بازدید 11885
۹
فدراسیون در آستین مار پرورش می‌دهد؟

خط‌دهی یک مدیر فوتبالی به وزیر برای خلع ید فوتبال!

این ادبیات تند و تیز علیه محبوب‌ترین رشته ورزشی مردم و فدراسیون فوتبال و خط دادن صریح به وزیر ورزش برای تحریم فوتبال کشور، آنهم از سوی کسی که مدعی است ۲۵سال در فوتبال فعالیت داشته، عجیب است و جای تامل دارد. کسی که از فوتبال ارتزاق می‌کند اما علیه آن نسخه می‌پیچد!
کد خبر: ۱۱۷۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰ 08 April 2023

یک مناظره زنده تلویزیونی در شبکه ورزش سیما بین دو مدیر فعال و قدیمی فوتبال، به موضع‌گیری هردو طرف شرکت کننده علیه منافع فدراسیون فوتبال منتهی شد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ بامداد امروز شنبه حبیب‌الله شیرازی رئیس درآستانه عزل هیات فوتبال تهران مقابل حسین خبیری عضو هیات مدیره پرسپولیس و مدیر فوتبال شمال‌شرق تهران قرار گرفت تا از کارنامه خود مقابل انتقادها دفاع کند.

در اواسط این جدل کلامی بین طرفین، حسین خبیری که خود را کارمند و کارشناس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران معرفی کرد، و همچنین در یکی از مناطق فوتبال تهران نیز حکم ریاست دارد، خطاب به وزیر ورزش گفت: من از آقای دکتر سجادی که خودش ورزشکار بوده و انسان واقعا محجوبی است تقاضا دارم حالا که آقایان حق رای را از مدیرکل ورزش استان‌ها در مجامع استانی فوتبال گرفته‌اند، به آقای تاج بگوید دیگر با فوتبال کاری ندارد و به همه روسای ورزش استان‌ها دستور بدهد که کلیه امکانات شامل زمین چمن و خدمات اداری و غیره را از هیات‌های فوتبال سراسر کشور سلب کند!! مگر آقایان نمی‌گویند فوتبال مستقل است؟ خودشان بروند این امکانات را تامین کنند!

خط‌دهی یک مدیر فوتبالی به وزیر برای خلع ید فوتبال!

این ادبیات تند و تیز علیه محبوب‌ترین رشته ورزشی مردم و فدراسیون فوتبال و خط دادن صریح به وزیر ورزش برای تحریم فوتبال کشور، آنهم از سوی کسی که مدعی است ۲۵سال در فوتبال فعالیت داشته و همه او را می‌شناسند، عجیب و جای تامل دارد.

اینکه چنین مدیرانی چگونه در سطح مدیریت فوتبال حضور دارند و از آن ارتزاق می‌کنند اما خواهان تحریم فوتبال از سوی دولت می‌شوند! خطر ارتقای افرادی چون خبیری در فوتبال با این ذهنیات، بیش از مهره‌هایی است که از درون به فیفا و ای‌اف‌سی خوراک می‌دهند تا فوتبال ایران را تعلیق کنند.

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا صراحتا و بارها خواستار حذف وزیر ورزش به عنوان یک عنصر دولتی از مجمع فدراسیون فوتبال کشورها شده است و در ایران نیز با وجود اصرار فراوان در دوره سلطانی فر وزیر پیشین ورزش و جوانان، اساسنامه با حذف جایگاه وزیر در مجمع اصلاح شد.

حالا وقتی وزیر ورزش در ساختار تصميم گيری فوتبال کشور هیچ حق رایی ندارد، چگونه مدیران منصوب او بتوانند در چرخه تصميم سازی برای فوتبال دخالت کنند؟ چنین پیشنهاد عجیبی ناشی از عدم اطلاع قشر مدیران ورزش از وظایف دولت برای حمایت و پشتیبانی از نهادهای عمومی غیردولتی است که در واقع غیرمستقیم حمایت از فعالیت های مردم در هر حوزه‌ای محسوب می‌شود. 

هیات های فوتبال امکانات دولتی را برای ورزش و تندرستی و نشاط ، در اختیار جامعه قرار می‌دهند و اگر دولت سالن‌ها و زمین‌های ورزشی را برای استفاده مردم و جوانان در اختیار هیات‌های ورزشی قرار ندهد، چرا از محل بیت الملل چنین فضاهایی را احداث می‌کند.

تفکر جنگ و دعوا و اختلاف ، متاسفانه ورزش و فوتبال کشور را امروز به اینجا رسانده که یک مدیر به اصطلاح باتجربه هم نسخه برخورد و گروکشی برای اهالی آن می‌پیچد و با همین افکار هم در انتخابات قبلی ریاست هیات فوتبال شرکت کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
سیستم فاسد
بیکاز مشکل ما الان فوتباله؟
بعد از مناظره فتح الله زاده و قربانزاده و همین مناظره شیرازی و خبری . مردم تازه فهمیده اند چرا afc اصرار بر تغییر ساختار دارد . اینها اصلا مدیر نیستند . سواد که هیچ کاملا بی سواد حتی از عوام سطحی پایین تر . اینها دلال هستند . باید ورزش کشورها رو از اینها شست و پاکیزه کرد . تا همین الان هم که سرپا موندیم فقط و فقط به خاطر استعداد ورزشکاران هست . مدیریت در سطح یک دلالی و کار چاق کنی بوده و اینها حتی به درد پیک موتوری هم نمی‌خورند چه رسد مدیریت. امیدواریم دولت در یک حرکت شجاعانه و با برنامه سریعا اینها را از بدنه ورزش کشور به گونه ای بشوید که هیچگاه نتوانند باز گردند
همچین بی راهم نگفته
این همه پول به بازکن میدن خوب بیان پول به اجاره اماکن ورزشی هم بدن شاید اینطوری بیت المال از فوتبال رخت بست و به جیب مستمندان واریز شد
حرفش کاملاً درسته. موقع پول خرج کردن مستقل هستند، موقع پول گرفتن و چاپیدن بیت المال، فقیر و ندار! حالا که قراره فوتبال مستقل باشه، پس هزینه هاش هم گردن خودش. به جز در حد وظایف دولت برای ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی برای کمک به پرورش نسل جوان کشور، دیگه از بیت المال هزینه نکنید. مگر اینها ادعای حرفه ای بودن ندارند؟ خوب هزینه هاشون رو هم خودشون تامین کنند.
جمع کنید تمام کاسه کوزه این فوتبالی ها رو .
فوتبال منحل
چیزی که نویسنده این متن نمیخواهد بفهمد این است: چرا امکانات عمومی مردم باید در اختیار یک نهاد فراماسونری، آنهم خارجی، به عنوان فیفا باشد؟
چه معنی دارد که امکانات دولتی ما در اختیار کسانی باشد که صرفا به فیفا پاسخگو هستند، نهادی که صددرجه از سیستم داخلی ما فاسدتر است؟ چندی بعد اینها میخواهند دولتها را نیز تعیین کنند. بلایی که فیفا سر برزیل آورد خیلی تاریخی نشده، کمی دقت و توجه نیاز دارد. در جام جهانیی که در برزیل برگزار میشد، برزیل مقابل آلمان تحقیر شد و سالهای برگزاری جام جهانی و المپیک به جای فخر برزیل منجر به بدبختی و از هم گسستگی شد و تازه مردم برزیل فهمیده اند ماجرا چه بوده.
درحال حاضر که در فوتبال بیشتر از وزارت آموزش و پرورش بودجه صرف میشه. یکعده الکی مخصوصا مربی ها و بازیکنهای خارجی پول میگیرن و نتیجه هیچی . تاسفبار و خجالت آوره.
با توجه به عملکرد فدراسیون فوتبال تحت مدیریت مهدی تاج علیرغم حمایت کامل و گسترده کل مسئولان از فدراسین ایشان ، بی شگ آقای مهدی تاج ضعیف ترین و نامطلوب ترین راندمان کاری داشته است و پس از عدم توفیق در جام جهانی و قرارداد مفتضحانه با ویلتموس و حفظ مجدانه کیروش با عملکرد بسیار ضعیف و نیز عدم توفیقات گسترده در تعاملات و مسابقات ورزشی انتظارجمعی این بود که بحرمت فوتبال آقای تاچ خود شخصا استعفا دهد ولی متأسفانه ایشان برخلاف انتظار معمول از افراد ناموفق، نه تنها استعفا نداده بلکه همان تیم گاری خود را با همان مربی ناموفق همچنان در فدراسیون حفظ کرد و حال در موارد بسیار زیادی عدم توفیق فدراسیون فوتبال را شاهد هستیم و خصوصآ اخراج استقلال از مسابقات آسیایی ،
بهترین خدمت به فوتبال کشور اخراج یا استفای مهدی تاج از فدراسیون فوتبال است.البته اگر به فوتبال کشور احترامی داشته باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل