بازدید 12502
ادامه سیاست سکوت سجادی و تاخت‌وتاز پولادگر

۲۰ فدراسیون بدون رئیس تا پایان امسال! / تنش و بلاتکلیفی ورزش ایران در آستانه المپیک

۱۲ فدراسیون ورزشی اکنون بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شوند و در هشت فدراسیون نیز طی سال جاری دوره رئیس فعلی به پایان می‌رسد. یقینا اینهمه تغییر یکسال مانده به المپیک شوک بدی به ورزش کشور است. حذف استقلال از آسیا را هم به این فهرست بیفزایید...
کد خبر: ۱۱۷۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 09 April 2023

ورزش ایران در آستانه المپیک پاریس با بی‌نظمی و سردرگمی عجیبی مواجه است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ طبق اعتراف مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان، در حال حاضر ۱۲ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند! این در حالی است که در هفته‌های پایانی سال گذشته ، مجامع انتخاباتی ۱۱ فدراسیون برگزار شد وگرنه این تعداد از ۳۰ فدراسیون نیز عبور کرده بود!

این در حالی است که برخی از مجامع برگزار شده توسط سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش، از سوی فدراسیون های جهانی مورد پذیرش و تایید قرار نگرفته است. دو فدراسیون ژیمناستیک و سوارکاری اکنون به همین دلیل، اوضاع آشفته‌ای را تجربه می‌کنند و فاقد رئیس مستقر و قانونی هستند!

وزارت ورزش و جوانان در دوره سیدحمید سجادی در زمینه ارتباط با فدراسیون‌ها هم کارنامه خوب و مطلوبی نداشته است و مدام شاهد تنش و درگیری بین مقامات وزارتخانه با روسای فدراسیون‌های ورزشی هستیم.

۲۰ فدراسیون بدون رئیس تا پایان امسال! / تنش و بلاتکلیفی ورزش ایران در آستانه المپیک

این جبهه گیری در سالی که ورزش ایران به شدت نیازمند تمرکز و اتحاد برای کسب سهمیه های المپیک ۲۰۲۴ است، نقش مانع و بازدارنده را ایفا می‌کند و ورزش ایران را در شرایط بغرنج‌تری برای نتیجه‌گیری در پاریس قرار می‌دهد و احتمالا با برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی نظیر کشتی قبل از المپیک، اوج هم خواهد گرفت.

متاسفانه عدم جدیت و اقتدار نزد وزیر فعلی ورزش و بی‌توجهی او به اخبار مهم حوزه مسوولیت که با پاسخ نمی‌دانم به خبرنگاران، بارها نمود یافته است، باعث شده که هرج و مرج در گلوگاه‌های ورزش تشدید شود که نمونه آن سکوت عجیب در ماجرای حذف باشگاه استقلال از فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا است. سجادی که در دوره او صدها میلیارد تومان پول فروش سهام سرخابی‌ها به حساب استقلال و پرسپولیس واریز شده، هنوز پاسخی برای عملکرد مدیران منصوب خود به خصوص در باشگاه آبی و حیف و میل بیت‌المال ارایه نداده است.

سقوط هلی کوپتر حامل سجادی و مصدومیت شدید او که با خوش شانسی از مرگ فرار کرد، باعث شد که روزهای طلایی پایان سال نیز از دست برود و صدای فدراسیون‌ها در مسائل بودجه‌ای به آسمان برسد. بسیاری از مدیران رده بالا معتقدند که سجادی در جذب منابع نیز ضعیف عمل کرده است و برش و توانایی لازم برای استیفای حق ورزشکاران و تیم‌های ملی از مجلس و سازمان برنامه و بودجه را نداشته است.

فرهادیان مدیری که همراه پولادگر وارد ورزش شد و از تکواندو به وزارت ورزش گام گذاشت، وعده داده است که به محض اینکه روال قانونی انتخابات فدراسیون های مذکور طی شود، مجامع این فدراسیون‌ها را برگزار خواهیم کرد؛ اما وزارت ورزش که به نظر می‌رسد بیشتر به دست پولادگر اداره می‌شود تا شخص سجادی، حالا باید در اندیشه برگزاری صحیح و قانونی انتخابات بدون دخالت و مهندسی نتایج باشد.

در حال حاضر که کمیته بین‌المللی المپیک با بیانیه تند اخیر خود ثابت کرده که مترصد بهانه و فرصت برای محرومیت و یا حتی تعلیق ورزش ایران یا حداقل محدودیت برخی رشته‌های ورزشی کشورمان است، تلطیف روابط با روسای داخلی بر دیپلماسی خارجی اولویت دارد و توقع می‌رود پولادگر و مدیران همراهش دست از ایجاد اختلاف با فدراسیون‌هایی چون تکواندو، کشتی، سوارکاری و چندین رئیس قانونی دیگر بکشند.

کافی است نگاهی به مصاحبه‌های متعدد و درگیری‌های رسانه‌ای هادی ساعی و علیرضا دبیر دو قهرمان سابق المپیک که اکنون ریاست دو فدراسیون مدال‌آور ایران را برعهده دارند، مرور کنیم تا متوجه وخامت روابط بین مدیران ورزش کشور بشویم. شاید سجادی که خود از خلقیات آرامی برخوردار است، نتوانسته زیرمجموعه خود را توجیه و به سمت آرامش هدایت کند.

۲۰ فدراسیون بدون رئیس تا پایان امسال! / تنش و بلاتکلیفی ورزش ایران در آستانه المپیک

 

کدام فدراسیون‌ها رئیس ندارند؟

آرش فرهادیان، با اشاره به این که در حال حاضر ۱۲ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند، اظهار کرد: فدراسیون‌هایی همچون بوکس، آمادگی جسمانی، فدراسیون روستایی و بازی بومی-محلی، ورزش کارگری، ورزش همگانی، ساحلی دریایی، بادبانی، سوارکاری و... در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند و به محض اینکه روال قانونی انتخابات این فدراسیون‌ها طی شود، مجمع انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۸ فدراسیون دیگر نیز دوره ریاست آنها امسال به پایان می‌رسد که در مجموع ۲۰ فدراسیون تا پایان سال خواهیم داشت که مجامع انتخاباتی آنها باید برگزار شود.

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونهای ورزشی در پایان از تعیین سرپرست برای فدراسیون ۳ گانه طی چند روز آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این فدراسیون چند گزینه به عنوان سرپرست مطرح است که طی چند روز آینده سرپرست این فدراسیون از سوی وزیر ورزش و جوانان معرفی و اعلام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
با وجود جناب آقای سجادی در راس امور همین هم عالیه. همین که ایشون همه را کلا نابود نکرده عالیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اگر مثل علیرصا دبیر که در جلسه کاری ادای نماز

خواندن را در می آورد ، همان بهتر که اصلا نباشند

حداقل گناهش و بد آموزشی اش خیلی کمتر است
خنده داره
مگه بقیه وزارتخنه ها سر و سامان دارند که فقط وزارت ورزش مشکل دارد!!!!!
وزارت اقتصاد تعطیله و تورم بیداد می کنه
وزارت صنعت
و.................
يك سياست در دفتر آقاي پولادگر رواج يافته كه يك كارمند كار نابلد وزرات ورزش حتما بايد سرپرست رياست فدراسيون شود آقاي پولادگر هم تبديل به ماشين امضا چند نفر در وزارتخانه و دفترشان شده اند متاسفانه ،
خدا عاقبت ورزش ايران را به خير كند
خوب معلومه رئیس نداره، فک کن فدراسیون روستایی و بازی بومی و محلی و ورزش کارگری،،،، از اسمشون معلومه پست های چربی نیستن و کسی ریسک نمیکنه بپذیره
وزیر ورزش دولت به اصطلاح انقلابی و ضد فساد به چه دلیل علی رغم اینکه تخلف و سوء استفاده مدیرعامل استقلال جلوی چشم دهها میلیون نفر ثابت شد، همچنان از او دفاع میکند و او را ابقا میکند؟
کدام وزارتخانه آرام و بدون تنش هست ؟!
سلام در هر وزارتخانه ای را که باز کنی افتضاح از سر ورویش میباره وقتی بجای استفاده از نیروهای کاردان و باتجربه فقط بدنبال مسئول کردن هم فکران و هم باندان خودشان هستند نتیجه می‌شود این اوضاع در هم برهم امروز کشور
فدراسیون جودو که محل تاخت و تاز میراسماعیلی شده است
ببین وزارت چقدر درامد شیرین داره که با این همه نقد و انتقاد بازم قصد ترکش رو کسی نداره
آقای سجادی با انتخاب میراسماعیلی ریس فدراسیون جودو این ورزش نابود کرد
خدا به داد این ورزش برسد
آقای سجادی استعفا
یکی از تعویضیها خود ایشون است بخاطر شرایط جسمی ؟
شک نکنید ؟؟..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار