بازدید 5802
۹

آیا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد؟

کد خبر: ۱۱۷۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 10 April 2023

آیا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد؟

اگر بخواهیم انواع وسایل نقلیه را برای سفر مقایسه کنیم، برای بسیاری سفر با قطار بعد از هواپیما قرار دارد و به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت بلیط قطار می‌تواند جزو سفرهای محبوب و پرطرفدار باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا مردم سفر با قطار را بیشتر ترجیح می‌دهند. در کشور ما نیز قطار طرفداران خود را دارد و در مقابل هزینه هواپیما و خستگی جاده‌ای در هنگام سفر با ماشین می‌توانید قطار را انتخاب کنید.

همچنین اگر سفرتان به صورت خانوادگی یا دسته‌جمعی باشد، حتماً بیشتر خوش می‌گذرد و خاطرات شیرینی را تجربه خواهید کرد. یکی دیگر از نکات انتخاب قطار برای سفر تغییر قطارها با قطارهای گذشته است؛ زیرا امروزه قطارهای لوکس به مسیر ریلی کشور اضافه‌شده‌اند که با ارائه امکانات خوب در میان مسافران به شهرت رسیده‌اند.

امنیت قطار

با توجه به اینکه هیچ‌کسی دوست ندارد در هنگام سفر خطری یا مشکلی پیش آید، بنابراین به دنبال وسیله امن می‌گردند. قطار به عنوان وسیله با امنیت و احتمال سوانح کم و تصادفات موردتوجه مسافران قرار می‌گیرد. در هنگام انتخاب قطار دیگر نباید نگران وضعیت جاده یا آب‌وهوا باشید، در عوض می‌توانید از مسیرتان لذت ببرید و مطمئناً خوش می‌گذرد. مثلا برای مسیر تهران به مشهد، خرید بلیط قطار تهران مشهد گزینه بسیار مناسبی است. با رزرو کوپه دربست نیز می‌توانید در فضای خصوصی و با آرامش صندلی خود را به تختخواب تبدیل کرده و استراحت کنید.

در کنار صندلی‌ها نیز میزی تعبیه‌شده است تا کارهایتان را روی آن میز انجام دهید. علاوه بر موارد گفته‌شده، سکوت فضای قطار را فراگرفته و در آرامش مطلق می‌توانید کتاب مطالعه کرده و به پادکست گوش دهید. یکی دیگر از نکات در این سفر این است که همه اعضای خانواده با هم از سفر لذت می‌برند و دیگر راننده از چشم دوختن به جاده یا بقیه اعضا با نشستن در صندلی‌های کوچک و تنگ احساس خستگی نمی‌کنند. در اکثر قطارها پزشک در قطار حضور دارد و در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توانید توسط ایشان معاینه شوید. علاوه بر این‌ها، برای مادران باردار نیز سفر با قطار ایمن است و ضرری تهدیدشان نمی‌کند.

آیا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد؟

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان

همان‌طور که می‌دانید سفر با هواپیما هزینه‌های کلانی در پیش دارد، اما با انتخاب قطار می‌توانید هزینه را نصف کرده و سفری مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید. مثلا یک راه راحت و ارزان برای سفر از قم به مشهد، رزرو بلیط قطار قم مشهد است. همچنین هزینه بلیط هواپیما معمولاً دارای نوسان بوده و بالا پایین می‌شود، اما قطار چنین نیست و برای مدت طولانی این هزینه ثابت می‌ماند. معمولاً عوامل تأثیرگذار در هزینه بلیط قطار می‌توان به لوکس بودن، درجه ۱، درجه ۲ و اتوبوسی بودن آن اشاره کرد. گزینه‌های قطار نیز متنوع است که عبارت‌اند از قطار رجا، قطار سبز، قطار فدک و قطار ارم و غیره که هرکدامشان هزینه متفاوتی دارند. همچنین هزینه بلیط قطار برای کودکان زیر ۲ سال رایگان بوده و برای کودکان و نوجوانان ۲ تا ۱۵ سال هزینه به صورت نیم‌بها دریافت می‌شود.

یکی دیگر از نکات لذت سفر با قطار این است که نیازی به زودتر رفتن به ایستگاه وجود ندارد، تنها ۳۰ دقیقه قبل از حرکت قطار در ایستگاه باید حضور داشته باشید. برنامه حرکت قطارها بسیار مرتب بوده و می‌توان گفت همیشه در ساعت مقررشده حرکت می‌کند که همین مورد جزو مزایای سفر با قطار است، حتی شرایط جوی نیز زمان حرکت قطار را به تأخیر نمی‌اندازد. مگر اینکه نقص فنی پیش آید که به ندرت چنین چیزی اتفاق می‌افتد.

مسیرهای عبوری قطار

در هنگام ساخت مسیر ریلی بدین موردتوجه شده است که قطار از قسمت‌هایی رد ‌شود که ماشین یا هواپیما به این محل‌ها دسترسی ندارند. ممکن است مدت‌زمانی که در قطار باشید برایتان زیاد به نظر برسد که در این صورت نیز می‌توانید از قطارهای سریع‌السیر رزرو کنید. مطمئن باشید امروزه هواپیماها آن‌قدر تأخیر و کنسلی دارند که برنامه سفرتان به هم خواهد خورد و در صورت سفر با ماشین شخصی نیز نگران خستگی راننده و تمام شدن سوخت و آب‌وهوای و شرایط جاده و ترافیک هستید، بنابراین فقط در قطار می‌توانید به دور از این دغدغه‌ها از مسیرتان لذت ببرید. بعلاوه، با انتخاب قطار برای سفر تماشای مناظر زیبا تجربه بسیار جالبی برایتان خواهد بود. مثلا اگر ساکن اهواز هستید و قصد سفر به تهران را دارید بهتر است بلیط قطار اهواز تهران را تهیه کنید تا در زمان کم به تهران برسید.

در حین سفر می‌توانید در تلویزیون‌های داخل کوپه انواع فیلم ببینید و حس و حال خوشی را تجربه کنید. حتی امروزه برخی از قطارها به سیستم اینترنت وای فای مجهز هستند و به راحتی می‌توانید با وارد کردن رمز به اینترنت وصل شوید و با لپ‌تاپ و گوشی‌تان مشغول شده و کارهای شخصی و عقب‌افتاده‌تان را به اتمام برسانید.

آیا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد؟

ایستگاه‌های راه‌آهن

برعکس فرودگاه‌ها تمامی شهرهایی که ایستگاه راه‌آهن دارند، در داخل شهر ساخته‌شده‌اند. همین امر سبب می‌شود تا به راحتی به ایستگاه دسترسی داشته باشید و در شهر مقصد نیز نیازی به معطل شدن ندارید، زیرا به آسانی می‌توانید از تاکسی‌های شهری یا اتوبوس‌ها می‌توانید به هتل موردنظر خود برسید.

مزیت‌های سفر با قطار

از نکات مثبت در هنگام سفر با قطار می‌توان به سرویس بهداشتی اشاره کرد که در صورت لزوم جای نگرانی نیست و با خیال راحت می‌توانید به دستشویی موجود در هر سالن بروید. همچنین در صورت گرسنه بودن نیز می‌توانید به رستوران موجود در قطار بروید. این رستوران در طول سفر دایر بوده و انواع غذا و نوشیدنی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برعکس سایر وسایل نقلیه در صورت انتخاب قطار می‌توانید وسایل و چمدان‌هایتان را با خود به داخل کوپه ببرید و دیگر نیازی به تحویل بار ندارید. پس هر مسافر بدون تعیین سقف بار و بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی و هیچ‌گونه مشکلی سفری خوش را تجربه می‌کند.

در مقایسه با سایر وسایل نقلیه در داخل کوپه‌های قطار فضای بیشتری وجود دارد و می‌توانید زمان خود را با نشستن و دراز کشیدن سپری کنید. همچنین در داخل کوپه نیز می‌توانید کفش را از پا در بیاورید و استراحت کنید. در هر فصلی از سال می‌توانید سفر با قطار را تجربه کنید و از مناظر تماشایی طبیعت لذت ببرید. برخی‌ها دوست دارند که در هنگام سفر ماشین شخصی‌شان را نیز به همراه خود ببرند تا در شهر مقصد به راحتی از جاهای دیدنی و گردشگری بازدید کنند. در هنگام سفر با قطار این امکان وجود دارد که ماشین را به واگن مربوطه بسپارید و در ایستگاه راه‌آهن شهر مقصد تحویل بگیرید.

سخن آخر

با توجه به اینکه هر وسیله نقلیه مزایا و معایبی دارد، اما در این میان، قطار جزو‌ وسایل حمل‌ونقل کم‌عیب برای سفر به شمار می‌رود. در سفر با قطار آسایشی را تجربه خواهید کرد که از شهر مبدأ تا مقصد احساس خوشی خواهید داشت. وقتی به وسیله گوشی یا کامپیوتر به سایت سفرمارکت وارد می‌شوید، با خرید بلیط قطار می‌توانید خودتان را برای سفری به‌یادماندنی، جذاب و راحت آماده کنید. ما نیز در این متن سعی بر آن داشتیم تا از جوانب مختلف سفر با قطار را برایتان توضیح دهیم، بنابراین در هنگام تصمیم به سفر انتخاب خوب و درستی داشته باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
بعله ولی نه با این قطارهای جنگ جهانی .قطار اصفهان مشهد حد اقل ۱۹ ساعت در مسیر است واقعا افتضاح و خسته کننده .
البته نه با قطارهای ایرانی
گزارش خوبی بود اما نه واسه قطارهای ایران
خیلی خوش می گذرد به مرگ رییس راه اهن قطار هفنه پیش بندر عباس ده ساعت تاخیر داشت
خوش به حال اونی که میتونه بره مسافرت
با درود
سفر با قطار خوب و آرام بخش هست ولی نه با این قطارهایی که ۷۰ سال از عمرشان می‌گذرد، زیر ساخت قطار کشور ضعیف هست باید فکری براش بکنند تا هم سود دهی داشته باشه هم به نفع مردم باشه
والا چند ساله بعد از تحریمها یکی یکی قطارها به خاطر نبود قطعات از رده خارج شدن.نمونه ش قطارهای پردیس (تندرو) که کلا جمع شد.هم فرسودگی ناوگان هم تحریمها کلا راه اهن خراب کرده.
هنوز بچه های ما در خراسان جنوبی شهر قاین قطار از نزدیک ندیدن
واگن های مربوط به مسیر تهران تبریز مال دوره جنگ جهانی دوم و زمان پهلوی اول بوده و بسیار فرسوده اند توسعه ریلی باید همزمان وهماهنگ با توسعه ناوگان باشد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم