بازدید 2166
۱

بایدن هفته آینده به ایرلند و انگلیس می رود

 کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته آینده به ایرلند و انگلیس سفر می کند.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 06 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد بایدن ابتدا به بلفاست در ایرلند شمالی سفر خواهد کرد تا سالروز توافق بلفاست را که ۲۵ سال پیش امضا شده است، گرامی داشته و حمایت آمریکا از اقتصاد ایرلند شمالی را اعلام خواهد کرد.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، این سفر از ۱۱ تا ۱۴ آوریل بطول خواهد انجامید. بایدن در ایرلند نیز در خصوص چالش های مشترک جهانی گفتگو خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد که بایدن همچنین با مقامات ایرلند دیدارهای مختلفی برگزار خواهد کرد تا روابط دیرینه میان آمریکا و ایرلند را گرامی بدارد.

در اواخر فوریه، انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد اختلاف شدید خود بر سر قوانین تجاری برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) برای ایرلند شمالی به توافق رسیدند.

این توافق تضمین می‌کند هیچ بازرسی جدیدی بر روی کالاهایی که از مرز زمینی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند که بخشی از اتحادیه اروپا است، وجود نخواهد داشت.

این توافق تنش بین لندن و واشنگتن را کاهش داد. دولت بایدن نسبت به ادامه موفقیت پیمان بلفاست (جمعه نیک) ابراز نگرانی کرده بود که به بیشتر خشونت ها در ایرلند شمالی که از اواخر دهه ۱۹۶۰ حاکم بود، پایان داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پوشک خوب ببنده که نشتی نده !!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی