بازدید 1875

کره‌شمالی آمریکا و کره‌جنوبی را به تشدید تنش متهم کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز پنجشنبه در گزارشی آمریکا و کره جنوبی را به تشدید تنش‌ها تا آستانه جنگ هسته‌ای متهم کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶ 06 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، «چوی جو هیون» تحلیلگر امنیت بین الملل کره شمالی در مقاله‌ای در خبرگزاری رسمی این کشور، آمریکا و کره جنوبی را به تشدید تنش‌ها تا آستانه جنگ هسته‌ای متهم کرد.

این کارشناس کره شمالی در این مقاله نوشت: پیونگ یانگ متعهد است که به این اقدامات آمریکا و کره جنوبی با گام‌های نظامی تهاجمی پاسخ دهد.

در ادامه این مقاله آمده است که هیستری رویارویی نظامی بی پروای آمریکا و سرسپردگانش علیه کره شمالی، وضعیت شبه جزیره کره را به یک فاجعه غیرقابل برگشت تا آستانه جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد.

جو هیون افزوده است: اکنون کل جامعه بین المللی امیدوار است که ابرهای سیاه جنگ هسته‌ای بر فراز شبه جزیره کره هرچه زودتر کنار رود.

این تحلیلگر در ادامه با اشاره به اینکه مشارکت ناو هواپیمابر آمریکا در این رزمایش مشترک به منظور تنش آفرینی است، گفت: آمریکا ذات واقعی خود را آشکار کرده است.

تحلیلگر کره شمالی افزود: بازدارندگی جنگی ما کماکان با اقدامات تهاجمی، مسئولیت‌پذیری و اعتماد به ماموریت حیاتی خود را نشان خواهد داد.

وزارت دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه از برگزاری رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی با حضور دستکم یک بمب افکن B-۵۲H جهت تقویت عملیات بازدارندگی در بحبوبه افزایش تهدیدهای کره شمالی خبر داد.

نیروی هوایی کره جنوبی از جنگنده های رادارگریز اف-۳۵ ای و آمریکا نیز جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵ بی در این رزمایش استفاده کرد. این رزمایش با تمرکز بر تمرین روندهای حمایتی بمب افکن‌های استراتژیک در مقابل تهدیدهای هوایی دشمن و تقویت ظرفیت‌های عملیاتی مشترک نیروهای متحد انجام شد.

در ماه های اخیر آمریکا در واکنش به اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ تجهیزات نظامی حرفه‌ای از جمله ناو هواپیمابر هسته‌ای به کره جنوبی فرستاده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر