بازدید 8211

پایان یک مناقشه کش دار با عدد و رقم؛ وقت برخورد شدید با پزشکان متخلف فرا رسیده!

بودند مسئولانی که تاکید می‌کردند، نصب کارتخوان در مطب‌ها الزامی است و با متخلفان برخورد خواهد شد؛ اما حتی در اظهارات این دست مسئولان نیز نکاتی به چشم می‌خورد که نشان از فقدان عزم جدی برای برخورد با این تخلف داشت: «استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان فقط برای این جامعه و گروه پزشکی نیست و معتقدیم که علاوه بر برخی از اعضای جامعه پزشکی، بازاریان و اصناف مختلف هم سعی می‌کنند از کارتخوان استفاده نکنند و اکنون این موضوع بسیار فراگیرتر شده است.»
کد خبر: ۱۱۶۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 05 April 2023

پایان یک مناقشه کش دار با عدد و رقم؛ وقت برخورد شدید با پزشکان متخلف فرارسیده!مناقشه‌ای که مدت‌های طولانی از شکل گیری اش می‌گذرد، سرانجام پایان یافت؛ پایانی که اگر به طرح و برنامه‌ای گره نخورد، سوال برانگیز است!

به گزارش «تابناک»؛ اواخر سال ۹۷ و در موسم بررسی لایحه بودجه سال آتی در مجلس شورای اسلامی، خبری منتشر شد که بازتاب وسیعی در جامعه پزشکی داشت و واکنش شماری از ایشان را به دنبال داشت؛ خبری که بر تغییر قانون مالیات‌های مستقیم تاکید داشت و نشان می‌داد، در صورت تصویب لایحه، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از آغاز سال ۹۸ هستند.

ایده‌ای که با تصویب نمایندگان و بعد تایید شورای نگهبان، به قانون تبدیل شد؛ اما اجرایش به تاخیر افتاد و بعد درگیری حواشی عجیبی شد. حاشیه‌هایی که خیلی زود همه از وجودشان آگاه شدند و با مراجعه به مطب پزشکان و حتی برخی مراکز درمانی و شنیدن جملاتی مانند «کارتخوان نداریم»، «کارتخوان خراب است»، «نقدی پرداخت کنید» و...، با همه وجود لمسش کردند و بعضا کوشیدند با شکایت به اینجا و آنجا، در صدد رفعش برآیند، اما موفق نشدند.

وضعیت باورنکردنی که هنوز هم رفع نشده، هرچند در همه این مدت طولانی، بار‌ها و بار‌ها عده‌ای بر کذب بودن این ادعا تاکید کرده اند و حتی برخی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده اند که فقدان کارتخوان در مطب پزشکان، تهمتی ناروا به جامعه پزشکی است و اگر تخلفی در این خصوص وجود دارد، غیرقابل قبول، اما ناچیز است و نمی‌توان تعمیمش داد.

پایان یک مناقشه کش دار با عدد و رقم؛ وقت برخورد شدید با پزشکان متخلف فرارسیده!

البته بودند مسئولانی که تاکید می‌کردند نصب کارتخوان در مطب‌ها الزامی است و با متخلفان برخورد خواهد شد؛ اما حتی در اظهارات این دست مسئولان نیز نکاتی به چشم می‌خورد که نشان از فقدان عزم جدی برای برخورد با این تخلف فراگیر شده داشت: «استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان فقط برای این جامعه و گروه پزشکی نیست و معتقدیم که علاوه بر برخی از اعضای جامعه پزشکی، بازاریان و اصناف مختلف هم سعی می‌کنند از کارتخوان استفاده نکنند و اکنون این موضوع بسیار فراگیرتر شده است.»

این سخنان یکی از معاونان سازمان نظام پزشکی در تابستان سال گذشته، به خوبی نشان می‌دهد چرا قانونی که باید در ابتدای سال ۹۸ اجرایی می‌شده، به معضلی بزرگ بدل شده که برای رفعش، سازوکاری تازه نیاز است؛ ساز و کاری که سازمان مالیاتی کشور ایجاد کرد تا به واسطه آن گزارش‌های مردمی در این خصوص را گردآوری کرده و مورد بررسی قرار دهد و حالا نتایج شگفت آوری از آن در اختیار عموم قرار گرفته است.

آن گونه که داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داده، بر اساس گزارش‌های مردمی واصله به این سازمان در سال ۱۴۰۱، فهرستی بالغ بر ۵۶۰۰ پزشک فاقد دستگاه کارتخوان در مطب تهیه شده و برای برخورد انتظامی به سازمان نظام پزشکی اعلام شده است. فهرست پزشکانی که به تاکید این مقام مسئول، از تسهیلات مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم محروم خواهند شد.

نکته جالب توجه در این گزارش آنجاست که در سال گذشته، تنها ۲۶۰۰ فعال صنفی فاقد دستگاه کارتخوان در گزارش‌های مردمی به اطلاع سازمان امور مالیاتی کشور رسیده است؛ عددی که اختلاف قابل توجهی با شمار پزشکان متخلف دارد و در نوع خود قابل تامل و توجه است. نکته‌ای مهم که این گزاره را به ذهن متبادر می‌کند که چه بسا بر خلاف ادعای پیشین مسئولان سازمان نظام پزشکی، شماری از اصناف و کسبه به تاسی از پزشکان متخلف اقدام به جمع آوری کارتخوان‌ها کرده باشند!

این در حالی است که اساسا وجود نهاد‌هایی مانند سازمان نظام پزشکی و بخش‌های متعددی از وزارت بهداشت، این باور را تقویت می‌کند که دستگاه ناظر بر جامعه پزشکی مفصل‌تر است و در نتیجه انتظار می‌رود، میزان خطا‌ها در زیرمجموعه آن کمتر باشد؛ خطا‌هایی که منحصر به گردآوری کارتخوان از مطب شماری از پزشکان نیست و شامل موارد دیگر و چه بسا مهم تری مانند دریافت زیرمیزی از بیماران، تجویز و توصیه به خرید دارو‌های خاص از داروخانه‌های همکار و موارد دیگری هم می‌شود.

تخلفاتی که البته نه از طرف همه پزشکان و نه حتی بخش بزرگی از ایشان، که از جانب شمار محدودی از ایشان رقم می‌خورد، اما در سایه مماشات طولانی مدت با متخلفان، به بروز ظن‌هایی ناروا به جامعه خدوم پزشکی کشور منجر شده است و ضرورت دارد، با همه توان با آن‌ها مقابله کرد؛ مقابله‌ای که می‌شود، برخورد با ۵۶۰۰ پزشکی که گزارش فقدان کارتخوان شان ثبت و به سازمان نظام پزشکی ارجاع شده، آغاز شود و به سرعت به برخورد با دیگر پزشکانی که آبرو و اعتبار همکاران شان برایشان اهمیت دارد و نه رنج و نارضایتی مراجعان و بیماران، گره بخورد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۵۹
مالیات برای کارگر و کارمند است نه دکتر متخصص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
احسنت. تازه مشکل دکترهای بی وجدان و زر اندوزی که بزای عمل جراحی سکه می خواهتد را چگونه حل خواهند کرد؟ این چنین دکترهائی این سکه ها را آیا با خود به آن دنیا خواهند برد یا برای عروس دامادهایشان پس انداز میکنند که حتی مزار پدر همسرشان را هم هرگز نخواهند شناخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
حدود ۴۰ سال از خدا عمر گرفتم نشد دکتری برم و نبینم ه چقدر حرص پول داره میخوره
فقط امیدوارم تو ایران کسی مریص نشه
۸۵ % پزشکان پول پرست هستند که باید وارونه آویزان شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
مایه خجالت است این چنین اظهار نظرها
فراموش کرده اید پزشکان فداکاری که در ودوره اوج کرونا چنان جان برگف در خدمت بودن
وزارت بهداشت بدفعات اعلام میکند که بلل مختلف از جمله مهاجرت و همچنین اطلاعیه هائی از کشور مهاجرت کرده و وزارتخانه بفکر استفاده مجدد از پزشکان هندی افتاده
بجای فشار بی رویه به پزشکان شرایط بیمه بیماران را درست کنید
مدیران بی صلاحیت دولتی که بالای ۳۰-۵۰ میلیون تومان حقوق دارند ول کرده به پزشکانی که سالها درس خوانده و وتوقع دارید که بیمار را باویزیت حداکثر ۱۵۰-۲۰۰ هزارتومان. زندگی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
ناشناس ۱۵:۰۸ این آقا یا خانم نوشتن ۸۵ درصد. ننوشتن که ۱۰۰ درصد. اصلا صحبت از پزشکان پاک و فداکار نیست. دست چنین پزشکانی را می بوسیم. صحبت از پزشکان فراری از مالیات و قانون شکن و زراندوز و مادی هست که نمی دانند مرگی هم برایشان هست
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
شما برو وضع زندگی دکترا و عامه مردم رو مقایسه کن میفهمی که رانت و فساد تو حوزه پزشکی تو چه حدیه
طرف مریض رو عمل نمیکنه تو بیمارستان میگه با گونی پول بیار مطب بده عمل کنم بعد شما اومدی سنگ کی رو به سینه میزنی؟
خانوم بنده پرستار هست.قشر زحمت کش که تو دوران کرونا خیلی خیلی از جون مایه گزاشتن اما هنوز دریغ از ی قرون حمایت
حاجی اذری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
پزشکان برای مردم وکشور محترمند ولی نباید از اجرای قانون مالیات شانه خالی کنند این وظیفه همه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
نمیدونم چرا پزشک ها فکر میکنن فقط اینها درس خوندن و اینقدر طلب کارن یک دکترای رشته مهندسی بعد از ده سال درس خوندن چرا باید با بدبختی اگر جذب هیات علمی بشه ماهی بیست ملیون حقوق بگیره اون موقع پزشک با پنج دقیقه ویزیت ۲۰۰ تومن بگیره تازه،طلب کار هم باشه واقعا پزشک‌ها تو ایران زیادی...ستن
بنده شخصا در مطب وزیر بهداشت فعلی شاهد این قضیه بودم که پول نقد از مردم مطالبه می‌کردند با این استدلال که دستگاه کارت خوان خرابه و چون برای عمل چشم چند بار مراجعه داشتم و این موضوع هربار تکرار می‌شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
کی گفته وزیر بهداشت فعلی متخصص چشمه؟!
اونهایی که کارت‌خوان دارند هم بعضا استفاده نمی‌کنند. می‌گن کارت به کارت کن. اگر هم بگی که با گوشی نمی‌تونم، میگه برو سر کوچه عابر بانک است!
سازمان مالیاتی باید یک فکری به حال کارت به کارت بکند.
زور حکومت به پزشکان از دماع فیل افتاده نمیرسه
تنها راه افزایش کمی وکیفی پزشکان هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
چطور زورش به مافیای خودرو نمی رسه اعتراض نمی کنی؟
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
پزشکان نفوذ و لابی بسیار قوی و موثری در مجلس و وزارت بهداشت دارند
توی دوره زمونه ای که دولت برای اضافه کار یک میلیون تومانی کارمند مالیات می بنده ، اینها توانستند کارانه چند ده یا چند صد میلیونی خودشان را از مالیات معاف کنند
با این حساب موضوع دستگاه کارت خوان که عددی حساب نمیشه
مسئولین یا نا آگاه و کار نابلند هستند یا عمدا نمی خواهند از پزشکان مالیات بگیرند
مگر سخته بررسی بشه کسی که شماره نظام پزشکی داره آیا از کارتخوان استفاده می کنه یا نه، با تقاطع از اطلاعات نظام پزشکی و بانکها میشه فهمید اطلاعاتو به نرم افزار بسپاری سریع جواب میده دستی هم لازم نیست بررسی کنی
یا کارت سختیه از روی تعداد بالای کارت به کارت در یک روز متوجه شد این کارت برای فرار مالیاتیه
در کشورهای همسطح ما در دنیا با تقاطع گیری از اطلاعات و نرم افزار و هوش مصنوعی، ساده کشورشان را مدیریت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
هر کس نظام پزشکی داره مطب نداره و تعدادشون بیش
از 500000بوده هر کس مجوز مطب داره باید چک کنند
واقعیت این هست که عده ای از پزشکان وارد عرصه سیاست شده و پست های مهمی در 3 قوا در اختیار گرفته اند . اینها قوانین دوپهلو و آشکاری بنفع صنف خودشان تصویب و اجرا میکنند و در خیلی موارد تصویب و اجرا نمی کنند . اگر شکایتی از صنف پزشکی داشته باشید از همان اول شما را در کلانتری ها محکوم یا نا امیدتان میکنند چه برسد به محاکم قضایی .
این قانون هم مثل خیلی از قوانین قابلیت اجرایی ندارد .
نظام پزشکی وزارت پزشکی و معاونت درمان پزشکی کمیسیون بهداشت
همه پزشکن پس تعارض منافع هست. چاقو دسته خودشو نمیبره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
پس‌ میخواستی‌ یک بقالو‌ بزارن‌ بالاسر‌ قشر‌ برتر‌ تحصیلکرده‌ ؟
بابا‌ رفتند‌ پزشکان‌ که هیچ‌ پرستارها‌ و ماماها‌ هم‌
نتونستی‌ کنکور‌ قبول شی‌
! حالا‌
منم‌ میخواستم‌ دکتر شم‌ نشد‌ معلم‌ شدم‌
اینهم مورد دیگری برای عوام فریبی ملت
هر روز دولت برای منحرف کردن مردم مساله ساده ای را بزرگ میکند که فکر مردم را از مسائل مهم دیگر منصرف کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
تو این وسط چی میگی
به نظر من مسئله را مثل مسئله ی بنزین حل کنید.
"چون قاچاق میشود و ما عرزه جلو گیری نداریم پس بنزین رو گرون میکنیم" و پولش رو از مردم میگیریم

حالا در این مورد هم ویزیت پزشکان رو بکنید 10 برابر و از جیب مردم بدبخت بگیرید شاید دیگه مالیاتشون رو بدهند.

بطور کل هر مسئله ای رو که دولت نمیتونه حل کنه از جیب مردم خرج کنه و خودش هم به یه نون و نوایی برسه.

راستی بچه ها تو خارج خوبند. چیزی کم و کسر ندارند. ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
چند سال قبل می خواستند از طلافروشان مالیات بر ارزش افزوده بگیرند، زیر بار نرفتند تا اینکه موافقت کردند که کل مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را از خریدار طلا بگیرند و در اینصورت فرقی برای طلافروش نداشت .
مشکل مردم اینه که پزشکان کارتخوان دارند یا نه؟
تابناک محترم لطفا اعلام کنین که پزشکان چند درصد درآمد مطب را مالیات می‌دهند
خودرو را بردم تعمیرگاه پمپ بنزین شهرک محلاتی . بعدازتعمییر برای گرفتن اجرت گفت برین عابربانک کارت به کارت کن . دراین حین اتفاقی برایم افتاد که کلی به ضررم شد.راستی با همچین آدمهای دلق باز بایستی چه برخوردی داشت؟؟؟؟
نسخه هر پزشک به داروخانه می رود و ثبت می شود.
آزمایش ها و موارد دیگر هم بهمین صورت
برخی هم بیمه تکمیلی دارند و آنجا هم ثبت می شود
پس رهگیری و رد گیری آسان است.
لزومی به این همه بگیر و ببند و شلوغ کاری نیست

عزمی نیست برای انجام
افسوس و صد افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دقیقا.
باسلام جالب اینجانست جامعه پزشکی با این همه ادعا به شکل عریان قانون شکنی می کند و از قانون شکنی خجالت نمی کشد. مشکل فقط کارت خوان نیست، عدم پاسخگویی به تماس های بیمارستان توسط برخی پزشکان آنکال، عدم دقت در تجویز دارو و مرگ بیماران ناشی از این بی دقتی و پاسخگو نبودن و غیره باید عقلای قوم راهکاری برای پاسخگو نمودن این قشر مدعی بیاندیشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
راهکارش‌ اینه‌ که با این بدبختی‌ و شن در قاز‌ درامد‌ و ادعاهای‌ ادمهایی‌ که از روی حسادت‌ اشکال بنی اسراییلی‌ میگیری‌ ،
بزارن‌ مثل‌ بقیه‌ برن‌ دیار غربت‌ تا برای شماها پزشک پاکستانی بیارن که مانند زمان طاغوت‌ فقط‌ بشینن‌ تو بیمارستانها ل ا س‌ بزنند
ویزیت در مقابل سکه طلا وپول نقد برای عمل جراحی ناچیز است!! اصلاح این موضوع حتی اگر بیمه ها هم اصلاح شوند با سازوکار فعلی اصلاح نمی شود.ضمنا وزیر فعلی توان اصلاح این موضوعات را ندارد!
البته ناگفته نماند که برخی از پزشکان، در ظاهر یک دستگاه کارتخوان دارند و ویزیت های روزانه که شاید پول چندانی هم نباشد و در حد هر نفر نهایتا 80 هزار را از طریق کارتخوان حساب میکنند ... و در ظاهر میگویند ما کارتخوان داریم...!!!! اما هزینه های زیر میزی و ده ها میلیونی از هر نفر(پول زور و خارج از قاعده!!!!) و همچنین هزینه جداگانه عمل جراحی که روزانه ده ها نفر رو اینطوری میتیغن رو به صورت نقدی و بدون کارتخوان میگیرن ...!!!! چیزی که برای خود ما اتفاق افتاده و بارها هم از این طرف و اون طرف به صورت مستند دیدیم و شنیدیم ... !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دقیقا بعد جالبه اون پزشکی که خیلی درامد بالایی داره دقیقا این کار و می کنه نه پزشک عمومی
آرایشگاه میری، شماره کارت پدرش رو میده دستمزدش رو واریز کنی. فاتحه اقتصاد رو افراد نادان خواندند رفت.
من یک پزشک فوق تخصص هستم این همه قدر نشناسی و عقده گشایی از جانب مردم نسبت به پزشکان کشور خودشان برایم باور کردنی نیست.چه شده است؟ دنبال چه هستید ؟انصاف و مردانگی هم خوب است .وقتی بیمار میشوید تازه ارزش و قدر پزشک را میدانید.یادمان نرود که ما مردم ناکسی هستیم ،همونهایی هستیم که اجدادمان امیر کبیر کش بودند.قابل توجه همه اونهایی که نگران کارت خوان مطب پزشکان هستند .بنده بدلیل تورم بالا در تجهیزات و فشار اقتصادی شدید که مانع خدمت رسانی درست شده بود و بر کیفیت کارم و سلامت مردم تاًثیر می‌گذاشت مطب و کلینیک ام را برای همیشه تعطیل کردم .حال بروید پزشک هندی با سواد بیاورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
باسلام خدمت شما پزشک فوق تخصص متعهد. به نظر شما بقیه اقشار جامعه هیچ کار مفیدی انجام نمی دهند؟ معلمان، مهندسان، کارگران، کشاورزان و غیره ولی هیچ کدام به اندازه برخی از پزشکان( البته نه همه ایشان) قانون گریز و خود بزرگ بین نیستند وبه اندازه برخی از همکاران شما از اشتباهاتشان فرار نمی کنند و سازمانی مشابه نظام پزشکی ندارند؟ آیا اگر پلی فرو بریزد یا ساختمانی خراب شود مهندس مسئولیت قبول نمی کند؟ آیا معلم روستایی با درآمد ناچیز از دادن مالیات فرار می کند که پزشک متخصص که به اندازه کل معلمان یک مدرسه درآمد دارند خجالت نمی کشند و مالیات که حق ملت است را نمی دهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
پزشکان همیشه رشوه میگیرن اکثرشون. بیچاره مریضها رو الکی به عکس گرفتن از جاهای خاص ارجاع میدن یا داروگرفتن رو به داروخانه های خاص میفرستن از اونجاها هم درصد میگیرن منصف مابینشون داریم ولی خیلی کم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
تو که در ایران نیستی. چکار می کنی؟ مسافرکشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
بی خیال بابا. ایران بهشت شماست. در ایران کی درآمد دلاری داره که شما توقع درآمد دلاری دارید و از درآمد فعلیت ناراضی هستید؟ شما رو جایی غیر از امارات و عمان راه نمیدن والا حتما میرفتید. مقایسه کنید با نخبه های مهندسی که با داشتن مدرک دکترا همه جا خواهان دارن اما خیلیاشون نمیرن. یه نگاهی به سطح عمومی درآمد ملت و اختلاف فاحشش با درآمد خودتون بندازید و بعد بررسی کنید در کجای دنیا همچین اتفاقی میفته. آیا پزشکای آلمانی با ۴۰ درصد مالیات همچین ادعایی دارن؟
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
امثال برخی جور پزشک های نالایق که بواقع اخاذی میکنند و خون مردم بی نوا رو میمکند، همون بهتر که بروند ... هر چند که در خارج از کشور نیز جایی برایشان نیست ...!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دوست عزیز بحث عقده گشایی نیست بحث عدالت است شما تشریف ببرید کانادا کل دوره پزشکی از صفر تا صد رو باید دوباره بخونید و امتحان بدین تازه به زبان انگلیسی تا بشین پزشک صفر کیلومتر. ۴۰ درصد حقوقتون رو هم دولت مالیات می گیره. هیچ جای دنیا مثل ایران فرار مالیاتی نداریم.
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
پزشک عزیز چرا آسمان ریسمان به هم میبافید
دستفرش کنار خیابان هم کارت خوان داره
مشکل این کشور اینه که هر کسی و هر شغلی دنبال دور زدن قانون هست و توقع داریم کشور پیشرفت کنه ش
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
حالا پزشک هندی آوردیم ، مفت کار میکنه؟ با این ارزش پول ملی باید از یمن یا بورکینافاسو پزشک بیاریم تا با شرایط ایران جور دربیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
جناب‌ دکتر‌ ناراحت‌ نشو‌ عزیز‌
این‌ بی ادبیاتهایی‌ که این تهمت را به جامعه پزشکی می زنند‌ قطعا‌ همونهایی‌ هستند‌ که چندین‌سال‌پشت کنکور‌ موندن‌ و در نهایت‌ تو دانشگاه‌ پیام‌ نور‌ لیسانس‌ ادبیات‌ گرفته‌ اند‌ و حالا‌ بخالت‌ و حسادت‌ می کنند وگرنه‌ کیه که ندونه‌ برای درمان به پزشکان‌ عزیزمون‌ نیاز‌ داریم‌
البته‌ اینها‌ که مریض می شوند‌ آن شاالله‌ به بقال‌ مراجعه‌ کنند‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
جناب دکتر اینجوری ملت حرص میزنن که حالا اگه مثلا پزشک ها مالیات بدن دولت خرج مردم میکنه . در واقع مردم از این نارحتن چرا خودشون نمیتونن فرار مالیاتی انجام بدن . بله . ان شالله پزشک هندی هم میبینن . بازم برنامه ی کرونا پیش میاد . شب دراز ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
یکبار به جای مریض تشریف ببرید مطب همکاران محترم یا از فامیل جویای اوضاع مطب ها بشید ببینید چه خبره
البته منکر پزشکان پاکدستی چون شما نیستیم
وقت برخورد شدید با پزشکان رسیده؟!!!!!
همینطوریش هم هرروز چند هواپیما پراز پزشک وپرستار ازکشور خارج میشوند
اینکارها فقط تعداد خروجی ها را بیشتر میکنه
پزشک متخصص با ۱۱ سال تحصیل دانشگاهی و با گذر از سد دو کنکور علمی بسیار سنگین و ده ها امتحان جامع ریز و درشت و با ۶ سال کشیک شبانه روزی آن هم با حداقل حقوق ماهیانه در کنار فشار بسیار سنگین کاری، تازه در سی و اندی سالگی بایستی به جرم داشتن استعداد و تلاش شبانه روزی برود در مناطق محرومی کار کند که به کوچک ترین خطایی به قتل تهدید می شود و تازه حقوق ۱۰ تا ۱۵ میلیونی او را که با دیدن ۲۰۰۰ بیمار در ماه به او تعلق گرفته بعد از ۶ ماه با منت واریز کنند،
چرا باید در این ملک ویران بماند ؟ آن هایی که به لطف تبلیغات افراد سودجو فکر می کنند ارث پدری خود را از پزشک طلب دارند بگویند ، چرا باید بماند؟
کرونا و خدمات پزشکی و ایثار برای مردم و احتیاج نداشتن به پزشک هندی سرجای خود. آیا انسانی است که بیمار ناتوان را برای پرداخت حق ویزیت به عابر بانک حواله داد؟موضوع عدم پرداخت مالیلت را قانونی و با لابی با نمایندگان حل کنید و مردم را راحت کنید
کسیکه این بحث شرو کرده باید خجالت بکشه وبعنوان پزشکیکه پزشکی راکنار گاشته ام به همکاران توصیه میکنم تغییر شغل یا از ایزان خارج شوند درکانادا متخصص قلب ورادیو لژی سالی بالای یک ملیون متخصص ریه سالی سیصد هزار دلار وبقیه هم درهمبن حدود متخصص پزشکی عمومی که برای همه راحته درسال حدود پانصد هزار دلار درامد داره نتیجه زحمات بنده وشماها در جنگ ونتیجه مردن انهمه ازشماها (من تعطیل وامدم کاتادا که واکسن بود) درکرونا فحش هاییست که میبینید نظام پزشکی گفته اکثر این پزشکان مطب ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اگر پولهای مفت به شما پزشکان نمیدادند، تا شمال هم نمیتونستی بری چه برسه به شهروندی کاندا بدون انجام کار تخصصی و پزشکی
دوران کار پزشکان هندی را به خاطر دارم. اتفاقا انسان‌هایی بی ادعا و شریف بودند ، پایبند به وجدان کاری... و بیگانه با پول پرستی...
بینیم و تعریف کنیم. خیلی ظلمه که کارمندی مثل ما با حکم حقوقی ۹۴۰۰ ماهی ده درصد مالیات بده اونوقت طلافروش و پزشک با درامد روزانه معادل چند ماه ما مالیات ندهند.
پزشک هم پزشک های قدیمی که لاقل از گوشی استفاده میکردند و معاینه میکردند الان میگند کجات درد میکنه برو آزمایش عکس و دارو .و از پشت میز هم پا نمیشه چون فکر میکنه پزشک است برتره و در صورتیکه در اروپا پزشک میاد اتاق انتظار و با مریض دست میده و میبره معاینه و با احترام خدا حافظی میکنه.
من مدتی در اروپا زندگی کردم . باید بگم رفتار و اخلاق و معرفت پزشکهای آنجا کجا و پزشکهای ما کجا . تا پول تو حساب پزشک ایرانی نره معاینه بی معاینه .
دروغ های پی در پی که گریبان همه پزشکان را میگیرد
چطور هست که من هر همکاری رو که میبینم کارت خوان دارد و استفاده هم میکند و مالیات میدهد(البته نه مالیاتی که همه میدهند چندین درصد بالاتر ) این موارد از کجا میان که مالیات نمیدهند حتما به جایی وصل هستن دیگه ....
برای من فرقی ندارد پول را کارت به کارت کنم یا کارت بکشم. دست پزشکان درد نکنه که مالیات نمی دهند. دولت خدماتی ندارد که مالیات بگیرد. در مورد کارمندان هم اصل قضیه اینست که کل حقوق انها از مالیات است حالا قسمتی را به نام مالیات بر می گردانند توفیری ندارد. کارمندان مالیات نمی دهند بلکه از مالیات بخش خصوصی ارتزاق می کنند. تا زمانی که دولت کوچک نشود و هزینه ها را واضح و شفاف و بهینه خرج نکند دادن مالیات بهش اتلاف منابع است.
راجع به امار ۵۶۰۰ پزشک بدون کارت خوان نظام پزشکی بررسی و اعلام نظر کرده بود
خیلی از پزشکاندارای پروانه اصلا مطب کار نمی کنند و امار غلط است
چرا دو باره سیاه نمایی می کنیدواین مطلب را در سایت می گذارید؟!!!
سال 1400 عمل سزارین داشتم دکتر زنان جراح از خدا بی خبر اینهمه ویزیت رفتم پیشش نگفت که فقط دستمزد 3 میلیون جدا از همه هزینه ها برای خودش می گیره گذاشت آخرین روز ها اینو گفت نمیدونم اینجور آدم ها چطور میخوان جواب پس بدن...
نظرات بعضی کاربران که خودشون رو پزشک معرفی کردن خیلی عجیبه تهدید به مهاجرت کردن !!! بدونید اونور مجبورتون میکنن شهروند قانونمندی باشید. اگه رفتن تو ساحل کنار اشخاص متنوع توی رویاهاتون هست که خوب هیچ.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست