاپوستین یار» واقع در جنوب روسیه شلیک شد و با موفقیت به هدف تعیین شده در محدوده آزمایشی ساری شاگان قزاقستان اصابت کرد.
 
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «این پرتاب چنین امکانی را به ما داده است تا صحت راه‌حل های فنی را که در طول توسعه سامانه‌های موشکی راهبردی جدید به کار گرفته شده تأیید کنیم».
 
وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه‌ خود اعلام کرد که اهداف آزمایش موشکی جدی روسیه «به طور کامل تکمیل شد».
 
آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌ای روسیه در شرایطی انجام گرفته است که روابط میان مسکو و ناتو در یکسال گذشته به واسطه عملیات نظامی روسیه در اوکراین پرتنش‌تر از قبل شده است.
 
در ماه فوریه، موضوع اجرای پیمان «استارت جدید» با ایالات متحده را که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای و ابزار تحویل آنها را محدود می‌کرد، به حالت تعلیق درآورد. هر دو کشور یکدیگر را به نقض این توافق که در سال 2010 به امضای «دیمیتری مدودف» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور وقت روسیه و آمریکا درآمده بود، متهم می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روسیه بی عرضه ، این موشکها هم ایران بهش داده روسها فقط حرف مفت میزنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار