بازدید 8756
رئیس کل بانک مرکزی:

قطعا تورم به سطوح پایین تری هدایت می‌شود / ثبات در بازار ارز با دستور امکان پذیر نیست/ می‌توانیم به چرخه معیوب افزایش نرخ ارز و تورم پایان دهیم

سیاست خارجی مناسب به کارآمدی سیاست‌های اتخاذ شده در بازار ارز و پول و بهبود انتظارات تورمی کمک می‌کند و نمی‌توان این امر را نادیده گرفت؛ ضمن اینکه در مهار تورم نیز به سیاست پولی و مالی مناسب نیاز داریم و در این باره ضروری است، تأمین مالی دولت غیرتورمی باشد.  
کد خبر: ۱۱۷۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 05 April 2023

قطعا تورم به سطوح پایین تری هدایت می‌شود/ ثبات در بازار ارز با دستور امکان پذیر نیست/ می‌توانیم به چرخه معیوب افزایش نرخ ارز و تورم خاتمه دهیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس‌کل بانک مرکزی، با تاکید بر اینکه برنامه‌های مربوط به «مهار تورم و رشد تولید» با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط در دولت طراحی شده است، گفت: با برنامه‌ریزی منظمی که وجود دارد، قطعا تورم در سال جاری به سطوح پایین تری هدایت می شود و رونق در بخش‌های تولیدی هم محقق خواهد شد.


محمدرضا فرزین با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان «سال مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: تحقق هدف مهار تورم در گرو کنترل نقدینگی، مهار افزایش هزینه‌های دولت و در پیش گرفتن سیاست‌های مالی و خارجی مناسب است.

وی با بیان اینکه در زمینه تورم، نقش اصلی را بانک مرکزی عهده دار است، تاکید کرد: سال هاست تورم به موضوعی مزمن در اقتصاد ایران بدل شده است و تمام حاکمیت باید برای مهار آن کمک کنند. البته درباره نقدینگی هم معتقدیم که باید این شاخص هدفمند به سمت بازارهای مولد هدایت و آثار آن در مهار تورم و تحقق رشد تولید مشاهده شود. 

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به دیدار شب گذشته مسئولان نظام با مقام معظم رهبری و تاکید معظم له نسبت به سیاست خارجی گفت: معتقدم سیاست خارجی مناسب به کارآمدی سیاست‌های اتخاذ شده در بازار ارز و پول و بهبود انتظارات تورمی کمک می کند و نمی‌توان این امر را نادیده گرفت؛ ضمن اینکه در مهار تورم نیز به سیاست پولی و مالی مناسب نیاز داریم و در این باره ضروری است تأمین مالی دولت غیرتورمی باشد. 

فرزین در ادامه با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام بانکی تصریح کرد: عدم کفایت سرمایه، ناترازی ناشی از اضافه برداشت، مشکلات سهامداری و مدیریتی، از جمله مشکلاتی است که عمده بانک‌ها سال هاست با آن مواجه هستند و باید در فرآیند اصلاح نظام بانکی، حساسیت و دقت و صراحت در برخورد را در دستور کار قرار داد تا کنترل نقدینگی و مهار تورم نیز به دست بیاید؛ بنابراین، به طور جدی باید به مسائل بانک ها ورود کنیم و نظارت و مقررات گذاری لازم را داشته باشیم.

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به راه‌انداری مرکز مبادله ارز و طلای ایران و نقش آفرینی این مرکز در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت:‌ این مرکز قطعا در ثبات اقتصادی و عمق بخشی به بازار ارز کشور، نقش بی بدیلی دارد و در آینده و با عبور از شرایط تحریم، ارتباطات در درون منطقه و در سطح بین الملل نیز افزایش می یابد و کارکرد مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز توسعه می یابد؛ هر چند این مرکز در شرایط تحریم نیز می‌تواند با استفاده از ابزارهای ارزی روز موجود در دنیا به ایجاد ثبات در بازار ارز کمک کند.

وی با بیان اینکه ثبات در بازار ارز با دستور امکان پذیر نیست، تصریح کرد: در این باره باید از ابزارهای مختلف استفاده کرد. بازار مبادله ارز و طلای ایران نیز با همین هدف راه اندازی شد و با سیاست های تثبیتی که مدنظر داریم، قطعا می‌توانیم با استفاده از آن به چرخه معیوب افزایش نرخ ارز، نرخ تورم و ... پایان دهیم.

فرزین با تاکید بر نقش همکاری بانک مرکزی با سایر سازمان‌ها گفت: بانک مرکزی، یکی از مهم‌ترین نهاد‌های اقتصادی در هر کشوری است و حتی در سیاست‌های مالی اثرگذار است و تصمیمات و سیاست‌های این بانک می‌تواند اثرات روزانه بر سایر بازار‌ها داشته باشد؛ لذا تصمیم گیری در بانک مرکزی امری سخت و حیاتی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵۲
قطعاً همينطوره كه شما مي فرماييد ! . مثل قيمت خودرو و ارز و سكه و ...
یه مشت جملات بیخودی و الکی دارن هرکی رییس کل بانک مرکزی میشه بهش میدن که ماهی یه بار اونا رو تکرار کنه.
همین امروز خودرو ۳۰ درصد گرون شد....چی میگی اقا؟؟؟؟ مگه تو ایران نیستی؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
به نظر من برای فرار از واقعیات و مشکلات تورمی به مقوله حجاب بپردازید و بشدت حول خوش حجاب خانم مانور دهید آخه این موضوع بحث روز است و مردم را مشغول می کنه
حاجی حرف کمتر، عمل و نتیجه مهم
سیبیلت منو کشته !
قطعا تورم را به سطوح بالاتری هدایت خواهید کرد
فرزین !
تو از همتی بدتر
همتی از تو بدتر
صالح آبادی از هر دوی شما بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
همه از همه بدتر
تو لطف کن سیبیل ات رو بزن ما راضی به زحمت شما نیستیم که تورم رو هدایت کنی به سطوح پائین تر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
هنوز ادبیات درست صحبت کردن رو بلد نیستی. به سبیل چکارداری؟ ایرادی هست درست مطرح کن
«قطعا تورم در سال جاری به سطوح پایین تری هدایت می شود.»

قطعنِ قطعن؟
اگه سیاست خارجی کشور اصلاح بشه خیلی از مشکلات اقتصادی حل میشه، تازه دوستان کم کم یه اشاراتی دارن به لزوم اتخاذ "سیاست خارجی مناسب" می کنن. حالا می بینن هزینه سیاست گذاری "نامناسب" خارجی کشور چقدر زیاده که از بهبود رابطه با عربستان و کشورهای عربی اطراف و دو سه هزارتومان کاهش نرخ ارز خوشحالی به هفت آسمان رسیده...
"می‌توانیم به چرخه معیوب افزایش نرخ ارز و تورم خاتمه دهیم "......اما نمیخواهیم!!
این آقای سیبیلو هر چی بگه حتما میشه!
می‌توانیم به چرخه معیوب افزایش نرخ ارز و تورم خاتمه دهیم !!!!!
خوب خاتمه بدهید اگر واقعا میتوانید منتظر چی هستید؟!
آهای ای بیماردلان!

رئیس کل بانک مرکزی با لفظ مبارک فرمود که قطعاً تورم کاهش خواهد یافت.
امکان ندارد شما موفق شوید، یکی دو ماه پیش به ارز دستور دادید پایین باید، در چند شبکه تلویزیونی با اخم و خشونت، چه شد؟!
گوش ما از حرف پر است عمل کنید . قبل از تحویل مسئولیت به هرشخصی برنامه ها و هدفها ثبت شود و در پایان مسئولیت در صورت نرسیدن به این اهداف مجازات شوند تا هر فرد بیسواد و نالایقی جرات تحویل مدیریت کشور را نداشته باشد.
جناب فرزین اگه واقعا می توانید به چرخه معیوب نرخ ارز و افزایش تورم خاتمه دهید پس چرا در عمل عاجزید. این کوتاهی شما کمر بسیاری از خانواده ها را در هم شکسته
حتما با افزایش قیمت. مرد حسابی وقتی خود دولت کالاهایی مثل خودرو و حامل‌های انرژی و آب و خدماتشو گران می کنه، چطور تورم کنترل بشه. مزاح می فرمایید.
دروغ هم مثل بی حجابی حرام است.
قربانزاده عین بچه هاست ، یا قهر میکنه و دولت بهار هنوزم تیتر فرارش رو داره ، یا جهت تلافی و کینه جوییی نیرو میفرسته برای حسابرسی استقلال اونم فردای جدال با فتح الله زاده ، مرد بزرگ شو تو همونی هستی که بخاطر ترس از آزمون وکالت و سواد کمت ، دنبال قانون پروانه وکالت بدون آزمون بودی
بانک مرکزی سر در گم
بانک مرکزی بدون استراتژی
بانک مرکزی بلاتکلیف
اقای فرزین همچنانکه با نامگذاری سال ها با نامهای مختلف نه پیشرفت، تولید، فن آوری و رفاه بوجود آمد و فقر اختلاس و رانت بیشتر گسترش یافت با انشاالله و ماشاالله نیز تورم کمتر و تولید بیشتر نخواهد شد، فقط یک نکته را که خیلی کمرنگ بیان نمودی و معنی آن تعامل با دنیا است میتواند تمام مشکلات را حل کند.
وقتی اقتصاد فرهنگ ورزش هنر آموزش پرورش پوشش مردم و تمام مسایل از دریچه سیاست منفعل دیده میشود هیچگاه گشایشی بوجود نخواهد امد و شما که اقتصاد دان هستی این مطالب را بهتر از هر کسی میدانی ولی شهوت قدرت چیزی نیست که بتوان از آن گذشت .
آقای فرزین کاشکی میدانستی این شهوت قدرت شما چه هزینه ای برای مردم دارد ، ا
گر دین نداری حداقل آزاده باش و حقیقت را بگو و اگر میتوانی عمل و در غیر اینصورت استعفا بده و در این خیانت شریک جرم نباش
استاد اول به سطوح پایین تری برسون بعد بیا هارت و پورت کن
باشه!!بهره ی کافی بردم،تا سخنرانی هفته ی بعدتان،خدانگهدار!!
خواهدشد
خواهیم کرد
تحقق می یابد
میشود
میتوانیم
بزودی
انشالله
در اینده نزدیک
متعاقبا
شش هفت ساله تمام روسای بانک مرکزی همینو میگن
هر روز بدتر از دیروز
فقط گفتار درمانی
اینا حرف نزنن بهتر نیست؟؟
پهلوانان لاف زن قبلی که کاری نکردند جز لاف زنی. چرا تو کار آنها را تکرار نکنی؟ پس تو هم لافت رو بزن رییس جان.
شما مدیر نیستید!
از ابتدا باید ارز از امور داخله و تأثیر در زندگی مردم کنار گذاشته میشد و تنها در امور بیرون مرزی مورد استفاده و مدیریت واقع میشد.
برای چگونگی استفاده از ارز در خارج از کشور و تبدیل دلار به ارزهای دیگر و در نهایت به ریال راه کارهایی وجود دارد که شما از درک آنها ناتوان هستید.
بله تورم بلاخره یک جایی بدون فکر و بدون دخالت اقتصاد دانهای دولت سیزدهم یک زمانی توقف میکند چون خود توروم از مردم شرمنده میشود و بالا نمیرود مسوولین که شرمنده نمیشوند ولی ....
به امید خدا همانطور که در ساخت بمب و موشک مهندسی معکوس داشتیم و موفق هم شدیم در امور بانکی و اقتصادی هم مهندسی معکوس بزنیم
جوجه رو آخر پاییز می شمارند
ما رییس بانک مرکزی زیاد دیدیم
همه شوند مدعی بودند
همه شوند هم کار نابلد
"می توانیم به چرخه .... پایان دهیم". چرا پایان نمی دهید؟ هیچ چیز از دستتون بر نمیاد و دو تا سه سال آینده، اقتصاد متلاشی شده کشور را متلاشی می کند. ما نیاز به هیچ دشمن خیالی نداریم. ضعف شدید مدیریت، بیسوادی، رانت، هر کی هر کی، ... کشور را متلاشی می کند.
فرزین اگه برای هر حرف و قولش یه تار سیبیل گرو بذاره، به زودی چشممون به جمال بدون سیبیل اش روشن میشه
جناب لطفا شروع كن به كاهش اين دو عامل
شما اینکاره نیستید و تورم افزایشی خواهد بود.
وقتی برای حل مشکلات صندوق ها و نهادها و بنگاه ها و بانک ها و تسهیلات تکلیفی دستورات مبنی بر اختصاص اعتبار صادر می شود که هیچگاه بازگردانده نمی شود و نقدینگی را افزایش می دهد دیگر نباید توقع داشته باشید که بتوانید تورم را با دستور و بگیر و ببند کنترل کنید

ایجاد اعتبار و نقدینگی حساب و کتاب دارد و باید بر اساس درصدی از تولید محصولاتی باشد که حالت ماندگاری بالایی داشته باشد (از قبیل تولیدات محصولاتی که در آنها آلومینیوم و مس و طلا و نقره و دیگر محصولات که مواد باارزش و بازیافتی بکار رفته است)
مسوول اصلی بی ارزش شدن پول ملی خود شما و دولت رییسی است.
وعده دروغین دلار ۵۰۰۰تومانی شما که به ۱۲ برابر آن بمردم تحویل دادید لکه ننگ کارنامه شماست.
بانک مرکزی خود ضرب سکه میکند و حباب سکه بصورت عمد توسط خود بانک مرکزی ایجاد و تاکنون ادامه دارد. تزریق قطره ای سکه و عدم توزیع حتی حواله مدت دار آن نشان از دست شما در ایجاد گرانی سکه است
ملاک کنترل ارز ، کف بازار است ، وقتی مردم فقط با ارایه کارت شناسلیی قدرت خرید ارز و سکه باندازه کافی با قیمت های دستوری شما را داشته باشند، کارایی شما قابل سنجش است.
افتضاح شما از یاد مردم فراموش نمیشود.
مسئولان وعده می دهند و مردم بدبخت تر می شوند. خط مردم از مسئولان جدا شده. اینو وقتی می فهمید که خیلی دیره.
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست جناب
وجود امثال شما بیانگر این واقعیت هست که حالا حالا ها گیر تورم هستیم.
زیاد میشه که کم نمیشه
سلام آقای فرزین چرا رک وپوست کنده از اجرای برجام و اف ای تی اف و رونق تجارت خارجی که شاه بیت امکان رونق اقتصادی داخلی است صحبت نمی کنید و می فرمایید سیاست خارجی متناسب تا تحریم ها رفع نشود که کلید آن برجام و اف ای تی اف است و تا منابع مالی بدون درد سر به کشور باز نگردد و تا سرمایه گذاری هنگفت خارجی انجام نشود و تا اقتصاد به معنی کامل شکو فا نشود نه می‌توان تورم را کنترل کرد و نه می‌توان از سد رکود گذشت
البته که نباید از فشل بودن تیم اقتصادی دولت هم بسادگی گذشت چرا که آین تیم عرضه به سرانجام رساندن این بار عظیم به مقصد را ندارد
عمل کن حرف نزن دیگه این حرفها برای مردم تکراری است تازه هنوز هم نفهمیدهایی که از توانت شما به خاطر شرایط دیگر اقتصادی خارج است ول$ نمی فهمی تا دوباره شما را هم تغیر بدهند
تو از یک کار کوچک که حباب سکه است نمی توانید کاری بکنید در صورتیکه خیلی ساده می‌شد این حباب را ترکاند
چطوری اینطوری که بهت میگن عمل کن طلا گرمی را از بازار بخر تبدیل به سکه کن وانرا دوباره به بازار با قیمت کمتر برگرداند در تعداد بی نهایت نا حباب از بین بره اگر بانک مرکزی طلا را باقیمت آزاد از بازار آزاد بخر$د می توانید سکهاییرا بیست پنج میلیون به مردم فروخت واینطوری حباب سکه را از بین خواهی برد.
باز موضوع انشا سال شروع شد. حرفهای تکراری تورم بهتراست تا تولید ؟ مقام بهتر است یا ثروت؟ علم بهتراست یا دولت؟
شهدا توصیه ای برای گماردن مسئولین بی کفایت نداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کل کابینه ناکارامد و غیر متخصصه که نمونه بارز ان رییس سازمان برنامه وبودجه و وزیر اقتصاد می باشند .
۸۵ میلیون ایرانی گروگان گروه دلواپس و کاسب تحریمند و حکمرانان فقط نظاره گر ند
خجالت نمیکشین واقعا
لفاظی رو کنار بگذارید چون:
دو صد گفته چون نیم کردار نیست ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار