بازدید 2323

پرونده استقلال به کمیسیون اصل ۹۰ می‌رود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی، رئیس فدراسیون، وزیر ورزش و مدیرعامل باشگاه برای ادای توضیحات به کمیسیون دعوت خواهند شد. پس از جمع بندی موضوع در این کمیسیون، در صورتی که جرمی اتفاق افتاده باشد، تشکیل پرونده خواهد شد و این پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌رود.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 05 April 2023

به گزارش تابناک، پرداخت نشدن بدهی باشگاه استقلال به آندره‌آ استراماچونی شرایط دشواری برای استقلال ایحاد کرده و این باشگاه به دلیل واریز نکردن پول به حساب سرمربی ایتالیایی اسبق خود تا تاریخ ۱۱ فروردین، فرصت کسب مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده است.


احمد راستینه، رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با همشهری آنلاین نکاتی را درمورد این موضوع بیان کرد که مشروح این مصاحبه را در ذیل می‌خوانید:


عامل این اتفاق و حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر پرداخت نشدن طلب استراماچونی چه می‌دانید؟


باید مدیران باشگاه، رئیس فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در این مورد پاسخگو باشند. سال گذشته هم این بی‌تدبیری‌ها سبب حذف استقلال از لیگ قهرمانان شد. امسال هم با توجه به اینکه رئیس سازمان خصوصی‌سازی رسما نکاتی را اعلام کرده باشگاه باید توضیح بدهد چگونه ممکن است که نسبت به پرداخت طلب سرمربی اسبق استقلال اقدامی نکرده است. قطعا این مسائل باید در هفته‌های آینده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی شود تا ببینیم قصه از چه قرار است.

قربان‌زاده مدعی است ۲ بار برای پرداخت بدهی استراماچونی به باشگاه استقلال پول پرداخت شده است.


رئیس سازمان خصوصی‌سازی، رئیس فدراسیون، وزیر ورزش و مدیرعامل باشگاه برای ادای توضیحات به کمیسیون دعوت خواهند شد. پس از جمع بندی موضوع در این کمیسیون، در صورتی که جرمی اتفاق افتاده باشد، تشکیل پرونده خواهد شد و این پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌رود.


آیا مجلس شورای اسلامی به شکل جدی پیگیر این موضوع است؟


حتما پای کار هستیم. ما که ۲ سال است مشکلات ورزش را فریاد می‌زنیم.


بحثی هم مطرح شده مبنی بر اینکه پرسپولیس هم خارج از مجوز کمیته مصارف، ۵۰ میلیارد تومان از پول بورس را هزینه کرده است. آیا این موضوع هم پیگیری خواهد شد؟


ما مستیل مختلفی داریم اما فعلا مهم‌ترین موضوع بحث استراماچونی است تا ببینیم علت عدم پرداخت مطالبات این مربی چه بوده است.


با توجه به ابقای فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل استقلال و تخلفات مطرح شده نسبت به دوران مدیریت مصطفی آجورلو در این باشگاه مجلس چگونه این موارد را پیگیری می‌کند؟


سهام باشگاه استقلال در بورس عرضه شده و حساب و کتاب‌ها مشخص است. به دیوان محاسبات ماموریت می‌دهیم موضوع را بررسی کند تا ببینیم قصه چیست. البته در کمیسیون هم بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد.


احتمال دارد وزیر ورزش و جوانان هم برای پاسخگویی به مجلس دعوت شود؟


احتمال این موضوع وجود دارد. تمام موارد باید در کمیسیون بررسی شود تا ببینیم علت چه بوده است. حتما هم وزیر ورزش و هم رئیس فدراسیون و مدیرعامل باشگاه را می‌خواهیم.


سال گذشته هم مجلس شورای اسلامی پس از حذف سرخابی‌ها جلسه تشکیل داد؟


سال گذشته هم عوامل حذف این ۲ باشگاه و افرادی که کوتاهی کرده بودند مشخص شدند. موضوع در دست اقدام است و پرونده این افراد هم تکمیل شده است.


در صورت اثبات تخلف و جرم مدیران باشگاه، آیا یاید خود مدیران باشگاه پول را پرداخت کنند؟


ان‌شاءالله پس از بررسی موضوع در کمیسیون خود من نتایج را اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار