بازدید 3160

جهش قیمت نفت درپی سورپرایز اوپک پلاس!

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت و تحت تاثیر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش هدف تولید و کاهش ذخایر آمریکا، سومین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ 07 April 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۸۵ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، با ۹ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۸۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بسته شد. به دلیل تعطیلات رسمی، روز جمعه معاملاتی در بازار آمریکا وجود ندارد.

هر دو شاخص پس از اینکه اوپک و متحدانش روز یکشنبه با اعلام کاهش تولید جدید، بازار را غافلگیر کردند، بیش از ۶ درصد افزایش پیدا کردند.

عامل دیگری که از قیمت ها پشتیبانی کرد، کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی بود. ذخایر بنزین و سوخت های دیگر هم کاهش پیدا کرد که به رشد تقاضا اشاره داشت.

شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته جاری شمار دکل های حفاری نفت را برای دومین هفته متوالی کاهش دادند. گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد شمار دکل های حفاری نفت امریکا با دو حلقه کاهش، به ۵۹۰ حلقه رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، عاملی که رشد قیمت ها را محدود نگه داشت، گزارش بازار کار آمریکا بود که نشان داد رشد اقتصادی کند شده است. آماری که پیش از آن منتشر شده بود، رشد آهسته تر از حد انتظار بخش خدمات این کشور را نشان داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی