بازدید 11843

اظهارات قاضی القضات در شب قدر درباره حجاب

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید و آنجایی نیز که مرتبط با امت و مردم خودمان است باید رُحَماء بینهم بود؛ و این سیره امامین انقلاب است که از امیرالمومنین علی(ع) آموخته‌اند، گفت: در قضیه حجاب ممکن است یک بانویی، برخی مسائل را رعایت نکند، اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد با کسانی که می‌خواهند از قضیه حجاب به نظام و عفت عمومی و بنیاد محکم خانواده ضربه بزنند؛ مطابق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و با حساسیت عمل کرد. 
کد خبر: ۱۱۷۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 10 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، مراسم شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا برگزار شد. 

محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: برکت و رحمت ماه مبارک رمضان، فقط شامل حال انسان‌های متقی نیست بلکه شامل همه انسان‌ها و موجودات و زندگان و مردگان می‌شود. 

رئیس قوه قضاییه افزود: ساعات و دقایق ماه مبارک رمضان جزو بهترین ساعات و دقایق هستند و روزها و شب‌های این ماه در زمره بهترین روزها و شب‌ها قرار دارند و خداوند متعال در این ماه ضیافت، از بندگان خود به بهترین وجه پذیرایی می‌کند و سنگ تمام می‌گذارد. 

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه برکات ماه مبارک رمضان فقط به مومنین اختصاص ندارد، گفت: خداوند متعال از همه می‌خواهد که در ماه مبارک رمضان به فکر افراد گرفتار، کسانی که دِینی بر گردن‌شان است، افرادی که دست‌شان از دنیا کوتاه شده و یا اسیر و دربند هستند و دور از خانه و کاشانه خود به سر می‌برند، باشند. 

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: چنانچه با وجود همه عنایات پروردگار رحمان و رحیم در ماه مبارک رمضان، فردی مشمول رحمت الهی قرار نگیرد بر حسب فرمایش امام صادق (ع) از عنایات پروردگار محروم شده و کارش بسیار سخت خواهد بود؛ اگر خداوند متعال در این ماه با برکت، قلم عفو بر گناهان و لغزش‌های ما نکشد و ما را مشمول رحمت و غفران خود قرار ندهد و ما نیز زنده نمانیم که ماه مبارک رمضان سال بعد یا عرفه دیگری را درک کنیم، کارمان بسیار سخت خواهد بود. 

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب مقدرات، شب بیست و یکم شب تایید و شب بیست و سوم شب امضاست، گفت: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان می‌توانیم آنچنان دست به دامن پروردگار متعال شویم که گویی تازه متولد شده‌ایم؛ امشب می‌توانیم کاری کنیم که خداوند از همه تقصیرات ما بگذرد. 

رئیس عدلیه با بیان اینکه ما در لیالی قدر تمام اعمال سفارش‌شده را انجام می‌دهیم تا رنگی از رنگ خدا پیدا کنیم و حیف است که این همه دعا و نیایش در شب‌های قدر، منتهی به ایجاد تغییر و تحول در ما نشود، عنوان کرد: وقتی که در دعای جوشن کبیر، صفات پروردگار متعال را بیان می‌کنیم باید بدانیم که او مسبب‌الاسباب است و همه چیز به یَد قدرت او بستگی دارد و باید اطمینان داشته باشیم که اگر به ریسمان الهی چنگ بزنیم پیروز خواهیم شد. 

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: وقتی که در اعمال و اذکار شب قدر به صفات «رحمان»، «رحیم» و «کریم» خداوند متعال اشاره می‌کنیم، باید به این نکات نیز توجه داشته باشیم که از این پس، باید نسبت به دیگران مهربان‌تر باشیم و حق خود را ببخشیم و امکانات خود را در اختیار دیگران قرار دهیم، به مستمندان کمک کنیم و در برابر ظلم بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم؛ باید به این نکته نیز توجه کنیم که در حکمرانی‌های خود به بهترین‌ها عمل کنیم.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: حبل‌المتین، امیرالمومنین است؛ ما باید در همه ساحت‌های زندگی و حکمرانی، به امیرالمومنین تأسی کنیم؛ باید بدانیم علی (ع) در مواجهه با یک فرد مومن که مرتکب گناه و جرمی می‌شد چگونه برخورد می‌کرد و از سویی دیگر در برابر طواغیت و ظالمان، چه رویکرد مقتدرانه‌ای از خود نشان می‌داد؛ امیرالمومنین که طاقت اشک یک یتیم و ظلم به یک فرد به ویژه از سوی مأمور حکومت را نداشت؛ ما باید علی (ع) را الگوی خود قرار دهیم. 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: ما باید ببینیم که آیا در مراجع و محاکم قضایی مقید به عمل در چهارچوب منویات امیرالمومنین هستیم یا خیر؟ من همواره به همکاران قضایی خود تاکید می‌کنم که در حُسن برخورد و تکریم ارباب رجوع اهتمام داشته باشند و بدانند که اثر رفتارشان با مراجعه‌کنندگان از حکمی که صادر می‌کنند بیشتر است. 

محسنی اژه‌ای بیان کرد: ما باید ببینیم و بررسی کنیم که آیا نوع رفتار ما با یک فرد مجرم و خطاکار به مانند سیره عملی امیرالمومنین است یا خیر؟ اگر فردی مرتکب جرم شد و به مجازات نیز رسید، اما تؤبه کرد و خود را اصلاح کرد، آیا همچنان باید سوءسابقه داشتن با او همراه باشد؟ 

رئیس عدلیه تأکید کرد: باید در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید و آنجایی نیز که مرتبط با امت و مردم خودمان است باید رحماء بینهم بود؛ و این سیره امامین انقلاب است که از امیرالمومنین علی (ع) آموخته‌اند. 

رئیس قوه قضاییه گفت: امام امروز ما مقام معظم رهبری در طول این سه دهه و اندی در برابر دشمنان و استکبار غربی با قدرت ایستاده‌اند و مقتدرانه عمل کرده‌اند؛ از سویی دیگر ایشان در قبال مردم خودمان و آن‌هایی که احیاناً خطا یا گناه یا جرمی را مرتکب می‌شوند همواره با رویکرد رأفت‌آمیز عمل کرده‌اند که مصداق این موضوع همین عفوی است که ایشان در قبال عناصر فریب‌خورده اغتشاشات از موضع قدرت و اقتدار صادر فرمودند. 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در قضیه حجاب نیز ممکن است یک بانویی، برخی مسائل را رعایت نکند، اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد با کسانی که می‌خواهند از قضیه حجاب به نظام و عفت عمومی و بنیاد محکم خانواده ضربه بزنند؛ مطابق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و با حساسیت عمل کرد. 

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: امروز برای یاری دین خدا باید وحدت کلمه داشته باشیم و از مقام معظم رهبری پیروی کنیم و با هم‌افزایی همه امکانات و نیروها در میدان باشیم و بدانیم که دشمن در حال تلاش برای توطئه‌چینی است، اما این توطئه‌چینی‌های دشمن با وحدت کلمه و اطاعت ما از، ولی فقیه و همچنین قانون‌مداری ما خنثی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۶
نتیجه عدم اجرای قانون حجاب توسط شما در این چند سال هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
قانون نسنجیده ای بود که حالا به بن بست رسیده
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اشتباه دستم رو مثبت رفت
مبارزه با هنجارشکنان باید مستمر و توام با محدویت ها باشد چون شیطان و ابواب جمعی آن همیشه با احکام الهی سر ناسازگاری دارند و همیشه در تحریک مقابله با احکام الهی هستند یکی از راهکار مبارزه با بی حجاب ها ایجاد محدودیت در ارائه خدمات دولتی است به همه بی حجاب ها یک بازه زمانی محدودی داده شود که بعد از اتمام آن بازه زمانی در مرحله اول کارت ملی آن به مدت یکماه فاقد اعتبار شود در صورت تکرار 6 ماه و در ادامه تا چند سال محروم از داشتن کارت ملی باشند انوقت در انزوای خدمات خواهند بود در مرحله بعدی دامنه محدویت ها را تنگتر کنند تا جایی که حتی نفس مصنوعی هم بکارش نیاید ( از کار افتادن کارت ملی = است با ابطال گذرنامه ابطال کارت بانکی ابطال گواهی نامه رانندگی ابطال بیمه درمانی و... )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
این احکام الهی که صحبتش و می
کنید کجا هستن. بگید ما هم بریم مطالعه کنیم.
علی
| Netherlands |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اون وقت تو اون شرع مقدسی که تو ادعای معتقد بودن بهش رو داری ! جاییش ننوشته حکومت حق نداره به بدترین انسان ها هم سرویس نده ؟ اتفاقا افرادی مثل شما رو باید منزوی کرد که آرزوی جز اذیت دیگران رو ندارید ! معلومه سواد خوندن و نوشتن دارید ؛ کمی نهج البلاغه بخونید ، از وظایف حکومت و حق مردم بر حکومت آگاه بشید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اقای امیدخان بیسواد مورد ابواب جمعی برای اشیا ومعمولا درادارات ارتش یعنی لجستیکی از واژه استفاده میکنند خخخخخ یعنی هرانجه دراتاق کار هست میز وصندلی ورایانه و..... به اینها میگویند ابواب جمعی لطفا ادای باسوادی درنیار این کار زشتی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
برای عدم ترویج بی بند وباری بله باید سرویس ندهید همچون سربازی همچون تخلف کنندگان راهنمایی و رانندگی ولی بی بند وباری کجا و این چیزها ها کجا
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
بیا پایین سرمون درد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
بودجه دولت مال همه ملت هست و حق ندارد بودجه را برای تنها گروهی از افراد جامعه هزینه کند پس محدودیت خدمات برای بخشی از جامعه غیر قانونی و غیر شرعیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
نانش دهید و از دینش نپرسید
مرد بقال به من گفت جند من خربزه میخواهی من به او گفتم دل خوش سیری چند؟
میگم مشتی کشور های دیگر مسلمان حجاب اختیاری ونه اجباری از قدیم گفتن عیسی به دین خویش موسی به دین خویش نسل جوان حرف های شما را قبول ندارند نتیجه اش توی بیشتر مساجد مردم کم کمتر میشن این نشانه سیاست غلط شما است که نمی خواهید باور کنید چهل سال پیش نیست
به اجبار هیچی درست نشده ونخواهد شد. دنیا کجا داره فعالیت می کنه ما درگیر روسری خانمها هستیم .نه به حجاب اجباری. به فکر مسمومیت هاباشید اگه امکان داره........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
پس دزدی هم آزاد شود چون عده ای کم با زور اصلاح نمی شوند و همچنان دزدی می شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
عباس موزون، در یک گفت‌وگوی زنده مجازی گفت: در فصل دوم برنامه که دو سال پیش پخش شد بعد از آنکه خانم نعمت‌اللهی یکی از تجربه‌گران مرگ موقت از این گفت که قبلا حجابش طور دیگری بود و حتی پدرش از حجابش ناراحت بود، وقتی رفتم و برگشتم و آن‌جا نتیجه این کارها را دیدم، حجابم درست شد... در فضای مجازی آن‌قدر به او حمله کردند که همین یکی دو ماه قبل به‌خاطر این حملات، عمل مغز باز انجام داد. 

وی افزود: در فصل سوم هم وقتی خانم عبداللهی گفت که حجابش کامل نبوده و بعد از این تجربه حجابم کامل شد، در محل کارش چنان طرد شد که خانه‌نشین شد و به ما زنگ زد و ‌گریه‌کنان گفت که بیچاره‌اش کرده‌اند! مسائلی که برای خانم مختارزاده در فصل دوم یا خانم قربانی در فصل سوم هم رخ داد.
 
مجری «زندگی پس از زندگی» افزود: این اتفاقات قبل از جریانات امسال رخ دادند، ما هیچ کدام از این موارد را دستچین نکردیم و اصلا موضوع برنامه ما این نبوده، موضوع برنامه ما عالم غیب است.
 
موزون یادآور شد: خانم خمسه هم مثل موارد قبلی بود و امسال برنامه‌اش پخش شده و کار تحقیق و پژوهشش سال گذشته انجام شده بود؛ مادرش با ما تماس گرفته و گفته که به‌خاطر نظراتی که علیه او نوشتند نگران است.
هیچ کدام از قوانین اسلام در بهشتی که رسیدن به اون آمال همه مسلمانان است اجرا نمیشه
چرا؟ تا حالا به این موضوع فکر کرده اید؟
مشگل ملت ایران تنها تار مو نیست آقا مشگل گرانی تن فروشی گرسنگی فساد همه این بدبختیها از بپولی و نداری بی پولی وای خدایا
بودا و خیلی از ادیان دیگه بر عکس اسلام عمل میکنند و اونها هم میگویند حکم خداست و اگر کسی اجرا نکند ما مجازاتش میکنیم
سطح دغدغه مسیولین کشور ما شده این
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
در فضای مجازی تصویر خاتم های بی حجاب با یک من ارایش در مراسم شب قدر رو گذاشته بودن
ججاب درکشورسربلندمان قانون میباشدوبی حجاب جرم محسوب میشوددراین سرزمین بالای 98و99درصدملت شریف کشورسرافرازمان رای به حکم اسلام داده اندوقانون اساسی کشوربراساس اسلام وقرآن کریم میباشدوتمام افرادازاقلیتهای دینی وکسانی که دین ندارندنیزموظف هستندقوانین کشور رامحترم بشمارندوقانون برای ایجادنظم وامنیت روحی وروانی وجسمی مردم میباشدقابل پذیرش نیست عده ای بخواهندبه قوانین کشورواحکام الهی اعتنا نکنند درحالی که درتمام کشورهای سکولاروبی دین نیزمردم موظف به رعایت قوانین میباشند.
ه گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان نوشت: مجری و تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت که یکی از تجربه‌گران مرگ موقت که در این برنامه از حجاب گفته بود، آن‌قدر مورد حمله مخالفان حجاب قرار گرفت که کارش به عمل مغز کشید!
حجاب امکانی شده برای فشار به کل جامعه
"در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید"
خوب درخصوص حکم بدون شک و تردید و تفسیر به غیر درمورد ربا که گفته جنگ با خدا چه اقدامی کردید؟ با بانکها و نظام ربا خوار برخوردی کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
به نام خدا
حرفی بنویس رضای خدا توش باشه
گرونی باید مهار بشه ولی این توجیه زیر پا گذاشتن حکم خدا و فرهنگ اصیل ایرانی نداره
تورم ۴۰۰درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
جو نده دلال آلمان نشین
پس چرا در مواردی که بیت المال که در میان هستش و در اسلام و سیره معصومین صیانت از ان تاکید شده شما انواع و اقسام مماشات رو لحاظ می کنید. الان فقط حجاب جزدستورات و قوانین الهی شد و بس .#یک سوزن به خودتون بزنید
آقا یان محتر م شما درچه واندی سال جلو دزدی را که نگرفتید هیچ بلکه راههای دزدی های کلان را خوب یاد دادید وخوب پرورش دادید وملت را بیچاره کردید حا لا مانده‌اید که با موهای زنان چه کار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
المان چ خبر؟
از صحبت های ایشان اینطور برداشت میشود که دو نوع بی حجاب داریم
بی حجاب خودی که در مراسمات رسمی و انتخابات شرکت میکند
بی حجاب غیر خودی که باید براش پرونده تشکیل داد و باهاش برخورد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
احسنت گل گفتی
یادمون نرفته که برای دیش های ماهواره ای عملیات کماندویی انجام میدادید. زیاد خودتون رو خسته نکنید . اگر انرژی و البته تخصصی و توانایی علمی همراه با وژدان کاری دارید، به امور اصلی کشور برسید. الباقی خودش درست میشه. هر وقت یه جا داره یه گند اقتصادی بالا میاد (مثل مسئله اخیر خودرو) همه دهن ها ی (احتمالا مستمری بگیر خودرو ساز) بسته هست و برای نشان دادن فعال بودنشان سخن های فرعی به زبان میآورند. و همه ی حرف هاشون رو هم نسبت میدهند به خدا. راستی اون کرونا یاب که با آنتن ویروس کرونا پیدا میکرد و یه بودجه توپل گرفت کجاست؟؟؟؟
متاسفانه عالمان دین بخاطر برخوردهای غیر منطقی و غیر اسلامی برخی تصمیم گیران کشور دیگر مخاطبی ندارند و اکثریت مردم و به خصوص جوانان تحصیلکرده از دین و عالم دینی بیزار شده اند.
بسیار متاسفم
اله اکبررررررررر
اگر با این فرمان پیش برویم باید منتظر ظهور فرم جدید اعتراضات مدنی و تعطیلی دانشگاه ها و مدارس و ... باشیم. این بار دیگر گروه جدیدی که غم نان دارند هم به این اعتراضات می پیوندند. این گروه جدید چیزی برای از دست دادن ندارند. از قدیم چه خوب گفته اند که احترام هر کسی دست خودش هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
دمت گرم کاملا بجا و درست فرمودی
اگه به فکر معاش مردم بودید . و مردم براتون مهم بودن. این وضع پیش نمیومد . باور کن گرونی سوار شده مردم بهش نمرسند . مردم مرده متحرک شدن . فقط حرکت میکنند . روح ندارند . نگران برای آینده از همه نظر . بشینید برای این مردم ی فکری بکنید . هیچی خوب نیست خودتون هم میدونید. کارمند بازنشسته . کشاورز چوب این همه بدبختی رو میخورند
جاهایی که خداوند خواسته قاطعانه برخورد کنیم مشخص است. مثل ربا دزدی و زنا. اولین هدف خدا از توصیه حجاب حفاظت از زن در مقابل هوس مردان هوس ران در زمانی که سبک زندگی بر علیه زنان و قوانین همه ضد زن بود در زمان عرب دوره جاهلی که زن را آدم حساب ننی کردند.
واسه منم حجاب مهم نبود ولی دیگه شد گرونی و اقتصاد یه طرف منی که دخترم دیگه میترسم برم قاتی این دخترا بشم کم کم دارم ایمان میارم به اینکه هرچه فاحشه تر تن نما تر.ربطی هم به قضاوت و این حرفای صدمن یه غاز نداره دیگه حتی میترسم بابامو بفرستم خرید چون دیگه به این دخترا هیچ اعتباری نیست.رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
مومن که نیستی اگر بودی از این لفظ استفاده نمی کردی
حداقل ازاده باش
احکام الهی فقط در حجاب نیست.
قاضی القضات در مورد دزدی و فقط و فساد و اختلاس و دهها جرمی که مملکت رو فلج کرده ، اظهار نظری نکردند؟!!!!!!
از احکام الهی فقط حجابش را یاد گرفتید؟
سایر احکام بر زمین مانده چی؟
آموزش آموزش آموزش مملکت از مدیرتارعیت درتمام زمینه هاتشنه آموزش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست